Jump to content

Koude dagen!

Rick Horst

Recommended Posts

het is weer zo ver. de koude dagen laten weer van zich horen. en dat is erg vervelend als je een beroep in de buitenlucht hebt :(

daarnaast laten auto's het ook nog wel eens afweten.

nu is dat gelukkig nog niet aan de hand bij mij maar wat ik wel merk is dat de auto meer/veel moeite heeft om te starten. de start motor heeft veel meet slagen nodig en als hij dan net loopt lijkt het of hij direct uit zou vallen. de toeren schommelen dan heel erg in het begin.

kan dit te maken hebben met de accu?? het is de originele accu van kia nog en de auto is van september 2007. productiedatum van de accu weet ik niet.

zou deze aan vervanging toe zijn??

alvast bedankt

het is weer zo ver. de koude dagen laten weer van zich horen. en dat is erg vervelend als je een beroep in de buitenlucht hebt :(

daarnaast laten auto's het ook nog wel eens afweten.

nu is dat gelukkig nog niet aan de hand bij mij maar wat ik wel merk is dat de auto meer/veel moeite heeft om te starten. de start motor heeft veel meet slagen nodig en als hij dan net loopt lijkt het of hij direct uit zou vallen. de toeren schommelen dan heel erg in het begin.

kan dit te maken hebben met de accu?? het is de originele accu van kia nog en de auto is van september 2007. productiedatum van de accu weet ik niet.

zou deze aan vervanging toe zijn??

alvast bedankt

Dat het aanslaan wat langer duurd kan aan de accu liggen ja.

Het probleem met het bijna weer afslaan en beetje toeren schommelen kunnen meerder dingen zijn.

Denk aan:

Motor iets verzopen door het langere starten.

Koudstart functie die niet goed functioneert.

Overigens, ik heb normaal een "binnen" beroep. Maar met dit weer en al die auto's die niet tegen de kou kunnen lopen wij nu ook bijna dag en nacht buiten.

Hoi Rick,

Mijn vrouw rijdt ook in een Picanto van 2007 en ik moet zeggen het is starten en rijden (lopen doe je met je voeten!).

Wij hebben totnutoe geen problemen met het starten en wegrijden gehad (afkloppen!).

Het kan daarom evt. wel aan de accu liggen (bijvullen/laden?).

Beetje accu hoort toch 4-5 jaar mee te gaan bij normaal gebruik.

Onze i10 startte prima maar je merkt dat het allemaal wat meer moeite kost vanwege de kou.

De sportage had nergens last van, was wat later in de ochtend.

Beetje accu hoort toch 4-5 jaar mee te gaan bij normaal gebruik.

Onze i10 startte prima maar je merkt dat het allemaal wat meer moeite kost vanwege de kou.

De sportage had nergens last van, was wat later in de ochtend.

Ik doe gewoon alles op de fiets.....:shock:

Ik doe gewoon alles op de fiets.....:shock:

Held op sok.. uh fiets :lol: wel respect met dit weer, ik zag vandaag nog een motorrijder.. dan ben je wel een die-hard motorrijder als je met -6 nog rond rijdt!

Kijk je uit morgen..

Het wordt wat nat en glad..

Dank je voor de waarschuwing. Ik zal goed uitkijken.

Mijn oren vroren er vanmorgen bijna vanaf, maar hoor je mij klagen?

Ik vervloek de fiets........ Dat is mij al jaren niet overkomen.

Held op sok.. uh fiets :lol: wel respect met dit weer, ik zag vandaag nog een motorrijder.. dan ben je wel een die-hard motorrijder als je met -6 nog rond rijdt!

Dank je, respect ja inderdaad een die-hard zeker. Gelukkig ik wordt gerespecteerd. Ik kan er weer even tegen...!

Of je bent niet goed wijs om met dit weer het risico van gladde wegen en een glijder te willen maken. Mak dan lekker de warme bus als je geen ander vervoersmiddel hebt.

ik denk dat het toch voornamelijk door de kou komt. vannacht was het een stuk zachter. alleen voorruit krabben, motor start een stuk sneller en draait direct op normale stationare toeren. geen schommelingen. bedankt iig voor de reacties.