MaaWe Geplaatst 6 Februari, 2025 Geplaatst 6 Februari, 2025 Hoi, Ik rijd met een Kia Ceed (2019) op bezine, nu heb ik gemerkt bij het tanken dat er geen klep is in de vulhals. Het is de eerste keer dat ik dit opmerk, waar ik vroeger dacht dat er altijd een wit klepje zat. Ben ik hierin fout? Uiteraard is er wel de tankdop aanwezig. Toeval wilt nu ook dat elke keer als het dicht tegen vriezen was of vochtiger weer er een probleem melding kwam op mijn motor en een van de drie cilinders (niet altijd dezelfde) niet werkte. Kan het zijn dat er condens in de benzine aan het komen is? Quote
Breeze Geplaatst 6 Februari, 2025 Geplaatst 6 Februari, 2025 (aangepast) Grappig, met dat (ontbreken van) het klepje in de vulpijp heb ik dezelfde ervaring. Maar ik denk dat een beetje condenswater in de brandstof geen enkele invloed heeft op de werking van de motor. En bovendien is de benzinetank meestentijds goed afgesloten door de tankdop. Adri 6 Februari, 2025 aangepast door Breeze Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.