Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

KIA PHEV Granny charger: hoe stop je het opladen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag,

Als ik mijn auto aan het opladen ben mijn de meegeleverde KIA Granny charger weet ik dat de oplaadsessie kan stoppen middels de remote in de app. Binnen een seconde zie je dan de granny charger netjes stoppen met laden (0 watt verbruik) en is het veilig de stekker uit de auto te halen.

Maar als ik de app niet bij heb lijk ik niet te kunnen vinden hoe ik het laden volledig stop. Met het openen van de deuren gaat het laadvermogen wel terug naar 500w voor een aantal seconden, maar echt volledig stoppen van het opladen lijk ik - als ik de auto in accessoire stand of zelfs volledige stand (tijdstand is niet beschikbaar met verbonden kabel) - nergens iets te kunnen vinden waarmee ik de sessie echt stop.

Bij echte laadpalen kan ik de sessie dan nog aan de kant van de laadpaal stoppen, maar dan merk je eigenlijk al dat de auto dit niet zo leuk vindt: je krijgt meteen een notificatie dat het laden niet goed gestart kan worden.

Weet iemand wellicht hoe ik, zonder de app, de laadsessie wel volledig kan stoppen?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Bij mijn Ceed SW gaat bij het openen van de deuren ook de beveiliging uit de stekker en kan ik de stekker uit de auto trekken en vervolgens uit het stopcontact.

Ik heb ook een knopje links van stuur, naast benzineklepje, waarmee je een geplande laadsessie zou moet kunnen stoppen. Heb je die al geprobeerd (als je die hebt)?

Ik heb nog geen laadsessie gestart of gestopt via de app, heb ik ook niet nodig ik kan voor de deur laden. Heb wel meerdere keren gelezen (misschien vooral bij de Niro) dat men problemen heeft met een vastzittende stekker na het stoppen met de app. Misschien even in dat subforum zoeken, ik denk dat de werking wat dit betreft gelijk is voor de Niro en de Ceed.

Geplaatst (aangepast)
11 uur geleden, zei Dsil:

Ik heb ook een knopje links van stuur, naast benzineklepje, waarmee je een geplande laadsessie zou moet kunnen stoppen. Heb je die al geprobeerd (als je die hebt)?

Dat knopje heb ik ook, maar leek verder niets te doen bij indrukken. Of moet je deze langer indrukken of dergelijke?

Bij deuren openen gaat slot inderdaad van de stekker af.  Er blijft dan wel nog 500W vermogen op staan (staat in scherm), het lijkt me dat niet erg goed voor de apparatuur om de stekker er dan daadwerkelijk uit te trekken. Met de app stopt hij wel netjes verder (op granny ook zichtbaar omdat blauwe laad icoon dan uit gaat). Nooit issues mee gehad overigens, maar heb simpelweg niet altijd de mobiel bij de hand.

aangepast door WillEV

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...