EricB Geplaatst 13 Februari, 2025 Geplaatst 13 Februari, 2025 Vanmiddag proefgereden eerst in een EV3, reed lekker ontspannen hoge zit was positief gestemd. Dealer had ook EV6 staan in de luxe uitvoering, hiermee gereden met een grote grijns op mijn gezicht. Wil toch nog even nadenken, en thuisgekomen wat info over de 6 opgedaan. toen toch wel geschrokken van de reviews, flink wat elektronische storingen en volgens een gerenommeerd Engelse auto weekblad staat deze auto op de 4e plek qua betrouwbaarheid. wat zijn jullie ervaringen? ik hoor graag van jullie Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Februari, 2025 Geplaatst 13 Februari, 2025 Geen ervaring, maar gaan kijken naar een EV3 en dan denken aan een EV6 voelt voor mij als kijken naar een Picanto en thuis komen met een Ceed; twee totaal verschillende autos...Vwb de reviews moet je er aan denken dat mensen met problemen mondiger zijn dan wanneer er geen problemen zijn.Je hoort op een verjaardagsfeestje immers nooit dat iemand "een fijne wortelkanaalbehandeling" heeft gehad, maar als het schoonmaken van de tanden ook maar iets zeer doet klagen ze steen en been.Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Quote
Ricardo Beel Geplaatst 15 Februari, 2025 Geplaatst 15 Februari, 2025 Op 13-2-2025 om 17:47, zei EricB: Vanmiddag proefgereden eerst in een EV3, reed lekker ontspannen hoge zit was positief gestemd. Dealer had ook EV6 staan in de luxe uitvoering, hiermee gereden met een grote grijns op mijn gezicht. Wil toch nog even nadenken, en thuisgekomen wat info over de 6 opgedaan. toen toch wel geschrokken van de reviews, flink wat elektronische storingen en volgens een gerenommeerd Engelse auto weekblad staat deze auto op de 4e plek qua betrouwbaarheid. wat zijn jullie ervaringen? ik hoor graag van jullie Ik rij nu ruim 2 jaar in een EV 6 GT Line AWD, en heb de diverse kinderziektes (ACC, niet willen starten, updates etc) achter de rug. Ik denk dat je ook de auto een beetje moet leren "kennen". Zo heeft de auto soms even tijd (minuutje of 2) nodig na het laden om weer te resetten o.i.d en moet je soms ook wat geduld hebben wanneer je na het thuisladen dee auto wilt "uitzetten. Vergeleken bij veel andere merken valt het bij KIA eigenlijk reuze mee! De Q8 stond vaker veel stil en bij de garage. Verbruik in de winterdag bij mij komt zorond de 21 KW /100 km..in de zomer daalt dat naar rond de 17Kw/100km. Ik wens je wijsheid toe. 1 Quote
HenryV Geplaatst 16 Februari, 2025 Geplaatst 16 Februari, 2025 Ik rij een EV6 GT Line en heb, naast een lege 12v accu wat verklaarbaar was, nog geen problemen gehad. Het is een heerlijke auto om mee te rijden en een flinke upgrade t.o.v. de e-Niro Quote
Hugo020 Geplaatst 21 Februari, 2025 Geplaatst 21 Februari, 2025 Mijn EV6 AWD heb ik nu bijna 3 jaar (april) en geen problemen gehad (40k km op de teller) tot op heden. Fijne alleskunner Quote
Jordi van Herel Geplaatst 17 Maart, 2025 Geplaatst 17 Maart, 2025 Ik ben ook gaan kijken naar een EV3 als leaseauto maar toch besloten om voor een EV6 te gaan. Een EV3 air of plus viel heel erg tegen qua uitstraling. Plastic, grijs en een lelijke blauwe opbergbak, recht scherm, minder qua snelladen, stoffen bekleding. Kreeg er een goedkoop gevoel van hoewel het voor de rest goed reed. Ik kom uit een BMW I3 en aangeklede ID.3 en dit voelde echt een stap terug in uitstraling/design. Een EV6 light edition heeft standaard een mooi interieur waar echt wat vanaf straalt. En nog wat ruimer. In de lease scheelt het dan niet veel tussen de hogere EV3 trims en een "kale" EV6. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.