Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hinderlijke navigatie-aanwijzigingen bij bijna lege accu

Ga naar de oplossing Opgelost door HenryV,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag,

Als de de accu van onze Kia bijna leeg is en er een route (bijvoorbeeld naar huis) is ingesteld, wordt de navigatie voortdurend gewijzigd teneinde ons naar een laadstation te brengen. Ik vind dat heel irritant en zou dit graag willen uitschakelen. Helaas is me dat nog niet gelukt. Zelfs al we zeg 2 km van huis zijn, wil de navigatie ons voortdurend naar een laadmogelijkheid sturen terwijl de accu nog 70 km bereik heeft. Op zeker moment (na diverse weigeringen om de navigatie instructies naar een laadpaal op te volgen) vraagt de navigatie mij of ik dan toch maar direct naar thuis wil navigeren. Ik klik op "ja" en dan nog wil de navigatie mij (op 1 km afstand van thuis) laten omkeren (!) om naar een laadpaal te gaan. Zoals gezegd, erg ergerlijk en vervelend (zeker als je niet naar huis gaat maar naar een onbekende bestemming gaat en als je weet dat er nog voldoende stroom in de accu zit). Ik wil zelf kunnen bepalen of ik wel of niet naar een laadmogelijkheid ga en me niet gek wil laten maken door een navigatie die me voortdurend alle kanten opstuurt behalve de ingestelde bestemming. Graag jullie hulp/advies in deze.

• Oplossing
Geplaatst

Ik rij een EV6, maar verwacht dat dit bij de Niro hetzelfde is: als je de bestemming hebt ingegeven krijg je een 'pop-up' met daarin de voorgestelde routes. Hier links bovenin zie je een vinkje om ook laadstations te selecteren. Dit vinkje kan je uitzetten zodat er geen laders op de route meer gekozen worden. Volgens mij blijft de keuze dan bewaard voor iedere volgende route.

Schermafdruk van 2025-02-18 08-27-39.png

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 18-2-2025 om 08:32, zei HenryV:

Ik rij een EV6, maar verwacht dat dit bij de Niro hetzelfde is: als je de bestemming hebt ingegeven krijg je een 'pop-up' met daarin de voorgestelde routes. Hier links bovenin zie je een vinkje om ook laadstations te selecteren. Dit vinkje kan je uitzetten zodat er geen laders op de route meer gekozen worden. Volgens mij blijft de keuze dan bewaard voor iedere volgende route.

Schermafdruk van 2025-02-18 08-27-39.png

Klopt, dit is ook het geval op een Niro EV. En de keuze blijft inderdaad bewaard totdat je zelf weer anders kiest. Je kan het dus zelf regelen. Ik hoop dat tzt ook mogelijk wordt om ergens in te stellen wat de minimale SOC moet zijn voor een laadstation wordt gekozen. Nu is dat nog veel te ruim. 

• 2 weken later...
Geplaatst

heel erg bedankt.voor deze info. ik ergerde me enorm aan die flauwekul en kon er niets over vinden in de settings.

Het kreng bleef idd tot 10km van huis - waar altijd geladen wordt - mét in het scherm de resterende mogelijke rij afstand die ruimschoots hoger was dan de nog af te leggen afstand - mij tot 45 minuten om willen laten rijden.

Beste Kia, láát dit soort updates maar, of doe het goed. Ga zelf eens rijden en merk dat een paar simpele getallen de rit wél helpen:

Resterend bereik minus resterende afstand tot bestemming bijvoorbeeld. En dan met gemiddeld tempo en huidig tempo zodat je meteen ziet of je het gaat halen als je je snelheid aanpast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...