haesen Geplaatst 27 April Geplaatst 27 April Hallo, ik heb een Kia Ceed stationwagon uit 2019. Sinds een tijdje begint het scherm een soort van vlekken te vertonen. Ze worden steeds groter en gaan rondom het scherm. Volgens diverse internetbronnen begint de kit dan los te laten. Nu valt dit blijkbaar niet onder de garantie en ben op zoek naar alternatieven. Heeft iemand ervaring met het vervangen van zo'n unit? En waar kun je dit laten doen? (los van de Kia dealer) Bedankt alvast. Quote
Anoniem123 Geplaatst 28 April Geplaatst 28 April Ow die van mij begint daar ook mee, is nu nog een kleine vlek. ik zag dat losse schermen te koop zijn op Aliexpress, kosten zo’n €100 Quote
haesen Geplaatst 28 April Topic Starter Geplaatst 28 April @MauriceDtcPast ieder scherm van Aliexpress in een Kia? Ik dacht dat je de hele unit moest vervangen waar ook de knoppen er onder bij horen. Quote
Anoniem123 Geplaatst 28 April Geplaatst 28 April Ik heb geen idee eerlijk gezegd, makkelijkste lijkt me gewoon tweedehands unit te kopen Quote
Anoniem123 Geplaatst 6 Mei Geplaatst 6 Mei Bij de dealer langs geweest: garantie is 3 jaar en max 100.000km. Ze zeiden meteen: ow de kit laat los, dit is een bekend probleem. Ze hebben nu een coulance aanvraag ingediend bij Kia Nederland, maar eens kijken wat het kostenplaatje is Quote
haesen Geplaatst 6 Mei Topic Starter Geplaatst 6 Mei Hallo Maurice, dank je voor het doorgeven. Ik ga over 2 weken naar de dealer. Wat is een coulance aanvraag? Dat ze het toch repareren ondanks dat er geen garantie op zit? Aangezien het een bekend probleem is lijkt me dat ook wel mooi. Quote
Anoniem123 Geplaatst 6 Mei Geplaatst 6 Mei een tegemoetkoming, maar de vraag is of Kia dat wel doet. Ze bellen als het goed is deze week als ze meer info hebben 1 Quote
Anoniem123 Geplaatst 8 Mei Geplaatst 8 Mei Nou Kia doet niks en de prijs voor een nieuwe is €3600…….. Quote
Anoniem123 Geplaatst 8 Mei Geplaatst 8 Mei Oplossing: KMS Apeldoorn kan het repareren. Ze hebben dit issue ook specifiek als reparatie op hun site staan. Zegt genoeg toch???? kosten €468 ex btw Quote
haesen Geplaatst 8 Mei Topic Starter Geplaatst 8 Mei Flinke prijs van de Kia dealer.. Zeker als je het vergelijkt met de prijs van KMS Apeldoorn. Nu ligt dat een beetje uit de buurt voor mij, maar waarschijnlijk zullen er ook bedrijven in Limburg zijn die het repareren. Quote
Oplossing Anoniem123 Geplaatst 8 Mei Oplossing Geplaatst 8 Mei Voor mij is het redelijk in de buurt, je kan ook wachten op de reparatie . https://kms-apeldoorn.nl/reparaties/kia/ceed/3e-gen-vanaf-2018/reparatie-iah8033cdng-navigatietoestel-touchpanel-laat-los 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Mei Geplaatst 10 Mei Voor mij is het redelijk in de buurt, je kan ook wachten op de reparatie . https://kms-apeldoorn.nl/reparaties/kia/ceed/3e-gen-vanaf-2018/reparatie-iah8033cdng-navigatietoestel-touchpanel-laat-losWat een goede info dit!Ik zie daar net dat zij bijv. ook de CV in de zekeringkast van een Picanto TA kunnen repareren, nu heb ik daar geen last van, maar dat onderwerp is op het forum al vaker voorbij gekomen! 1 Quote
haesen Geplaatst 19 Mei Topic Starter Geplaatst 19 Mei Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor een beurt + apk. Naderhand heb ik dezelfde vraag gesteld en ze wisten me te melden dat het €3600 exclusief btw en montage is... Ik denk dat ze overal hetzelfde tarief hanteren. @MauriceDtcebedankt voor je bijdrage. Dit geeft in ieder geval een veel goedkopere optie. Gelukkig doet mijn scherm het nog wel. 1 Quote
Anoniem123 Geplaatst 19 Mei Geplaatst 19 Mei Wat een geld, ik had nog niet begrepen dat het €3.600 ex btw was. Ik laat 5 juni het scherm vervangen, mijn garage betaald 50% mee, ondanks dat het niet onder de Bovag valt. Quote
haesen Geplaatst 19 Mei Topic Starter Geplaatst 19 Mei Betaal je dan alsnog €1800? Waarom niet bij KMS bijvoorbeeld? Quote
Anoniem123 Geplaatst 19 Mei Geplaatst 19 Mei 1 uur terug, zei haesen: Betaal je dan alsnog €1800? Waarom niet bij KMS bijvoorbeeld? Ik ga naar KMS Quote
haesen Geplaatst 19 Mei Topic Starter Geplaatst 19 Mei Ah ok. Beter. Ik hoor graag wat je ervaring daar is. Bedankt. Quote
Anoniem123 Geplaatst 5 Juni Geplaatst 5 Juni (aangepast) Hij is gemaakt! Uur en drie kwartier gewacht, viel mee. Mijn eerste indruk is dat het vervangende scherm een veel betere kleurweergave heeft dan de oude. Aanrader om naar KMS te gaan! 5 Juni aangepast door MauriceDtc Quote
haesen Geplaatst 10 Juni Topic Starter Geplaatst 10 Juni Dit ziet er mooi uit. Klopt het dat de layout van de apps anders is? Het ziet er wel veel beter uit. Wat waren uiteindelijk de totale kosten? Quote
Anoniem123 Geplaatst 11 Juni Geplaatst 11 Juni 7 uur geleden, zei haesen: Dit ziet er mooi uit. Klopt het dat de layout van de apps anders is? Het ziet er wel veel beter uit. Wat waren uiteindelijk de totale kosten? Layout is bij mij altijd zo geweest. De factuur was € 566,28 Quote
haesen Geplaatst 11 Juni Topic Starter Geplaatst 11 Juni 2 uur geleden, zei MauriceDtc: Layout is bij mij altijd zo geweest. De factuur was € 566,28 Misschien heeft de layout met het type telefoon te maken. Dank je voor alle info en review. Ik hou dit in het achterhoofd als mijn scherm nog slechter wordt. Quote
Tijn0411 Geplaatst 12 Augustus Geplaatst 12 Augustus (aangepast) Ik heb het zelfde probleem gehad bij mij Kia Ceed (2019) en zojuist zelf het scherm vervangen. Het heeft mij ongeveer 2 uur tijd gekost en heb een LG scherm bij Aliexpress gekocht. Het scherm dat eruit kwam is ook van LG. Hierbij de links die ik heb gebruikt om het te repareren: Uitbouwen scherm (is het zelfde als bij de andere type schermen): Display vervangen in de radio: https://video.latavernedejohnjohn.fr/w/f6MF4rbES3PBKvbvkXZSbA Display dat ik heb gekocht op Aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/1005005509075476.html hopelijk zijn jullie hiermee geholpen want zo fix je het voor minder dan €100. 12 Augustus aangepast door Tijn0411 Foto’s van nieuw scherm en oud scherm toegevoegd. Quote
haesen Geplaatst 27 Augustus Topic Starter Geplaatst 27 Augustus Dank Tijn. Het ziet er redelijk makkelijk uit. Gaat het ook zo makkelijk? Wat dat betreft heb ik nog nooit iets aangepast aan de auto. Quote
Autosinnema Geplaatst 24 September Geplaatst 24 September Hallo, wij bieden de service aan dit te repareren. Voor diverse modellen van Kia kunnen wij het scherm/defecte touchscreen repareren. Hiervoor rekenen wij 450- inclusief btw. U kunt de auto bij ons brengen en verzorgen wij het compleet of u kunt het navigatiescherm naar ons opsturen en binnen 24 uur is hij terug onderweg naar u. Zie onze site voor de mogelijkheden https://www.autosinnema.nl/werkplaats/navigatiescherm-repareren/ Autosinnema Heuvel 15 Someren 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.