Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Multimediasysteem vervangen

Ga naar de oplossing Opgelost door Anoniem123,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik heb een Kia Ceed stationwagon uit 2019. Sinds een tijdje begint het scherm een soort van vlekken te vertonen. Ze worden steeds groter en gaan rondom het scherm. Volgens diverse internetbronnen begint de kit dan los te laten.

Nu valt dit blijkbaar niet onder de garantie en ben op zoek naar alternatieven. Heeft iemand ervaring met het vervangen van zo'n unit? En waar kun je dit laten doen? (los van de Kia dealer)

Bedankt alvast.

20250327_144155_copy_1600x739.jpg

20240926_134731_copy_1600x739.jpg

Geplaatst

Bij de dealer langs geweest:

garantie is 3 jaar en max 100.000km. Ze zeiden meteen: ow de kit laat los, dit is een bekend probleem.

Ze hebben nu een coulance aanvraag ingediend bij Kia Nederland, maar eens kijken wat het kostenplaatje is

Geplaatst

Hallo Maurice, dank je voor het doorgeven. Ik ga over 2 weken naar de dealer. Wat is een coulance aanvraag? Dat ze het toch repareren ondanks dat er geen garantie op zit? Aangezien het een bekend probleem is lijkt me dat ook wel mooi.

Geplaatst

Oplossing:

KMS Apeldoorn kan het repareren. Ze hebben dit issue ook specifiek als reparatie op hun site staan. Zegt genoeg toch????

kosten €468 ex btw

Geplaatst

Flinke prijs van de Kia dealer..

Zeker als je het vergelijkt met de prijs van KMS Apeldoorn. Nu ligt dat een beetje uit de buurt voor mij, maar waarschijnlijk zullen er ook bedrijven in Limburg zijn die het repareren.

Geplaatst

Wat een goede info dit!

Ik zie daar net dat zij bijv. ook de CV in de zekeringkast van een Picanto TA kunnen repareren, nu heb ik daar geen last van, maar dat onderwerp is op het forum al vaker voorbij gekomen!
  • Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag ben ik bij de dealer geweest voor een beurt + apk. Naderhand heb ik dezelfde vraag gesteld en ze wisten me te melden dat het €3600 exclusief btw en montage is... Ik denk dat ze overal hetzelfde tarief hanteren.

@MauriceDtcebedankt voor je bijdrage. Dit geeft in ieder geval een veel goedkopere optie. Gelukkig doet mijn scherm het nog wel.

• Like 1
Geplaatst

Wat een geld, ik had nog niet begrepen dat het €3.600 ex btw was.

Ik laat 5 juni het scherm vervangen, mijn garage betaald 50% mee, ondanks dat het niet onder de Bovag valt.

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Hij is gemaakt! Uur en drie kwartier gewacht, viel mee. Mijn eerste indruk is dat het vervangende scherm een veel betere kleurweergave heeft dan de oude.

Aanrader om naar KMS te gaan!

IMG_0121.jpeg

IMG_0120.jpeg

aangepast door MauriceDtc
Geplaatst

Dit ziet er mooi uit. Klopt het dat de layout van de apps anders is? Het ziet er wel veel beter uit. 

Wat waren uiteindelijk de totale kosten? 

Geplaatst
7 uur geleden, zei haesen:

Dit ziet er mooi uit. Klopt het dat de layout van de apps anders is? Het ziet er wel veel beter uit. 

Wat waren uiteindelijk de totale kosten? 

Layout is bij mij altijd zo geweest. :)

De factuur was € 566,28

Geplaatst
2 uur geleden, zei MauriceDtc:

Layout is bij mij altijd zo geweest. :)

De factuur was € 566,28

Misschien heeft de layout met het type telefoon te maken. 

Dank je voor alle info en review. Ik hou dit in het achterhoofd als mijn scherm nog slechter wordt. 

• 2 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het zelfde probleem gehad  bij mij Kia Ceed (2019) en zojuist zelf het scherm vervangen. Het heeft mij ongeveer 2 uur tijd gekost en heb een LG scherm bij Aliexpress gekocht. Het scherm dat eruit kwam is ook van LG. Hierbij de links die ik heb gebruikt om het te repareren:

Uitbouwen scherm (is het zelfde als bij de andere type schermen):

Display vervangen in de radio:

https://video.latavernedejohnjohn.fr/w/f6MF4rbES3PBKvbvkXZSbA

Display dat ik heb gekocht op Aliexpress:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005509075476.html

hopelijk zijn jullie hiermee geholpen want zo fix je het voor minder dan €100. 

IMG_6013.jpeg

IMG_6015.jpeg

aangepast door Tijn0411
Foto’s van nieuw scherm en oud scherm toegevoegd.
  • 2 weken later...
Geplaatst

Dank Tijn. Het ziet er redelijk makkelijk uit. Gaat het ook zo makkelijk? Wat dat betreft heb ik nog nooit iets aangepast aan de auto. 

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo,

wij bieden de service aan dit te repareren. Voor diverse modellen van Kia kunnen wij het scherm/defecte touchscreen repareren. Hiervoor rekenen wij 450- inclusief btw. U kunt de auto bij ons brengen en verzorgen wij het compleet of u kunt het navigatiescherm naar ons opsturen en binnen 24 uur is hij terug onderweg naar u. Zie onze site voor de mogelijkheden https://www.autosinnema.nl/werkplaats/navigatiescherm-repareren/

Autosinnema

Heuvel 15 Someren

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...