Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ik heb een Dynamic PlusLine HEV, bouwjaar 2023, met net 30.000 op de teller.  Vandaag bij de dealer geweest voor de 1e (kleine) onderhoudsbeurt. Op de factuur staat: Onderhoud Plus. Ik moet zeggen dat ik toch wel schrok van de kosten. Ik mocht 633 euro aftikken. Op de specificatie kan ik ook niet echt ontdekken waar deze hoge kosten op zijn gebaseerd. Volgens mij zijn de hoogste kosten het vervangen van de olie en de interieurfilter. Daarbij ook nog een hele lijst van wat ze allemaal gecontroleerd hebben (waarvan ik mij overigens afvraag of dat werkelijk ook zo in detail gebeurt....maar dat is een ander verhaal).

Al met al is mijn vraag dus of jullie deze ervaring ook zo delen? is dit een normaal bedrag? Ik kon op internet niet zo snel een lijst of iets dergelijks vinden met een overzicht van de onderhoudskosten per jaar/km, vandaar dat ik mijn vraag via deze weg aan jullie stel.

Geplaatst

Op de website MijnKIA.nl kun je zien hoe hoog de kosten voor de volgende onderhoud voor jou auto ongeveer zullen zijn ...

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei Gerd_NL:

Op de website MijnKIA.nl kun je zien hoe hoog de kosten voor de volgende onderhoud voor jou auto ongeveer zullen zijn ...

Ik had al eens gekeken op de website. Nog maar eens gedaan en inderdaad nu gevonden. Volgende de website zou deze beurt 532 euro kosten. je kunt als extra (aanbevolen) de rem- en koppelingsvloeistof laten vervangen en het interieurfilter vervangen. Ik zie dit als opties welke ik had kunnen aanvinken als ik dit online had geregeld. Dit hebben ze nu gewoon gedaan. Op zich niks mis mee, maar had het wel netjes gevonden als ze het even hadden gevraagd....

aangepast door ErwinSP
Geplaatst

Ja, dat zou netjes zijn geweest ... Mijn dealer had mij bij ieder service alle extra's vermeld en gevraagd of ik het wil, ja, zo kan het ook ...

Geplaatst
4 uur geleden, zei ErwinSP:

Hallo allen,

Ik heb een Dynamic PlusLine HEV, bouwjaar 2023, met net 30.000 op de teller.  Vandaag bij de dealer geweest voor de 1e (kleine) onderhoudsbeurt. Op de factuur staat: Onderhoud Plus. Ik moet zeggen dat ik toch wel schrok van de kosten. Ik mocht 633 euro aftikken. Op de specificatie kan ik ook niet echt ontdekken waar deze hoge kosten op zijn gebaseerd. Volgens mij zijn de hoogste kosten het vervangen van de olie en de interieurfilter. Daarbij ook nog een hele lijst van wat ze allemaal gecontroleerd hebben (waarvan ik mij overigens afvraag of dat werkelijk ook zo in detail gebeurt....maar dat is een ander verhaal).

Al met al is mijn vraag dus of jullie deze ervaring ook zo delen? is dit een normaal bedrag? Ik kon op internet niet zo snel een lijst of iets dergelijks vinden met een overzicht van de onderhoudskosten per jaar/km, vandaar dat ik mijn vraag via deze weg aan jullie stel.

Ik heb een soortgelijke  ervaring echter mijn eerste, kleine beurt was bij 15.000 km, betreft eveneens een HEV DynamicPlusLine maar dan uit 2022, 1e beurt bij 15.000 km, € 323,-, 2e beurt bij 32.000 km, € 575,-, 3e beurt bij 48.000 km, € 343,- en onlangs 4e beurt bij 64.000 km, € 633,-. 
Gezien de recente beurt met dezelfde prijs als die van jou, lijkt mij dit toch normaal, daarnaast wordt dit ook zo vermeld op hun site.

Geplaatst
Op 20-6-2025 om 20:51, zei ErwinSP:

Op de website MijnKIA.nl kun je zien hoe hoog de kosten voor de volgende onderhoud voor jou auto ongeveer zullen zijn

Nou, ik kan wel vinden wat er de volgende keer zal worden gedaan, maar niet wat het kost. Kijk ik ergens overheen?

Geplaatst
58 minuten geleden, zei Wim-A:

Nou, ik kan wel vinden wat er de volgende keer zal worden gedaan, maar niet wat het kost. Kijk ik ergens overheen?

In de MijnKia app onder “Afspraak maken”. Daar staan onderhoudsintervals en de prijs. 

Geplaatst (aangepast)

Denk dat de onderhouds kosten nogal varieren bij dealers, onderhoud plus kostte mij 485 euro inc BTW, netjes afgestempeld voor mijn 2021 HEV Niro, bij 24.000 km.

aangepast door fiddler

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...