Wim-A Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 12 minuten geleden, zei Ben Wouters: Grappig, ik ben juist wat huiverig om tijdens het rijden het systeem te gaan updaten. Niet nodig. Alles werkt behalve de navigatie. Quote
Ben Wouters Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 1 uur terug, zei la taupe: Ben, jij hebt een hybride wagen? Ik heb een mild-hybride versie. Kan die zomaar starten als de batterij het nodig acht? Mijn voorkeur is echter dat ik de update kan laten uitvoeren tijdens een rit. Maar kan ik dan wel normaal verder rijden als de systemen worden geupdated? Heb een HEV (full hybrid). Schakelt automatisch tussen accu en benzine aandrijving. Als de accu leeg raakt komt de benzine motor aan om hem bij te laden. Neem aan dat updaten ook tijdens het rijden gewoon kan. Heeft niet mijn voorkeur, maar er zullen geen kritische systemen geüpdate worden als dit niet verantwoord kan. Begrijp van Wim dat bijv Nav niet werkt tijdens het updaten. Quote
Wim-A Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 3 uur geleden, zei la taupe: Ben, jij hebt een hybride wagen? Ik heb een mild-hybride versie. Kan die zomaar starten als de batterij het nodig acht? Mijn voorkeur is echter dat ik de update kan laten uitvoeren tijdens een rit. Maar kan ik dan wel normaal verder rijden als de systemen worden geupdated? Je kunt echt zonder problemen gaan rijden. Geen enkel risico. Quote
la taupe Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 3 uur geleden, zei Wim-A: Je kunt echt zonder problemen gaan rijden. Geen enkel risico. Bedankt !!! Quote
jeroenh Geplaatst 2 Augustus Geplaatst 2 Augustus Op 15-7-2025 om 23:12, zei Ben Wouters: Dank, die kende ik nog niet. Had vandaag idd weer een groene route. Is gewoon niet echt fijn, andere kleur is veel duidelijker, gebruik in car nav bijna nooit maar toch Quote
la taupe Geplaatst 4 Augustus Geplaatst 4 Augustus Ik heb de update met succes volbracht. Alles werkt prima en via de "mute" knop kan ik nu inderdaad die vervelende "piepjes" elimineren. Maar... nu heb ik last van voortdurende onderbrekingen van de muziek wanneer de camera in de auto andere verkeersborden of verkeerslichten ziet. Enig idee hoe ik dit kan stoppen? Quote
Wim-A Geplaatst 4 Augustus Geplaatst 4 Augustus 2 uur geleden, zei la taupe: Ik heb de update met succes volbracht. Alles werkt prima en via de "mute" knop kan ik nu inderdaad die vervelende "piepjes" elimineren. Maar... nu heb ik last van voortdurende onderbrekingen van de muziek wanneer de camera in de auto andere verkeersborden of verkeerslichten ziet. Enig idee hoe ik dit kan stoppen? Kijk even in het menu; als je op de loupe drukt kun je als zoekwoord 'volume' invullen. Op die pagina kun je ergens aangeven dat de muziek/radio onderbroken mag worden voor verkeer en navigatiemeldingen. Quote
la taupe Geplaatst 5 Augustus Geplaatst 5 Augustus 20 uur geleden, zei Wim-A: Kijk even in het menu; als je op de loupe drukt kun je als zoekwoord 'volume' invullen. Op die pagina kun je ergens aangeven dat de muziek/radio onderbroken mag worden voor verkeer en navigatiemeldingen. Bedankt : het werkt! Quote
ldzwolle Geplaatst 8 Augustus Topic Starter Geplaatst 8 Augustus Op 28-7-2025 om 23:25, zei Ben Wouters: Systeem moet "aan" staan. bepaalt dan zelf wel of de benzinemotor nodig is of niet. sorry dat is, in mijn geval, niet waar en ook beter van niet (hoewel het wel kan, maar alle extra hulpmiddelen behalve de basis werkt dan niet). je kan de usb stick erin steken en dan krijg je de optie om te updaten als je de motor uit zet. motor uitzetten en nogmaals bevestigen en je kunt de auto afsluiten, je krijgt een bericht van kia Connect als de update klaar is.. ik heb een phev van 22. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.