Weert495 Geplaatst 11 Augustus Geplaatst 11 Augustus sinds de introductie van de nieuwe KIA app krijg ik te pas en onpas meldingen dat de auto niet vergrendeld is. Bij controle blijkt echter dat de auto wel afgesloten is. Iemand die zich hierin herkent? 1 Quote
Rob18 Geplaatst 11 Augustus Geplaatst 11 Augustus Ligt niet aan de nieuwe app. De oude deed precies hetzelfde. Ik heb het nooit gesnapt. Quote
Rob18 Geplaatst 13 Augustus Geplaatst 13 Augustus Dit is het antwoord van Chatgpt: Ik heb een Kia app. Iedere keer als ik de auto vergrendeld heb met de sleutel, geeft de Kia app toch aan dat de deuren niet vergrendeld zijn. Wat is de oorzaak? ChatGPT zei: Dat gedrag zie je vaak bij Kia (en ook bij Hyundai) omdat de app alleen de vergrendelde status kan ophalen als de auto via het blauwe “Kia Connect” systeem zelf een signaal stuurt naar de server. Als je de auto met de fysieke sleutel of afstandsbediening vergrendelt, gaat het slot mechanisch dicht, maar soms wordt de status niet naar Kia Connect doorgegeven. Oorzaken kunnen zijn: Vergrendeling buiten het telematica-systeem om De sleutel zendt wel naar de auto, maar de auto zendt niet terug naar de Kia-server. Dit gebeurt vooral als de auto in een gebied staat met geen of slecht mobiel netwerk (de auto gebruikt een ingebouwde sim). Status wordt pas bij “ontwaken” verzonden Veel Kia-modellen gaan in een diepe slaapstand om de accu te sparen. Dan wordt de status in de app pas bijgewerkt zodra de auto weer actief contact maakt (bijvoorbeeld bij openen met de Kia-app of starten). Verschil tussen mechanisch slot en elektronische status De status “deuren vergrendeld” in de app komt uit de body control module. Als die geen update krijgt na het afsluiten met de sleutel, blijft de oude status zichtbaar. Bug in de software of app Er zijn bekende meldingen dat de Kia Connect-app soms de lock-status niet goed synchroniseert, vooral na firmware-updates van de auto of de app. Wat helpt vaak: Sluit de auto een keer af met de Kia-app of via de touch-knop op de deur (als je keyless hebt) om te zien of de status dan wel klopt. Controleer of je Kia Connect-abonnement actief is en of de auto goed netwerkbereik heeft. Eventueel de auto laten controleren op een update van de telematica-unit bij de dealer. Als je wil, kan ik precies uitleggen waarom afsluiten met de sleutel anders werkt dan met de app bij Kia’s — dat zit vrij slim, maar ook een beetje frustrerend, in elkaar. Wil je dat ik dat doe? Quote
Bart A Geplaatst 14 Augustus Geplaatst 14 Augustus Op 11-8-2025 om 16:40, zei Weert495: sinds de introductie van de nieuwe KIA app krijg ik te pas en onpas meldingen dat de auto niet vergrendeld is. Bij controle blijkt echter dat de auto wel afgesloten is. Iemand die zich hierin herkent? Hier hetzelfde probleem Quote
martintje Geplaatst 14 Augustus Geplaatst 14 Augustus Ja, helemaal. Ik heb de meldingen in de app maar af gezet. Quote
Klaas Hartmans Geplaatst 18 Augustus Geplaatst 18 Augustus Hier ook verkeerde informatie betreft locatie van het voertuig en brandstof/accu percentage sinds ik de nieuwe app gebruik. Ook de oude app geeft nu de onjuiste informatie. Quote
neho Geplaatst 27 Augustus Geplaatst 27 Augustus Sinds een paar dagen moet ik voortdurend opnieuw inloggen op de nieuwe Kia app. Ik heb dit gemeld aan Kia chat. Het antwoord was dat ik het infotainment systeem moest resetten. Dat heb ik gedaan. Maar nog steeds moet ik na een uur weer opnieuw inloggen. Bij de beoordelingen van de nieuwe Kia app op de App Store staan een aantal recensies waar ook mening wordt gemaakt van het ongewild uitloggen door de app. Kia maakt excuses en schrijft dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Dus resetten was zinloos en had de chat moeten weten. Quote
Stefan9 Geplaatst 28 Augustus Geplaatst 28 Augustus Ik heb het idee dat die meldingen op zich juist zijn, maar dat de situatie ná de melding gewijzigd is. Voorbeeld: je parkeert je auto, maar doet hem niet direct op slot. Daar wordt een melding over gestuurd, maar die komt pas binnen op het moment dat je de auto al op slot hebt gedaan. Oplossing is om de status van de auto in de app even te verversen. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.