Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Zoemen geluid 100km/u

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een kia rio eco uit 2016 gekocht. Bij de 100km/u maakt hij een zoemend geluid. Het geluid is standaar vanaf de 100km/u de ene keer is het constant en soms ook onderbroken gezoem.

De garage zijn goeie mensen en hebben al veel vervangen (banden, wiellagers, draagarmen en de versnellingsbak gereviseerd). Toch blijft de auto dit geluid maken. Heeft een van jullie een idee waar het geluid vandaan komt.

Ik heb nog bovaggarantie en het probleem staat in de koopcontract.

Geplaatst (aangepast)

Klinkt als "Gecupte" banden. Soort zaagtandprofiel door slijtage in het profiel van (meestal) je achterbanden.
Komt naar mijn idee vaak voor bij Michelin banden.

enige remedie over het algemeen is vervangen.

aangepast door Rick O
Geplaatst

Je kan (goedkoop) beginnen met de banden voor en achter te wisselen. Als cuppen de oorzaak is en de slijtage is nog niet ter ver, dan helpt dat gegarandeerd.

Adri

Geplaatst

Ik kan eens kijken of de nieuwe banden van Michelin zijn.

Vandaag heeft een andere garage gekeken en geluisterd. Die geeft aan dat het een lager geluid is. Maar de lagers zijn wel in orde. Daar heeft hij goed naar geluisterd met een stethoscoop. Ze staan echt voor een raadsel.

Het voorstel is om een aantekening op de auto te plaatsen zodat ik dit ook na de garantieperiode nog mag laten repareren. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...