Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Km stand op 0 na vervangen instrumenten paneel

Ga naar de oplossing Opgelost door ehombie,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het instrumenten paneel ( dus ook de km teller) van mijn kia niro is onder garantie vervangen omdat er een storing inzat. 

Nu zag ik dus dat de totaal km stand op 0 stond en werd verteld dat dit niet aangepast kan/mag worden.

Iemand hier ook ervaring hiermee en kan dat verder geen kwaad qua rdw etc.?

Met Vriendelijke Groet 

Geplaatst

het word een pobleem als straks de verkeerde kilometerstand word ingevoerd dan word de teller stand onlogies 

nu weet ik niet wat de kilometerstand was en hoe oud de auto is 

maar voor latere verkoop kan dit wel degelijk een probleem zijn 

Geplaatst
2 minuten geleden, zei xtra40:

het word een pobleem als straks de verkeerde kilometerstand word ingevoerd dan word de teller stand onlogies 

nu weet ik niet wat de kilometerstand was en hoe oud de auto is 

maar voor latere verkoop kan dit wel degelijk een probleem zijn 

Nu had ik begrepen dat dit wel aangegeven was bij de rdw en ik zag in het onderhouds boekje dat hier een vermelding van in stond .

Geplaatst

tik je kenteken maae eens in bij rdw.nl en kijk wat hier staad staat hier logies of onlogies 

voor het gebruik van de auto maakt het niets uit

• Oplossing
Geplaatst

als men het aan de rdw/NAP instantie goed doorgeven hoeft het geen probleem te zijn.

zorg ook dat in de boekjes de nodige stempels staan (hier is een blz voor) Evt ook de garantie/aanvraag erbij vragen van de dealer vs kia NL. 

Bij mogelijk inruil KAN het inderdaad vragen geven....maar als jij adequate documenten hebt, heb jij in iedergeval je best gedaan.

ik had ook bijna een kia gekocht met teller vervangen....deze heb ik toen maar gelaten voor wat het was. kreeg evt ook de dealer garantie aanvraag erbij.

snap niet dat vanuit kia hier een eenmalige invoer mogelijk is bij vervangen.... maar ja ik werk niet bij hun.

Er is nog wel een ander theoretische truc maar dan moet je eeprom chip overzetten...maar dat is voor gevorderden.

Geplaatst

Je kunt laten registreren dat dit gebeurd is en waarom en dan komt er een aantekening en is er niks aan de hand.

Ik heb toen ik een Nissan 100NX had de klokkenbak vervangen door een digitaal exemplaar en later bij inruil de analoge bak teruggeplaatst, twee keer laten doorgeven en bij de inruil geen enkel probleem gehad.

Geplaatst
10 uur geleden, zei Murcielaygo:

Je kunt laten registreren dat dit gebeurd is en waarom en dan komt er een aantekening en is er niks aan de hand.

Ik heb toen ik een Nissan 100NX had de klokkenbak vervangen door een digitaal exemplaar en later bij inruil de analoge bak teruggeplaatst, twee keer laten doorgeven en bij de inruil geen enkel probleem gehad.

Allen bedankt voor de adviezen en reacties. 

Het is doorgegeven aan rdw.

Met Vriendelijke Groet 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...