Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hoog stroomverbruik mistlampen voor, is dat normaal?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal.

Ik heb in 4 dagen tijd twee keer dezelfde rit gereden van 150 km.
Omstandigheden relatief hetzelfde, buiten temperatuur, drukte op de weg etc maar bij de eerste rit vloog het stroomverbruik de auto uit, 100 km meer verbruikt dan de afstand van de rit, namelijk 250 km ipv 150 km.
Bij de tweede rit maar 4 km meer stroomverbruik., totaal 154 km.
Het enige verschil is dat ik tijdens de eerste rit per ongeluk de mistlampen aan de voorkant aan had, nog zo laten staan van de dag eerder toen het wel mistig was.
Beide ritten lekker de kachel en stoelverwarming aan gehad en overige omstandigheden wat nagenoeg hetzelfde.
Zijn de mistlampen aangesloten op de hoog voltage accu?

Ik vind het maar raar maar iets anders kan ik niet bedenken waarom bij de ene rit veel meer stroom heb verbruikt dan bij de tweede rit omdat het enige verschil de mistlampen waren.

Groet,
Johan.

Geplaatst

Mistlampen zullen zeker NIET aangesloten zijn op de HV-accu, maar het vermogen in de 12V accu komt natuurlijk via een omweg wel uit die accu.

Uitgaande van een redelijk standaard vermogen van 55W per mistlamp verbruiken je mistlampen zonder verliezen van de omvormer van HV naar 12V zo'n 0,11kWh bij een rit van een uur.

Een meer dan 60% hoger verbruik ligt zeker niet enkel aan je mistlampen.

Weet je zeker dat er niks extra's anders was? Achterruitverwarming, buitentemperatuur, ruitenwissers, veel start-stop verkeer, allemaal dingen die vermogen kosten.

Geplaatst

Dank je.
Ik vond het al raar maar dat is het enige wat ik zo kan ontdekken.
Natuurlijk kan ik mij vergissen en waren de omstandigheden toch niet hetzelfde.
Volgende week moet ik weer de zelfde rit maken en dan probeer ik het op een deel uit als ik geen overlast bezorg met die lampen.
Misschien dat er iets niet goed is en er een soort lekstroom of iets anders raars gebeurd als ik de mistlampen inschakel.
Normaal komt het redelijk overeen met de afstand. Ik rij altijd in de eco stand en had geen file of zo.
Misschien blijft het voor altijd een raadsel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...