Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond allen, 

Nieuw hier op het forum. 44 en kom uit Gelderland. Sinds een week in het bezit van een Kia Niro HEV executive uit 2018. 

Heeft 1 van jullie weleens de oliedop eraf gedraaid met een draaiende motor? Is het normaal bij dit soort motoren dat er behoorlijk wat druk achter zit? Zo niet dan kan die retour verkoper voor een oplossing. 
Alvast bedankt voor de reacties. 

Mvg Martijn. 

IMG_7944.jpeg

Geplaatst

over wat voor druk hebben we het? onder of overdruk?

Wat is, of gaat je technische onderbouwing zijn?

Geplaatst

Alls er gas ontsnapt uit de olievuldop tijdens draaiende motor betekent dat, dat er overdruk aanwezig is in het carter. En dat kan alleen maar komen door lekkage van verbrandingsgassen langs de zuigerveren. Niet goed dus.

Adri

Geplaatst
9 uur geleden, zei ehombie:

over wat voor druk hebben we het? onder of overdruk?

Wat is, of gaat je technische onderbouwing zijn?

Dank voor je reactie.

Ik zie m’n vorige reactie niet dus even opnieuw. Ik denk dat het overdruk is aangezien deze motoren werken met een PCV. 

Mocht het zo zijn dat er overmatig slijtage is dan kan ik me beroepen op m’n wettelijke garantie. 

Geplaatst
8 uur geleden, zei Breeze:

Alls er gas ontsnapt uit de olievuldop tijdens draaiende motor betekent dat, dat er overdruk aanwezig is in het carter. En dat kan alleen maar komen door lekkage van verbrandingsgassen langs de zuigerveren. Niet goed dus.

Adri

Hoi Adri,

dat was ook mijn eerste reactie. Maar kan die niet onderbouwen. Dus hopelijk heeft iemand hier een antwoord of beter zelfs nog wat praktijkervaring. 

Geplaatst

Dé manier is compressie meten bij alle 4 cilinders. Meestal is er dan 1 (soms 2 of meer) cilinders met een significant lagere druk, het probleem. Elke monteur en/of garage zal hierdoor worden overtuigd van het/een probleem.

Adri

Geplaatst

Ga eerst eens na of je over of onderdruk hebt....

Dit is de werking principe van mijn model...jouw model zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zijn. Maar ik weet niet wat voor type motor je hebt. 

Screenshot_20260201-103736~2.png

Geplaatst

‘De werking van de PCV-klep is gebaseerd op het doorlaten van de gassen die in het carter worden gegenereerd, naar het inlaatspruitstuk’. Onder welke omstandigheden ontstaat er dan onderdruk in het carter?

Adri

Geplaatst
7 uur geleden, zei ehombie:

Ga eerst eens na of je over of onderdruk hebt....

Dit is de werking principe van mijn model...jouw model zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zijn. Maar ik weet niet wat voor type motor je hebt. 

Screenshot_20260201-103736~2.png

Ik heb een 1.6 GDI uit 2018. Een HEV. Ik weet bijna zeker dat onderdruk niet mogelijk is bij deze motoren dus dan zal het principe hetzelfde zijn als bij jouw. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...