MarcelE Geplaatst 26 Maart Geplaatst 26 Maart Ik berijd al een poosje een Niro HEV MY'23. Deze heeft een * (ster) op het stuur en het dashboard die je kunt programmeren met een shortcut. Die op het stuur heb ik geconfigureerd met het regeneratie-scherm. Maar eigenlijk zou ik hem willen gebruiken om snel terug te gaan naar mijn Apple CarPlay scherm. Nu herinner ik mij dat iemand dit gedaan heeft, en heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas niet gevonden. Weet iemand hoe ik dat kan regelen? Op de manier zoals ik het ken, staat de telefoonoptie er niet tussen. Of zou dit weer een softwareding kunnen zijn? Het ene model wel, de andere niet... alvast dank voor jullie moeite Quote
Appelflap Geplaatst 29 Maart Geplaatst 29 Maart Op 26-3-2026 om 11:52, zei MarcelE: Ik berijd al een poosje een Niro HEV MY'23. Deze heeft een * (ster) op het stuur en het dashboard die je kunt programmeren met een shortcut. Die op het stuur heb ik geconfigureerd met het regeneratie-scherm. Maar eigenlijk zou ik hem willen gebruiken om snel terug te gaan naar mijn Apple CarPlay scherm. Nu herinner ik mij dat iemand dit gedaan heeft, en heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas niet gevonden. Weet iemand hoe ik dat kan regelen? Op de manier zoals ik het ken, staat de telefoonoptie er niet tussen. Of zou dit weer een softwareding kunnen zijn? Het ene model wel, de andere niet... alvast dank voor jullie moeite Ik heb mijn Niro EV nog niet in bezit, maar ben me aan het oriënteren Zag ergens op een engelstalige YT filmpje dat je voor het switchen naar Apple of Android je de ster moet instellen op “Phone Projection” . Lijkt me dat een dergelijke optie ook op het Nederlandse scherm staat. Quote
MarcelE Geplaatst 30 Maart Topic Starter Geplaatst 30 Maart Dank @Appelflap Dat klopt inderdaad. In je scherm staat inderdaad "Telefoon Projectie". Als je die aanklikt dan kom je in Carplay. Echter, "Telefoon Projectie" komt niet voor in het lijstje met mogelijkheden om de knop op het stuur te programmeren. Als ik bijvoorbeeld in het navigatie scherm zit en ik wil naar carplay, dan moet je eerst naar het Home-scherm en van daaruit kun je dan naar carplay. Zelf denk ik dat het niet kan. Maar ik herinner me dat ik het van iemand gelezen heb, dat hij/zij een mogelijkheid had om die knop als zodanig te programmeren. Quote
chippie777 Geplaatst 10 April Geplaatst 10 April Ik gebruik de STER knop op het stuur om naar de ingebouwde navigatie te gaan. Om terug te gaan naar CarPlay gebruik ik de STER knop op het touch gedeelte in het midden console. Quote
MarcelE Geplaatst Dinsdag om 06:21 Topic Starter Geplaatst Dinsdag om 06:21 Heb nog eens een keer gekeken, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om een *-knop te programmeren. Zie onderstaande foto's van wat ik zie op het scherm: Quote
Appelflap Geplaatst Dinsdag om 10:10 Geplaatst Dinsdag om 10:10 (aangepast) Inmiddels heb ik de auto en ik kan bevestigen dat ik wel een optie “telefoon projectie” in het menu voor de ster knop op het dashboard heb. (Niet op het stuur) Dinsdag om 10:11 aangepast door Appelflap Quote
MarcelE Geplaatst Dinsdag om 10:44 Topic Starter Geplaatst Dinsdag om 10:44 Okay helder. En dat zit op dezelfde plek als waar ik foto's van heb? Dan is dit toch een software dingetje. Zal geen hardwarematig verschil zijn vermoed ik. Toch wel bijzonder dat Kia in gelijke systemen, toch ook verschillende software varianten heeft. Een kennis van mij heeft de EV3 en ziet tussen 19u en 7u, dubbele snelheidsborden, 100 EN 120. Ik zie of 100, of 120. Wat zich afwisseld als ik langs zo een dubbel bord kom. Quote
Murcielaygo Geplaatst Woensdag om 20:03 Geplaatst Woensdag om 20:03 Heb nog eens een keer gekeken, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om een *-knop te programmeren. Zie onderstaande foto's van wat ik zie op het scherm:Zijn die lijsten niet scroll-baar?Zeker in het scherm van de knop voor het stuur heb ik het idee dat er boven de bovenste optie nog wat moet staan... Quote
MarcelE Geplaatst 20 uur geleden Topic Starter Geplaatst 20 uur geleden @Murcielaygo Eigenlijk wilde ik niet meer reageren, maar dat vind ik ook niet netjes. INDERDAAD! Met het schaamrood rond mijn kaken zijn die lijsten inderdaad scrollbaar... Na 3 jaar kom dan ik daar dan ook nog achter... pfff. Dat het dus wel kan. Ineens zag ik de optie Telefoonprojectie verschijnen. Dit gaan we maar snel vergeten Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 uur geleden Geplaatst 20 uur geleden Haha, sportief dat je dat toegeeft.Maar nog belangrijker; jouw probleem is opgelost EN het is vastgelegd voor de toekomst. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.