Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat zijn jullie ervaringen wb onderhoud

mijn sportage plugin heeft zijn 3 beurt nodig (3 jaar oud) en nog geen 22000 km gelopen waarvan zeker 15000 elektrisch.

nu wordt er voor de 3 keer olie vervangen terwijl die olie bij een auto die 30000 per jaar rijdt ook maar 1x wordt vervangen; 

die olie is dus nog brandnieuw (kijk je zo doorheen)

ik vind dit milieutechnisch echt niet kunnen; koop je een plug in om veel elektrisch te kunnen rijden en wordt je op deze manier getild.

voor de garantie zeggen ze dan; geloof maar niet dat ze de autos die een jaar in de showroom staan ook van nieuwe olie voorzien.

wat zijn jullie ervaringen?

overigens een perfecte auto hoor op de beurten na dan

Geplaatst

accepteren, mbt oliebeurten...hoe "krom" het ook klinkt. inderdaad om die garantie te waarborgen.

30dkm oliebeurten zou ik ook niet aanbevelen...(zoals bmw..)

Geplaatst

De motorolie op zich kan best een tijdje langer mee gaan.  Het probleem zit hem in de additieven in de motorolie, die verdwijnen sneller uit de olie in het geval van korte ritjes, lang stilstaan en met relatief koude olie rijden.  "Olietechnisch" is het beter om minimaal 20k per jaar te rijden met langere afstanden dan max 10K verdeeld over heel veel kortere ritten.

Die auto's in de showroom is scherp van je, geloof inderdaad niet dat daar de olie van vervangen wordt in geval van verkoop.

Geplaatst

Leg deze vraag ook eens voor aan de KIA-garage welke de beurt uitvoert. Maar ik weet bijna zeker, dat als je de olie laat zitten, dat dat invloed zal hebben op je garantie. 

Dan de interval; iedere 15K km of 1x per jaar (wat maar eerder is) Ik rij bv 12K, ik geef dus ook iedere keer 3K kado, dat is één 15K beurt in 5 jaar.  Zou me ook zomaar 300 a 400 Euro kunnen besparen. 

Maar het is natuurlijk best wel logisch dat men strikte voorwaarden en termijnen hanteert, dit om gezeur te voorkomen. En 10 jaar garantie is ook wel lekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...