Jump to content

Terugroepacties Kia

Rio-man

Recommended Posts

In mijn speurtocht naar storingscodes van Kia, kwam ik een overzicht tegen met de bekende terugroepacties van Kia. Ik zet de betreffende modellen neer, en plaats daarvoor om welke bouwjaren het gaat. Hieronder een overzicht:

Kia Carens

Bouwjaar 20-09-2006 tot 25-10-2006: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de remlichtschakelaar, waardoor remlichten mogelijk niet werken, de cruise-control blijft hangen, een storingsmelding op het dashboard blijft branden en de selectiehendel van de automatische transmissie niet meer wil bewegen. De storing heeft geen invloed op het remvermogen.

Kia Carnival

Bouwjaar 20-09-2006 tot 25-10-2006: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de remlichtschakelaar, waardoor remlichten mogelijk niet werken, de cruise-control blijft hangen, een storingsmelding op het dashboard blijft branden en de selectiehendel van de automatische transmissie niet meer wil bewegen. De storing heeft geen invloed op het remvermogen.

Kia Picanto

Motornummers tussen G4HG5934487 en G4HG5M528531 en Chassisnummers tussen KNEBA24334T000001 en KNEBA24325T168738 Terugroepactie wegens mogelijk te zwakke krukasmoer, met als gevolg het breken van de krukas en het vastlopen van de motor.

Kia Rio

Bouwjaar 2003: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan het ABS bestuuringssysteem

Bouwjaar 04-2000 tot 04-2004: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de brandstofrail/brandstofleiding met als gevolg brandgevaar

Kia Sephia

Bouwjaar 2003: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de voorste veiligheidsgordels

Kia Shuma

Bouwjaar 1995 tot 1999: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de vergrendeling van de voorstoelen

Kia Sorento

Bouwjaar 2002 tot 2005: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de riemschijf van de dynamo, met als gevolg breuk van de riem met als gevolg uitval van stuur- en rembekrachtiging

Bouwjaar 12-2003 tot 04-2004: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de automatische versnellingsbak

Bouwjaar 07-2006 tot 04-2008 met achteraf gemonteerde dubbele uitlaat: Terugroepactie omdat de dubbele uitlaat een defect aan het remsysteem kan veroorzaken

Kia Sportage

Bouwjaar 1995 tot 1999: Terugroepactie wegens mogelijk defect aan de vergrendeling van de voorstoelen

Heb je aanvullingen? Stuur me even een PM, dan plaats ik deze in de lijst!

Edited by Rio-man
Update 04-01-2010 Modellen: Sorento, Carens, Carnival, Sportage

Heej Rio-man, alweer een sticky ;) Heb je ook een datum van wanneer dit bericht naar buiten is gekomen?

Zo ja, dan weet ik ook op mijn Rio van 01-2004 eens even ter inspectie naar binnen zou moeten vanwege die brandstofrail...

Ga vooral zo door, ik word er vrolijk van!

Groetjes,

Peter

Edited by El-Rio-Grande

Guest Jantje
Ik ben er nog geen tegengekomen. Ik wou zeggen helaas, maar je mag er blij mee zijn! Dat betekend dus dat voor de (Pro_)Cee'd alles gewoon goed is!

Nou ik hoopte eigenlijk dat er een permanente oplossing zou zijn voor het EPS lampje :mrgreen:

Maar inderdaad, het schept wel vertrouwen dat er verder nog geen terug roep acties zijn.

Alhoewel ik er ook niet wakker van lig als ze wel komen.

Beste mijnheer RIO,

Duidelijk gedetailleerd overzicht, dit zie je niet alle dagen !

Als ik het overzicht goed heb bekeken, klopt het dan dat er voor de Cee'd geen acties zijn geweest.

Of.... zit er een aan te komen? Er staan bij Ceed forum namelijk nogal wat opmerkingen over het ISG systeem :confused:).

Hoi Martin,

Vooralsnog is er voor de Cee'd niets bekend. Zodra er wat bekend is komt het uiteraard hier te staan, en voor de auto's (en eigenaren) die het betreffen, stuurt de importeur of dealer een brief met uitleg en een uitnodiging om het in orde te maken. ;)

• 5 months later...

Kia Venga : Onderste koelslang in radiateur. Komt los tijdens warme motor. Wij hebben al zoon geval die krassen in de cilinderwand heeft. nog geen 1000 km gedraaid!

Koppeling 10 minuten ingetrapt houden met stile motor daarna starten en proberen te schakelen. Daarna schijnt hij niet meer te kunnen schakelen.

Kia Venga : Onderste koelslang in radiateur. Komt los tijdens warme motor. Wij hebben al zoon geval die krassen in de cilinderwand heeft. nog geen 1000 km gedraaid!

Koppeling 10 minuten ingetrapt houden met stile motor daarna starten en proberen te schakelen. Daarna schijnt hij niet meer te kunnen schakelen.

Ik kan niet alles volgen in jouw bericht...... Waarom 10 minuten je koppeling ingedrukt houden met stille motor? Is stille motor een stationaire motor of motor uit?

Ook de koelslang die los kan raken en krassen in de cilinderwand kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. Het kan ook aan mij liggen hoor!

Verklaar je a.u.b. nader!

Ik kan niet alles volgen in jouw bericht

Ook de koelslang die los kan raken en krassen in de cilinderwand kan ik niet helemaal met elkaar rijmen.

Vooropgesteld dat ik geen monteur ben, maar kan me voorstellen dat gebrek aan koeling voor vastlopen van de motor kan zorgen en dat dit begint met krassen in de cilinderwand.

Waarom 10 minuten je koppeling ingedrukt houden met stille motor? Is stille motor een stationaire motor of motor uit?

Er staat daarna starten, dus motor staat dus nog uit met ingetrapte koppeling.

Na de start schijnt hij dan niet meer te schakelen.

Wat ik alleen mis hierin is of de auto dan al die tijd in versnelling gestaan heeft of in zijn vrij.

Mogelijk dat er iets binnen de ISG vastloopt ??

Dit zijn kennelijk 2 verschillende, reeds bekende, problemen met de Venga.

Krijg je al de bibbers Smart ?

Toch te snel gekocht ? ;)

Hoop voor alle Venga-rijders dat dit snel en goed wordt opgelost.

Dave

Bedankt voor je verklaring Dave!

Nou, ik ben doorgaans vrij nuchter in zaken, maar na het lezen van deze shit dacht ik toch wel even dat de aanschaf van een Venga toch wel een heel gedoe gaat worden! Ondanks de 7 jaar garantie zit je hier gewoon niet op te wachten, laten we eerlijk wezen?

Guest ceratorijder1

Hmm..zijn er dan geen terugroepacties geweest voor de Cerato !??

Of is dit een heel gewoon ondergewaardeerd degelijk karretje? :-)

Ik ben er nog steeds uiterst tevreden mee...:flowers:

Is dit al een officieele klacht dan?

Pas geleden zag ik een andere aankondiging van ee nfout van de Venga (weet even niet meer welke)

Daar heb ik ook niets meer over gelezen.

Laten we maar hopen dat het hierbij blijft :?

• 2 weeks later...

Vandaag even naar de afspraak geweest voor de slang te laten vastzetten en inderdaad na 20 minuten stond ik dus weer buiten met een fles ruitensproeier.

Maar ik vraag mij wel af waar dit genoteerd wordt, aangezien ik dus geen onderhoudsboekje bij de Venga heb gekregen.

Zijn er soms meer die dat boekje niet hebben?

Gr De Mier