Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hybride Start Generator riem (HSG)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu mijn Niro HEV uit 2021 65.000 km gedraaid heeft, zou eerdaags de Hybride Start Generator riem wel eens voor vervanging aan de beurt kunnen zijn. Ik lees op Britse fora dat ze daar adviseren deze bij 60.000 mijl te vervangen. Aangezien ik een onderhoudscontract heb bij mijn dealer en ik een beetje beslagen ten ijs wil komen: wat adviseert Kia Nederland aangaande het vervangen van die riem? Ik kan het met Google niet vinden. En belangrijk is het wel, die riem. Kan gaan scheuren en lees ik nou goed, dat deze rubber riem in een oliebadje draait, gelijk aan de de mislukte uitvinding op de 1.2 Puretech motoren van Stellantis?

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, zei Rowicom:

lees ik nou goed, dat deze rubber riem in een oliebadje draait, gelijk aan de de mislukte uitvinding op de 1.2 Puretech motoren van Stellantis?

Ik weet niet waar je dit gelezen hebt maar het is een "gewone" droge multi riem (niks olie badje):

KLIKKERDEKLIK

60.000 mijl is ca 95.000 km, nog geen enkele rede om de riem te vervangen lijkt me.

Bij stellantis gaat het om de distributie riem, als deze sneuvelt (of door vergruizing het olieaanzuigfilter verstopt) is de schade desastreus. 

aangepast door HenkM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...