Mats Visser Geplaatst Dinsdag om 17:12 Geplaatst Dinsdag om 17:12 Hoi allen, ongeveer 4 jaar geleden wilde de auto niet starten, alles dood. Nieuwe accu geplaatst. Echter na ruim 2 jaar, 2 maanden na de garantie (2 jaar) weer 's morgens niet starten, accu op de lader die dan weer 4 volt aangaf, dan weer 13, waarschijnlijk toch af. nieuwe accu erin gezet mede ivm een vakantie in Noorwegen, wilde geen verassingen. Op advies monteur Kia nu na het laden thuis de kabel eraf halen en niet de hele nacht laten zitten. Hoop dat dit werkt. Iemand dezelfde ervaring? Grt Mats Quote
asty Geplaatst Dinsdag om 18:42 Geplaatst Dinsdag om 18:42 Hebben we het hier over een gewone 12 volt loodaccu?? Quote
Marc B. Geplaatst 3 uur geleden Geplaatst 3 uur geleden Laat ons aannemen dat het hier over de 12V accu gaat want een hybride accu vervangen is niet vanzelfsprekend. Graag meer info... was de oude accu van KIA ? Is de nieuwe accu van KIA ? Mvg Quote
asty Geplaatst 1 uur geleden Geplaatst 1 uur geleden De vraag is natuurlijk niet zomaar te beantwoorden. Vandaar mijn vraag of het om een loodaccu gaat. Naast loodaccu's zijn er ook gel of AGM accu's, zelf lithium behoord tot een optie. Hiervan heeft de ouderwetse loodaccu doorgaans de kortste levensduur, eea afhankelijk van rijgedrag. Eigenlijk, afhankelijk van startgedrag. Mijn ervaring van 40 jaar in een bedrijfsbusje rijden waarbij de werkgever de kortzichtigheid had om altijd maar voor de goedkoopste accu te gaan, heeft mij geleerd dat dan zo'n accu hooguit 2, soms 3 jaar mee gaat. Daarbij komt ook dat het diepontladen van een loodaccu meestal direct einde accu is. Advies van mij zou zijn om zeker niet voor 'de aanbieding van de week' te gaan met accu's. Quote
Marc B. Geplaatst 39 minuten geleden Geplaatst 39 minuten geleden (aangepast) Ik...nieuwe KIA Sportage in juni 2025...mild hybride (coasting en stop/start doet het niet, plus, alarm voor 12V accu in de KIA app. Naar dealer...maar meneer uw (KIA) accu is prima in orde. ¿¿¿¿ Drie weken verder was ik het beu...terug naar dealer. Auto halve dag in garage...nieuwe (KIA) accu geplaatst. Mild hybride doet het vanaf dan prima... Maar voor hoelang ? Mijn besluit is, volgende keer een AGM accu plaatsen. 32 minuten geleden aangepast door Marc B. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.