asty Geplaatst 10 uur geleden Geplaatst 10 uur geleden Ik heb mij gister laat in de middag, begin van de avond weer enorm zitten ergeren aan automobilisten die tijdens het enorm slechte weer geen verlichting aan hadden. Evenzoveel als die reden met alleen dagrijverlichting aan de voorzijde. Nu is het al een enorm minpunt van mijn Kia dat dat alleen de voorkant brand bij de dagrijverlichting, maar daar kan ik inmiddels mee leven....teminste.... Wat blijkt nu, nadat ik mij voldoende had geërgerd, bleek ook mijn verlichting in de stand 'automatisch' bij dit slechte weer gewoon niet aan te gaan. Ik reed dus alleen met dagrijverlichting voor, achter niets. De situatie was dus gewoon daglicht, alleen trokken er enorme buien over tijdens mijn rit van Drenthe naar Zuid Holland. Vooralsnog heb ik niet kunnen ontdekken of dit ergens is in te stellen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Hoor het graag. Quote
Rick O Geplaatst 9 uur geleden Geplaatst 9 uur geleden Helaas moet je soms gewoon zelf nadenken. De automatische verlichting werkt alleen op licht en donker. Dus overdag in de regen gaat de verlichting niet aan. Mijn vorige auto (MB) reageerde ook op de regensensor, dus ook bij regen ging de verlichting aan, wat ik op zich wel chique vond. (Overigens ging dan ook je open dak dicht, zelfs als je geparkeerd stond) Feit blijft wel dat je zelf ook moet reageren want ook bij behoorlijk mist overdag zal je verlichting niet aangaan, zelfs bij MB niet 1 Quote
asty Geplaatst 9 uur geleden Topic Starter Geplaatst 9 uur geleden Hoi Rick, ja, zelf nadenken dat doe ik meestal wel. Wellicht ben ik iets verwent met mijn vorige auto's van Duitse makelij. Maar, als ik tijdens zware regenbuien overdag bijna iedereen met verlichting aan ziet rijden en mijn Kia op de stand automatisch staat, mag ik er toch van uitgaan dat ook mijn (dim)verlichting brand. Nu zag ik net dat in het infotainment setup systeem bij verlichting nog iets zou kunnen staan omtrent gevoeligheid van deze censor, daar ga ik zo nog even naar kijken. En ja, ik weet ook dat bij mist deze censor niet detecteert dat de verlichting aan moet. Waarvan ik dan weer zou verwachten met alle slimme camera's in en aan de auto dit ook opgelost zou moeten kunnen worden tegenwoordig. Wishfull thinking waarschijnlijk.... of toch iets voor de toekomst. Quote
Rick O Geplaatst 5 uur geleden Geplaatst 5 uur geleden het lijkt me alleen niet echt een KIA dingetje, ik heb al heel wat auto's gereden en alleen de MB was ietsje slimmer Quote
asty Geplaatst 4 uur geleden Topic Starter Geplaatst 4 uur geleden Dus toch een Duits dingetje, BMW had al 15 jaar geleden deze slimme items aan boord. Net nog even in mijn Kia setup gekeken maar kan niets vinden over de gevoeligheid voor deze censor helaas. In dat geval is ook dit weer iets volledig zinloos en dient ook de verkeers veiligheid niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.