surfingjohn Geplaatst 4 uur geleden Geplaatst 4 uur geleden Mijn auto is een aantal weken geleden gestolen, dankzij mijn Airtag is de auto snel terug gevonden. 1 week van tevoren hebben ze 2 minuten bij mijn auto gestaan (auto staat op een algemene parkeerplaats 15 meter van mijn huis vandaan), overbuurvrouw heeft een camera hangen en daarop staat een figuur, waarschijnlijk even het Vin nummer noteren en een week later hebben ze de auto weggereden. Ze zijn niet bij mijn voordeur geweest (ik heb een beveiligingscamera bij de voordeur hangen), mijn sleutels liggen ver van de voordeur in een blik. (ja uit getest bij de auto beide sleutels werken niet in het blik bij de auto). Volgens de dealer gebeurt het volgende: Ze krijgen het portier binnen 15 seconden open aan de bestuurderskant, zonder enige schade te veroorzaken, ontwerpfoutje van Kia. Ze hebben een apparaat waarmee ze de auto kunnen starten of een kopie van de sleutel kunnen maken kost een paar minuten en weg zijn ze. Dus sleutels bewaren in een blik heeft geen enkele nut. De Sportage en de Sorento blijken zeer gewild te zijn, slechts de helft van de gestolen voertuigen worden terug gevonden. Quote
asty Geplaatst 2 uur geleden Geplaatst 2 uur geleden (aangepast) <Dus sleutels bewaren in een blik heeft geen enkele nut.> Dat is wat kort door de bocht natuurlijk. Een dikke mechanische beveiliging voor jou huisdeur houd ook niet elke crimineel tegen. Maar daarom laat je toch ook niet je deur openstaan... De RAV4 van Toyota heeft/had ook een ontwerpfoutje. Via de verlichtingslijn konden ze elke beveiliging omzeilen en wegrijden. Heeft jou dealer nog verdere info gegeven hoe ze dat dan doen? Ik neem aan dat een externe after market (Klasse xx) beveiliging niet via die methode is te omzeilen. Voorlopig houd ik mijn smart Keys nog maar even wel in een blikje, Heb een tracker ingebouwd en ook nog een Dashcam voor en achter. In welke staat heb je overigens jou auto weer terug gekregen? opm: eigenlijk zouden we dus het VIN nummer niet direct toegankelijk moeten maken, of een 'verbreek' sticker overheen moeten plakken. Zie je dat die is verbroken, extra alert worden. 2 uur geleden aangepast door asty Quote
surfingjohn Geplaatst 2 uur geleden Topic Starter Geplaatst 2 uur geleden 12 minuten geleden, zei asty: <Dus sleutels bewaren in een blik heeft geen enkele nut.> Dat is wat kort door de bocht natuurlijk. Een dikke mechanische beveiliging voor jou huisdeur houd ook niet elke crimineel tegen. Maar daarom laat je toch ook niet je deur openstaan... De RAV4 van Toyota heeft/had ook een ontwerpfoutje. Via de verlichtingslijn konden ze elke beveiliging omzeilen en wegrijden. Heeft jou dealer nog verdere info gegeven hoe ze dat dan doen? Ik neem aan dat een externe after market (Klasse xx) beveiliging niet via die methode is te omzeilen. Voorlopig houd ik mijn smart Keys nog maar even wel in een blikje, Heb een tracker ingebouwd en ook nog een Dashcam voor en achter. In welke staat heb je overigens jou auto weer terug gekregen? opm: eigenlijk zouden we dus het VIN nummer niet direct toegankelijk moeten maken, of een 'verbreek' sticker overheen moeten plakken. Zie je dat die is verbroken, extra alert worden. Hoop mensen denken dat dit diefstal kan voorkomen zo'n blik, niets is minder waar. Gelukkig was alles in orde, alleen moet er een unit vervagen worden, heeft te maken dat de crimineel software matig die Kia app kan killen, 2 dagen voor de diefstal was ik een paar uur in Bussum (niet mijn woonplaats) de Kia app gaf na de diefstal nog doodleuk Bussum aan. Ik kon mijn auto traceren in Maassluis, dit ook doorgegeven aan de politie en die was binnen 10 minuten ter plaatse. De dealer heeft een demonstratie gegeven hoe ze het portier open krijgen, kon mijn ogen niet geloven hoe simpel dat gaat. Je begrijpt dat ik dat hier op het forum niet expliciet ga uitleggen hoe je dat moet doen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.