Rowicom Geplaatst 12 uur geleden Geplaatst 12 uur geleden Volgende week weer met de Niro HEV uit 2021 op vakantie met de caravan naar Duitsland. De caravan weegt beladen 1300 kg, dus daar moet de Niro wel even aan trekken. In heuvelachtig gebied (Moezelstreek) met af en toe redelijk pittige klimmetjes zet ik de versnelling in S-stand en schakel ik het liefst zelf. De accu van de elektromotor is redelijk snel leeg, dus dan komt het vooral op ''toeren maken'' aan. Wat ik jammer vind, is dat je op het dashboard niet kunt zien in welke versnelling je rijdt. Je ziet wel een indicatie welke versnelling volgens het systeem eigenlijk gewenst zou zijn. Maar het systeem weet niet, dat ik er 1300 kg aan heb hangen en behoorlijk bergopwaarts ga. Ik heb in het begin dat ik de auto had, nog even gehoopt dat de ''gewenste versnellingindicator'' aan zou geven wat de eerstvolgende hogere versnelling zou zijn, zodat je aan de hand daarvan kon herleiden welke versnelling je dan nu te pakken had. Immers: als er [pijltje omhoog] 5 zou worden aangegeven, dan trek je er 1 van af, zodat je weet dat je in 4 rijdt. Maar nee, het systeem geeft direct al [pijltje omhoog] 6 aan als je nog in 4 rijdt en het eigenlijk 6 zou moeten zijn. Zie ik iets over het hoofd? Is er wel een mogelijkheid om de actuele versnelling van de bak te kunnen zien zonder een OBD2-stekker te gebruiken? Hoe doen jullie, andere kampeerders, dat in bergachtig gebied? Quote
Breeze Geplaatst 10 uur geleden Geplaatst 10 uur geleden Met het tikken van de versnellingshandel naar links heb je inderdaad soms de actuele versnelling, maar soms ook de opvolgende versnelling waarvan hij vind dat je die moet inleggen. Het beste middel om bij zwaar bergwerk het motortoerental in de gaten te houden is natuurlijk een toerenteller. Hier: staat beschreven welke ik heb gekozen. Tot nu toe voldoet hij goed. Adri Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.