Url Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 He mensen. Ik zat even op de Kia site te neuzen en daar zag ik dat er heel veel modellen echt flink duurder zijn geworden..... :S. Waarom? Paar voorbeelden: Kia Rio: Van: 12.500 Quote
Jan Berkelaar Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 heeft te maken met vernieuwde wet en regelgeving per 1 januari 2010 Daarom heb ik mijn Sorento in december nog gekocht en krijg ik hem volgende week, scheelt een hoop geld. Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Deels is het de Overheid die een nieuw waarderingssysteem per 1 januari 2010 heeft losgelaten op de auto-industrie, deels een verhoging door Kia zelf. Kia heeft natuurlijk nog steeds een flink wagenpark wat qua motorisering (nog) niet in de pas loopt met sommige andere autofabrikanten. De meeste motoren zijn (nog steeds) gedateerd, onzuinig en stoten daardoor ook meer CO2 uit dan anderen. De Overheid rekent erop dat meer mensen daardoor zuinigere auto's gaan kopen in de A-/B-klasse. Quote
Url Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 Waarom kan de Hundai i20 dan nog wel 12.000€ kosten? Die begint toch ook gewoon met 1.4.... en die is denk niet veel zuiniger. deels een verhoging door Kia zelf. Stelletje dombo's daar ><. Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Volgens mij begint de Hyundai i20 inderdaad met een 1.4 gekoppeld aan ISG. Daarmee is hij aanmerkelijk zuiniger dan een 1.4 ISG Venga, die ook een stuk zwaarder is. De CO2 uitstoot is lager en valt daarmee in de A-klasse. Overigens zijn niet alle i2- modellen even goedkoop. Quote
Url Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 Oh, wist niet dat Hyundai ISG had op de i20 , dat zal het dan wel zijn. Pff word dan eens hoog tijd dat Kia met een nieuwe Rio en Carens komt vind ik zelf. En wat motoren met een turbo erop zou ook niet gek zijn... Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Oh, wist niet dat Hyundai ISG had op de i20 , dat zal het dan wel zijn. Pff word dan eens hoog tijd dat Kia met een nieuwe Rio en Carens komt vind ik zelf. En wat motoren met een turbo erop zou ook niet gek zijn... Dat ben ik wel met je eens. Kia kom op met die downsize motoren.....! Quote
Url Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 In de nieuwe sportage komt toch wel een 1.6 turbo? Net als in de Hyundai IX35 waar die als eerste in komt? Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 In de nieuwe sportage komt toch wel een 1.6 turbo? Net als in de Hyundai IX35 waar die als eerste in komt? Ik vrees van niet. In de Hyundai komt een 1.6 GDI Gamma-benzinemotor van 103 kW/140 pk en dat is GEEN Turbo. en die wordt NIET geleverd met automaat. Voor mij ook een teleurstelling... e.e.a. na te kijken op : http://www.ix35.nl/leaflet_ix35.pdf Het lijkt me heel kras dat Kia met een andere motoren lijn komt, het kan, dat wel.. Quote
Url Posted January 3, 2010 Author Posted January 3, 2010 (edited) Ik dacht dat er een 1.6 turbo kwam.. zal wel verkeert ged8 zijn. Edit: Ja had het dus over die 1.6 GDI , dacht dat het een 1.6 turbo was foutje dus . Edited January 3, 2010 by Url Quote
Venga1 Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Volgens mij begint de Hyundai i20 inderdaad met een 1.4 gekoppeld aan ISG. Daarmee is hij aanmerkelijk zuiniger dan een 1.4 ISG Venga, die ook een stuk zwaarder is. De CO2 uitstoot is lager en valt daarmee in de A-klasse. Overigens zijn niet alle i2- modellen even goedkoop. Je kan een i20 toch niet met een Venga vergelijken Quote
Smart Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 Je kan een i20 toch niet met een Venga vergelijken Hahahahaha! Nee, ik vergelijk de Venga niet met de Hyundai i20, maar probeer een vergelijk te trekken met hetgeen Url schrijft over de indeling in klassen van auto's. Aangezien de Hyundai's dezelfde motoren hebben als in Kia's, is een vergelijk redelijk mogelijk. Maar alleen motorisch hoor....! Quote
Guest Jantje Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 ach, die labels zijn voor de sier in mijn inzicht.. ik zag net nog een reclame voor een mercedes benz E-klasse station met een B-label.. Dat houdt in in zijn klasse. Als het over alle voertuigen bekeken zou worden zou mijn kia een -F label zijn vergleken met zon slagschip voor dwazen of de mercedes een G-label.. Quote
bigwade Posted January 3, 2010 Posted January 3, 2010 ach, die labels zijn voor de sier in mijn inzicht.. Ja lekker...... Nee dus, je Wegenbelasting hangt aan je ABCDE label en dat maakt bij een kleine auto niet zo uit, sommigen hebben het over 80 per jaar.......... maar dat wordt erger met een Sportage van 1450 kilo met D label.. De nieuwe Sorento is ook een klasse opgeschoven en dat gaat Kia klanten kosten helaas. En ehhhhh, als de km heffing doorgaat, hangt dat ook aan je energie label. Dus ehhhhhhh, niks sier maar gewoon een classificering om jou straks leeg te trekken.. Quote
Venga1 Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Frank Hoe zit dit als je b.v een Venga 1.4 (B Label) dan met een Venga 1.6 (Label c) naast elkaar zet. Ga je dan voor de 1.6 uitvoering meer wegenbelasting betalen? Quote
Guest Jantje Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 FrankHoe zit dit als je b.v een Venga 1.4 (B Label) dan met een Venga 1.6 (Label c) naast elkaar zet. Ga je dan voor de 1.6 uitvoering meer wegenbelasting betalen? ja. (ik moet minimaal 5 tekens invullen dus bij deze even dit erbij:lol:) Quote
Url Posted January 4, 2010 Author Posted January 4, 2010 Je kan een i20 toch niet met een Venga vergelijken Haha, ik vergeleek hem ook even met de Rio en niet met een Venga . Quote
Recommended Posts