HV Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Hallo, Ik rijd sinds 2006 met een Sportage inclusief ACC. De versie van 2006 kon je op het display zien wat de ACC aan het doen was. Daarnaast ging de airco automatisch uit indien niet nodig. Sinds november in het bezit van een nieuwe Sportage. In de automaatstand blijft het lampje van de airco altijd aan en je ziet op het display niet meer wat er gebeurt. Is dit (software?) zo te maken zoals bovenstaande? Hans Quote
Aart.S Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ik denk dat je dat even bij de dealer moet informeren. Ik zelf gebruik alleen de airco bij het ontwaseme. Daarna doe ik alles uit zodat alleen het rechter lampje brand. Ik zet de temp op 19 graden en het wordt zeer aangenaam in de auto. Maar ik ben met je eens dat het ook zonder airco moet kunnen. Bij mijn vorige auto hebben ze het ook veranderd zodat het handmatig geregeld kon worden, maar dat was geen kia sportage. Laat me even weten hoe het afloopt dan vraag ik het morgen ook even in de garage. Groeten, Aart. Quote
bigwade Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Hallo,Ik rijd sinds 2006 met een Sportage inclusief ACC. De versie van 2006 kon je op het display zien wat de ACC aan het doen was. Daarnaast ging de airco automatisch uit indien niet nodig. Sinds november in het bezit van een nieuwe Sportage. In de automaatstand blijft het lampje van de airco altijd aan en je ziet op het display niet meer wat er gebeurt. Is dit (software?) zo te maken zoals bovenstaande? Hans Hoi Hans, een tweede Sportage ? dat zie je niet vaak, Leuk! Die eerste is je dan goed bevallen....of ehh, was die op ? Wat was je vorige type ? (veel vragen, tja, haha !) Zelf heb ik een handmatige airco en kan je dus niet 1/2/3 helpen, maar is het instructie boekje daar niet helder over ? Hoor het, grtz! Quote
bigwade Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Ah, ik heb even zitten neuzen, maar jij had een lpg Sportage. Is dat allemaal goed gegaan ? Heb je bij deze ook weer LPG ? Quote
Alex VB Posted January 4, 2010 Posted January 4, 2010 Hallo,Ik rijd sinds 2006 met een Sportage inclusief ACC. De versie van 2006 kon je op het display zien wat de ACC aan het doen was. Daarnaast ging de airco automatisch uit indien niet nodig. Sinds november in het bezit van een nieuwe Sportage. In de automaatstand blijft het lampje van de airco altijd aan en je ziet op het display niet meer wat er gebeurt. Is dit (software?) zo te maken zoals bovenstaande? Hans het Airco lampje blijft altijd aan staan bij ACC in de stand automatisch, ook al wordt de airco unit niet zelf gebruikt.. Is misschien een beetje wennen.. Quote
HV Posted January 5, 2010 Author Posted January 5, 2010 De eerste was op LPG, geen problemen mee gehad. Zeer goed mee gereden! Totaal 98.000km. Kon een mooie deal maken met de dealer.... zeker de fifteen uitvoering bied net wat extra's. Rijd nu wel gewoon benzine, de 90.000 km beurt viel tegen. Niets stuk en toch een rekening van 1800€. Komt doordat de auto op lpg loopt vertelde de garage me..... daar gaat een gedeelte van je winst. Nu weer 7 jaar garantie Quote
HV Posted January 5, 2010 Author Posted January 5, 2010 Ah, ik heb even zitten neuzen, maar jij had een lpg Sportage.Is dat allemaal goed gegaan ? Heb je bij deze ook weer LPG ? De eerste was op LPG, geen problemen mee gehad. Zeer goed mee gereden! Totaal 98.000km. Kon een mooie deal maken met de dealer.... zeker de fifteen uitvoering bied net wat extra's. Rijd nu wel gewoon benzine, de 90.000 km beurt viel tegen. Niets stuk en toch een rekening van 1800 Quote
HV Posted January 5, 2010 Author Posted January 5, 2010 Ah, ik heb even zitten neuzen, maar jij had een lpg Sportage.Is dat allemaal goed gegaan ? Heb je bij deze ook weer LPG ? Voor de ge Quote
bigwade Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 Hans, dat heb je mooi bijgehouden De gasprijs is wat hoog lijkt me, of is dat gemiddeld. Wat is op die 98.000 km nou de werkelijke besparing geweest ? bij 30-60K kleppenstellen a 300 eu extra meegerekend ? Ben benieuwd.. Quote
HV Posted February 4, 2010 Author Posted February 4, 2010 Hans, dat heb je mooi bijgehouden De gasprijs is wat hoog lijkt me, of is dat gemiddeld. Wat is op die 98.000 km nou de werkelijke besparing geweest ? bij 30-60K kleppenstellen a 300 eu extra meegerekend ? Ben benieuwd.. Bijdeze dan 98000km benzine: p/j 3j onderhoud 600 1800 wegenbelasting 776 2328 brandstof 13746 Totaal 17874 gas: onderhoud 900 2700 wegenbelasting 1156 3468 Aanschaf install 2400 brandstof 6222 totaal 14790 Verschil: 3084 per jaar 1028 per maand Quote
Recommended Posts