Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) Hoi Allemaal, Ik heb al gezocht via de zoek functie en ik heb niet echt een topic hierover gevonden dus het leek mij wel gepast om een topic hierover te openen. Wie heeft er allemaal al zijn audio getuned in zijn ceed of pro ceed ? Pioneer Avic 910BT 2x MTX Thunger 5500 Woofer (300 Watt RMS x2) 2x Hoedeplank Kicker K693 Speakers (90 Watt RMS x2) 1x Spectron SP-A1500D (400 Watt RMS x1) 1x Spectron SP-A4150 (75 Watt RMS x4) 1x Climax Condensator (1 Farad) Uploaden die Foto's! 17 Januari, 2010 aangepast door Tripzor Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 jow ik heb ook al een audio upgrade gedaan in mijn pro ceed voorsmaakske 2X pionneer tsw 1000w 400 rms elk 2X pioneer hoedeplankers 380W 80W rms elk 1x pioneer GM 5400T versterker 800w 1x pioneer GM 6400T versterker 600w momenteel haal ik er tussen de 120 a125 db uit met originele radio ( maar de radio begint toch raar te doen de laaste tijd ( een nieuwe volgt nog) foto' volgen nog Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 Heb geen flauw idee hoeveel decibel ik haal maar als ik mijn max eruit haal duurd het niet lang en ik hoor toch wel een paar uur slecht Ik ben wel aan het denken die versterkers tegen de zetel te vijzen want ik heb nu op het moment niets koffer of ik moet mijn bagage op mijn versterkers zetten en dat doe ik precies toch ook niet graag Ik ben benieuwd naar die foto's van jou Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 zeker je versterkers niet aan je kist hangen , achterbank is goed maar aan je kist heb je het risico dat er onderdelen vanbinnen los komen . het beste is een dunne plank eerst aan je achter bank te hangen dan je versterkers voor geen slechte massa te krijgen . anders hoor je een klop in de woofer . ik heb mijn versterkers aan de zijkanten geplaast en de kist er tussen geplaats voor nog iets van koffer over te houden . een redelijke goede db meter kan je kopen bij conrad die zitten er niet zo ver naast max 5 db Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) [ATTACH]708[/ATTACH] zoals je ziet versterkers op de 2 zijkanten nu heb ik toch nog iets van koffer:D 11 Januari, 2010 aangepast door philippe Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 Nice, Jij hebt teminste nog plaats in je koffer , Gaat jou koffer nog automatish open als je je hoedeplank eraan hangt ? Die van mij nog wel maar die van jou vrees ik voor Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 mercie neen jammer genoeg gaat mijn hoedeplank niet meer naar omhoog . ten eerste zijn de pompen te ligt en zijn de touwkes waar de hoedeplank mee omhoog gaat gesprongen door het gewicht . wandt onder de hoedeplank is er een 18mm mdf plaat voor de free air woofer en hoedeplankers op hun plaats te houden , plus een t ijzer voor het gewicht . als ik alles er uithaal in de koffer plus hoedeplank gaat hij een 1,5 cm omhoog . maar het klinkt goed en dat is het belangrijkste nietwaar Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 nog een klein vraagje wie heeft er allemaal slechte ontvangst als je naar de radio luistert cd is bij mij goed maar de radio ontvangst is toch zeer slecht wie heeft hier nog last van ? philippe Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 Ik heb daar niets last van, Ik heb dan wel een pioneer maar bij mij is alles perfect, Controleer is of je anten nog goed vast zit gedraaid, En als hij goed vanachter in je radio zit, En anders is je radio naar de klote Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) daar heb ik al eens naar gekeken maar Hij deed dit al van bij de dealer. ik was er bij als ze hem van de camion hebben gereden En toen dacht ik hoor die slecht onvangst. het zal zowiezo een pionier worden, de pionier die jij hebt is dat AVIC-F310BT met navigatie zelf denk ik dat ik de pionier FH-P80BT ga kopen gps heb ik al 11 Januari, 2010 aangepast door philippe Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Dat van mij zit er nog niet in, omdat ik nog opzoek ben naar een goeie head unit. Er komen in ieder geval in: 2x 1500W versterker 2x pioneer 15inch 3000spl subwoofers Wat er dus nog even moet komen voor het ingebouwd wordt: Headunit 2x compo set Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 pioneer heeft goede headunits maar ze hebben er maar een paar in 2 din jammer . alpine of kenwood is ook goed maar daar is het het zelfde te weinig 2 din's Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 pioneer heeft goede headunits maar ze hebben er maar een paar in 2 din jammer . alpine of kenwood is ook goed maar daar is het het zelfde te weinig 2 din's Ja ik had in een audio winkel wel een paar pioneer's gezien, maar deze waren allemaal met navigatie en die vindt ik te duur, gebruik toch bijna nooit navigatie. Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 ze hebben er 3 zonder navigatie hoor 1 gewoone radio en 2 dvd met touch-screen Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 ze hebben er 3 zonder navigatie hoor1 gewoone radio en 2 dvd met touch-screen Ja maar die hadden ze in die winkel niet op voorraad en ook niet opgesteld als demo. En ik wil hem toch graag eerst zien en bedienen voor ik hem bestel/koop Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 ik bestel alles bij thiery maar dit is in merelbeke ( 5 MIN stappen voor mij ) in belgie en die heeft toch altijd redelijk wat radio's als demo ik zelf ben nog aan het twijfelen tussen een dvd radio of radio alleen met meer afstelmogelijkheden van pioneer want ik moet zeker 3 rca hebben waaronder 1 sw met een uitgang van 4 volt of meer Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik haha. Ik sluit altijd gewoon de draadjes aan en daarna beetje de bass etc instellen. Misschien dat ik daarom ook nooit het echte vermogen van de subs eruit haal Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) in muziek instalatie's ben ik altijd al sterk geweest mijn vorige wagen was een ford focus en die heb ik volledig uitelkaar gehaalt en volledige nieuwe bedrading geplaast er was intotaal 3400W RMS VERSTERKT alles was van pioneer de sound dat daar uitkwam zou ik graag weer in de pro ceed krijgen maar het kost allemaal zoveel geld kben nog altijd aan het twijfelen maar de radio begint al raar te doen dus ik denk dat ik me weer niet zal kunnen houden voor je sub goed afteregelen , je speakers op 80 a 90 % zetten versterker .je gain op het laagste je laagpoortfilter (als het er op zit normaal wel ) op 80 hertz zetten en dan omhoog gaan met je gain tot de woofer vervorm en dan een klein beetje terug zetten eerst wel goed je speaker laten klinken dan woofer aanpassen gr 10 Januari, 2010 aangepast door philippe Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 in muziek instalatie's ben ik altijd al sterk geweest mijn vorige wagen was een ford focus en die heb ik volledig uitelkaar gehaalt en volledige nieuwe bedrading geplaast er was intotaal 3400W RMS VERSTERKT alles was van pioneer de sound dat daar uitkwam zou ik graag weer in de pro ceed krijgen maar het kost allemaal zoveel geld kben nog altijd aan het twijfelen maar de radio begint al raar te doen dus ik denk dat ik me weer niet zal kunnen houden Dat is wel mooi. Ik vindt het inderdaad ook te duur eigenlijk, maar ik wil wel een mooi geluid. Dat heb ik tot nu toe voor mezelf altijd wel goed voor elkaar gekregen door middel van de compo setjes en de 2 subwoofers te plaatsen. (ja ik hou van bass). Helaas moeten de compo setjes opnieuw gekocht gaan worden omdat ze nu al 4 auto's overleeft hebben. Maar ik heb nooit echt veel begrepen van hoe je een versterker op 1,2 of 4 Ohm kan laten spelen etc. Wat ik nu wel wil is een condensator erbij, die heb ik tot nu toe nooit gehad. Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 zelf vind ik een condesator meer een show effect hebben maar ze hebben wel nut voor de pieken natuurlijk maar wie rijd er nu elke moment bijna met zijn instalatie volledig open wel op letten dat je versterker 2ohm aankan en genoeg vermogen kan leveren voor je sub's en dat je sub 2ohm aankan Quote
Gast Jantje Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Als je er een condensator tussen stopt krijg je pas te maken met het Ohm verhaal? Tot nu toe heeft het altijd netjes gedraaid. De eerste 2 subs waren al 2e hands en hebben bij mij nog 2,5 jaar mee gedraaid. Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 ohm heeft niets te maken met een condensator hoor je kan een sub hebben die alleen op 4 ohm speelt en dan moet je een versterker hebben die het (liefst iets meer ) rms vermogen heeft aan 4 ohm heb je een sub die 2 ohm aan kan dan moet je versterker het liefst weer genoeg rms leveren aan 2 ohm een condensator is voor de pieken van stroom te ondersteunen die de baterij soms niet aankan Quote
bigwade Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Hoi Allemaal,Ik heb al gezocht via de zoek functie en ik heb niet echt een topic hierover gevonden dus het leek mij wel gepast om een topic hierover te openen. Wie heeft er allemaal al zijn audio getuned in zijn ceed of pro ceed ? Pioneer Avic 910BT 2x MTX Thunger 5500 Woofer (300 Watt RMS x2) 2x Hoedeplank Kicker K693 Speakers (90 Watt RMS x2) 1x Spectron SP-A1500D (400 Watt RMS x1) 1x Spectron SP-A4150 (75 Watt RMS x4) 1x Climax Condensator (1 Farad) Uploaden die Foto's! Lijkt me toch een hoop gedoe met buggy en kratjes:lol: Quote
philippe Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 dat is zeker maar ik denk dat het een fase is dat we door moeten een buggy meer slepen ben ik nog niet klaar voor:-D en zoals je ziet ik krijg er nog altijd 2 kratjes in Quote
Smart Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Voordat je een buggy mee moet nemen, is er ook nog een voorfase waarbij je je achterbank nodig hebt, maar die is ook al bezet..... Dat wordt voorlopig nix. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.