Exceptional Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Hallo allemaal. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Tim, 19 jaar en kom uit Breda. Op dit moment rij ik in een Suzuki Swift 1.5 Exclusive uit 2006. Hiermee zit ik bij de Suzuki Swift Club als bestuurslid, en regel voor deze club alle evenementen en meetings. Deze auto heb ik bijna 1 jaar. Alleen hij is niet zo heel zuinig, en ik rij voor m'n werk flink wat km's op een dag. De kilomtervergoeding die ik krijg heeft dus ook niet zoveel zin, en daar moet ik dus zelf geld bij leggen. Vandaar dat ik opzoek wil gaan naar een diesel, en ik al van begin af aan gek ben van een Pro Cee'd. Ik heb mij daarom hier aangemeld om wat meer over deze auto te weten te komen, en hopelijk een goede 2e hands diesel te vinden. Deze zal ook niet standaard blijven, hij zal flink aangepakt worden kwa styling. Tim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
philippe Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 dag tim welkom op het kia forum ik ben er zeker van dat je je gewensste pro ceed zal vinden en je styling van de pro ceed zal ik zeker volgen plus zeer mooie swift gr philippe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Op de site van kia staan er wel een paar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Hallo Tim, Welkom op het Kia forum. Helaas zijn we een slapende club waar hopelijk binnenkort verandering inkomt.. Er is hier genoeg info te vinden mbt de pro cee'd. Alle pluspunten en minpunten (Zijn die er dan) komen aanbod... Mochten er nog vragen zijn dan kan je ze gewoon stellen.. wij proberen ze dan zo goed mogelijk te beantwoorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasselt Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Welkom Tim, alweer een nieuw lid in de maak ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Bestuurslid Suzuki Swift Club.... 19... pontificale foto Swift bij eerste posting...... Da's lef. Jij mag blijven. Welkom hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tripzor Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Hallo Tim,Welkom op het Kia forum. Helaas zijn we een slapende club waar hopelijk binnenkort verandering inkomt.. Er is hier genoeg info te vinden mbt de pro cee'd. Alle pluspunten en minpunten (Zijn die er dan) komen aanbod... Mochten er nog vragen zijn dan kan je ze gewoon stellen.. wij proberen ze dan zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik vind deze club eigelijk toch redelijk actief, Zijn we dan nog actiever geweest ooit ? Naja ik ben vrij tevreden Tim kijk is op 2dehands.be en 2dehands.nl. Staan een paar mooie pro ceed's op. Ga is naar wat dealers , Ik ben zeker als je gaat vinden wat je zoekt. Maar ik moet toegeven een pro ceed is nu eenmaal niet een "zuinige" auto als je begrijpt wat ik bedoel, Het is nu eenmaal een soort sport auto. Ik zou niet willen als je er bedrogen zou uitkomen. Veel succes met je zoektocht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Ik vind deze club eigelijk toch redelijk actief, Zijn we dan nog actiever geweest ooit ? Naja ik ben vrij tevreden Tim kijk is op 2dehands.be en 2dehands.nl. Staan een paar mooie pro ceed's op. Ga is naar wat dealers , Ik ben zeker als je gaat vinden wat je zoekt. Maar ik moet toegeven een pro ceed is nu eenmaal niet een "zuinige" auto als je begrijpt wat ik bedoel, Het is nu eenmaal een soort sport auto. Ik zou niet willen als je er bedrogen zou uitkomen. Veel succes met je zoektocht Het verbruik kan je zien bij de proefrit, maar ik denk dat zo'n diesel toch wel een stuk zuiniger rijdt dan een benzine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Welkom op het Kia forum. Helaas zijn we een slapende club waar hopelijk binnenkort verandering inkomt.. Alex....... wa's dit ???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 ......Welkom op het Kia forum. Helaas zijn we een slapende club waar hopelijk binnenkort verandering inkomt.. ALEX, waar komt dit vandaan, waar heb jij je winterslaap gehouden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Zie mijn antwoord bij mijn vraag mbt de AUTOSALON in Brussel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Hey Tim, welkom hier !!! Wat is het toch een mooie stadion eej op de achtergrond ! Als je meer info wil hebben over de Pro Cee'd kom dan even langs op m'n werk (Leendert v.d. Born aan het Spinveld). Dan kunnen we allicht eens kijken of ik je ergens mee kan helpen ? Dikke Swift trouwens, maar die rijden er wel meer in Breda ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Ook van mij welkom op dit forum Tim. Jouw pro cee'd zal ik aandachtig blijven volgen. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exceptional Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Hey Tim, welkom hier !!! Wat is het toch een mooie stadion eej op de achtergrond !Als je meer info wil hebben over de Pro Cee'd kom dan even langs op m'n werk (Leendert v.d. Born aan het Spinveld). Dan kunnen we allicht eens kijken of ik je ergens mee kan helpen ? Dikke Swift trouwens, maar die rijden er wel meer in Breda ! Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties, ik ben druk aan het zoeken. Jammer dat ik het nu pas lees Peter, ik was er daarstraks. Maar er was alleen niemand te bekennen, dus ik ben maar weer naar huis gegaan met een foldertje, wat uiteindelijk de prijslijst bleek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exceptional Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 (edited) Ik vind deze club eigelijk toch redelijk actief, Zijn we dan nog actiever geweest ooit ? Naja ik ben vrij tevreden Tim kijk is op 2dehands.be en 2dehands.nl. Staan een paar mooie pro ceed's op. Ga is naar wat dealers , Ik ben zeker als je gaat vinden wat je zoekt. Maar ik moet toegeven een pro ceed is nu eenmaal niet een "zuinige" auto als je begrijpt wat ik bedoel, Het is nu eenmaal een soort sport auto. Ik zou niet willen als je er bedrogen zou uitkomen. Veel succes met je zoektocht Ik neem aan dat een diesel toch al goedkoper is dan een benzie auto. En reken maar dat die Swift ook niet zo zuinig is. Het zit in de categorie C, en het verbruik ligt rond de 1 op 11. En dat is voor zo'n auto toch redelijk hoog. Edited January 12, 2010 by Exceptional Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Ik neem aan dat een diesel toch al goedkoper is dan een benzie auto.En reken maar dat die Swift ook niet zo zuinig is. Het zit in de categorie C, en het verbruik ligt rond de 1 op 11. En dat is voor zo'n auto toch redelijk hoog. Het hangt natuurlijk ook van je rijstijl af.. Ga je als een oude oma met een swift of een pro'ceed rijden dan is hij vast wel zuinig. Rij je iets sportiever dan verbruikt hij ook wat meer. Hoeveel een diesel verbruikt weet ik niet, maar de gemiddelde diesel is wel zuiniger dan een benzine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hoelaat was je er dan ? Stonden vandaag met 2 man maar heb het grootste gedeelte alleen gestaan en had 3 afleveringen De nieuwe folder van de Pro Cee'd is er nog niet, zal niet zo lang meer duren als het goed is ! Volgende week komt onze nieuwe demo binnen, kom een keer rijden als je wil ! (is wel een benzine) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hoelaat was je er dan ? Stonden vandaag met 2 man maar heb het grootste gedeelte alleen gestaan en had 3 afleveringen De nieuwe folder van de Pro Cee'd is er nog niet, zal niet zo lang meer duren als het goed is ! Volgende week komt onze nieuwe demo binnen, kom een keer rijden als je wil ! (is wel een benzine) Krijgt de nieuwe pro cee'd nu ook zon grill als de nieuwe ceed en ceed SW? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 (edited) Ik rijd sinds een paar maanden in een 2 jaar oude cee'd SW 2.0 crdi. Hiervoor had ik een Subaru Impreza 2.0 (benzine). Dat was een fantastische auto, beter kan haast niet, maar hij wist wel raad met de benzine. Ik rijd niet heel veel snelweg, en dat werd door de "Soeb" beloond met een gemiddeld verbruik van 1 : 10 .............. (met caravan wel 1 : 7). De Cee'd ervaar ik als een fantastische auto. Zeer luxe, en dieselen vind ik zeer relaxed rijden. Ik schat zo in dat ik ongeveer 40% km's snelweg, en de rest binnenweg en stad rijd. Ik word na zo'n 5.000 km beloond met een verbuik van gemiddeld tot nog toe 1 : 15,3. Dieselen beinvloed (mij althans) je rijstijl, je bent geneigd met lage toerentallen te rijden, en dat is zeer relaxed. Toch weet ik van tijd tot tijd best de turbo te vinden.................. Ik zou zeggen: doen. Edited January 12, 2010 by exsubaru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 (edited) Er rijden overigens niet zo veel Cee'd 2 liter diesels in Nederland. Hier zie ik er sowieso nooit Edited January 12, 2010 by exsubaru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exceptional Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Volgende week zaterdag (23e) staat een proefrit met een Pro Cee'd in de planning. Heb er nu al zin in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Kijk nog even op de vorige pagina ......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Die proefrit is wel een 90pk he ! @ Jantje: Het enige wat veranderd is, is het interieur ! Dus de grill en koplampen zijn hetzelfde ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Die proefrit is wel een 90pk he !@ Jantje: Het enige wat veranderd is, is het interieur ! Dus de grill en koplampen zijn hetzelfde ! Oke dat is mooi. Ik zit door de km's die ik rij toch te twijfelen om hem nu al in te ruilen op een 1.6 diesel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exsubaru Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Peterrrrr, is een proefrit in een benzinemodel nou wel echt goed te vergelijken met een diesel? Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts