Jump to content

maat velgen winterbanden en stootstrips

Hendricus

Recommended Posts

Hoi Medeforumgenoten!

Einde volgende week ga ik mijn Cee'd Sporty Wagon omruilen voor een nagelnieuwe Venga 1,4 Xtra met Comfort Pack in Champagne zilveren uitvoering bij de nieuwe KIA-dealer in Den Haag: AHZ. In technisch opzicht bevalt de Cee'd mij prima; de auto is betrouwbaar en zuinig; bovendien kom ik qua ruimteaanbod niets tekort.

Ik krijg echter vooral na langere ritten helaas steeds meer last van een oude kwaal: mijn rug. De zitpositie in de Cee'd is (te) laag en wat onderuit en hierdoor voor mij niet ideaal. Mijn voorgaande auto's -Hyundai Matrix en Renault Kangoo- waren meer van het type MPV en daarom was ik na een uitgebreide proefrit in de Venga al snel enthousiast. Ik hoop in deze auto weer snel het 'oude' zitcomfort te hervinden.

Ik heb echter vooruitlopende op de aflevering nog 2 vragen; misschien kunnen jullie me hierbij helpen:

• graag wil ik mijn winterbanden Vredestein Snowtrac 3 (195/65R15) met velgen van de Cee'd meenemen naar de Venga; de gegevens van de velg zijn: steek 5x114,3/ET 40/naaf 67.1; voor de Venga kan ik nog niets vinden; gaat dit passen?
  • Zijn er voor de Venga al zwarte kunststof stootstrips leverbaar; ik woon in de Randstad; zonder deze strips vind ik de auto erg kwetsbaar en ik vind de beschikbare strips in RVS niet mooi (zeker niet in combinatie met 'mijn' kleur).

Als de auto 'binnen' is zal ik proberen een paar fotootjes te posten.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Groeten,

Henk

Edited by Hendricus

• Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hallo Henk,

Gefeliciteerd met je goede keuze. Ik heb dezelfde gekocht op 17 december in Zwolle alleen dan de X-ecutive uitvoering. Inderdaad vind ik zwart mooier dan chroom bij deze kleur, want ik heb er ook geen chroom bij besteld.

Net voor de kerst heb ik in Den haag gelogeerd en ben ik gaan kijken bij jouw dealer. Dezelfde uitvoering stond toen in de showroom en ik heb er nog ingezeten. Wellicht dat ik in jouw wagen heb gezeten. De wereld is klein.

Ik heb besloten winterbanden te kopen bij de Kia-dealer met lichtmetalen velgen voor de komende jaren. Ook Vredestein Snowtrac 3. Het is ten eerste veilig, blijft mooi door de lmv en je kan ze er dan zelf onderzetten wanneer je wilt. Kosten bij mijn Kia-dealer ongeveer Kia

Edited by Signaal

Guest Pombal12
Hallo Henk,

Ik heb besloten winterbanden te kopen bij de Kia-dealer met lichtmetalen velgen voor de komende jaren. Ook Vredestein Snowtrac 3. Het is ten eerste veilig, blijft mooi door de lmv en je kan ze er dan zelf onderzetten wanneer je wilt. Kosten bij de ongeveer Kia € 750,- Helaas bij mijn dealer pas weer eind maart 2010 leverbaar. :clap:

Ohh, dat wil ik ook! Is dat een KIA-prijs of iets van jouw dealer?

Welke lichtmetalen velgen? (fotooooo...).

Pombal12

Ohh, dat wil ik ook! Is dat een KIA-prijs of iets van jouw dealer?

Welke lichtmetalen velgen? (fotooooo...).

Pombal12

De prijs van € 750,- is een set van 4 winterbanden met lmv. Hoe ze eruit zien weet ik nog niet. Woensdag wordt mijn auto afgeleverd en dan kan ik ze zien als ze er zijn, wat ik betwijfel. :?

De prijs van € 750,- is een set van 4 winterbanden met lmv. Hoe ze eruit zien weet ik nog niet. Woensdag wordt mijn auto afgeleverd en dan kan ik ze zien als ze er zijn, wat ik betwijfel. :?

Dus jij koopt ongezien lichtmetaal? Nee, dat is niet iets wat ik zou doen!

Ik wil zeker weten wat er op mijn auto komt en ook of het op mijn auto past.

Neeeeee. Ik heb telefonisch bij de Dealer informatie gevraagd. Nog niks gekocht. Kijken kijken en dan kopen.

Wel denk ik ivm garantie, dat je het beste via de dealer te werk kan gaan. Dan loop je minder risico als er later problemen zouden ontstaan.

Kees :cool2:

• 1 month later...

Zijn er al foto's gesignaleerd van een Venga met stootstrips? Ook ik kom uit de randstad en daar zijn ze helaas onontbeerlijk. :-( Alleen geeft iedereen waarmee ik het erover heb aan dat het geen gezicht is. Zijn er andere meningen?

Ik heb mijn Kia Venga eind vorige maand besteld en er een lerenpook en zwarte stootstrips bijbesteld. Deze strips komen in de uitsparing in de deuren en er staat Venga op. Zijn net leverbaar zijden ze in Boxmeer. Ik heb alleen een plaatje gezien op het web maar ziet er beter uit dan het chroom en beschermen beter dan de chromen. Op mijn cee'd zitten ook strips. Let wel op waar de dealer ze plaatst. ik heb bij de cee'd ook al verschillende plekken gezien.

Ik heb mijn Kia Venga eind vorige maand besteld en er een lerenpook en zwarte stootstrips bijbesteld. Deze strips komen in de uitsparing in de deuren en er staat Venga op. Zijn net leverbaar zijden ze in Boxmeer. Ik heb alleen een plaatje gezien op het web maar ziet er beter uit dan het chroom en beschermen beter dan de chromen. Op mijn cee'd zitten ook strips. Let wel op waar de dealer ze plaatst. ik heb bij de cee'd ook al verschillende plekken gezien.

Zo gauw als je een plaatje of link beschikbaar hebt, zie ik het graag tegemoet. Ben nl. heel benieuwd hoe dat er uitziet.

hallo

Ik denk dat iedere dealer dit plaatje moet kunnen opvragen bij kia parts

Mij dealer heeft dit in mijn bijzijn gedaan en via de mail direct een plaatje gekregen zodat ik kon beslissen of ik het wilde ja of nee

succes

Top Wilcot, dank voor je informatie. Ben reuze benieuwd het het er uit gaat zien. Zit jouw dealer in de buurt van Den Haag?

Hallo

Mijn dealer zit in Boxmeer NB. Maar foto komt van importeur dus moet jou eigen dealer ook krijgen

succes anders kun je hem altijd bellen (telefoonnumer staat op KIA-boxmeer.nl)

Okido, dank.

Hallo

Mijn venga is nog niet geleverd ik heb dus nog geen foto maar je eigen dealer zou er nu een moeten hebben

:oops: en dat is nog een beetje een probleem. Ben erg geintresserd in de aankoop van de Venga maar wil wel weten hoe ie er uit gaat zien zoals ik hem wil hebben. De dealer bij mij in de buurt heeft nog geen exclusive versie laat staan een idee over accessoires :-(. Blijkbaar verkoopt de Venga in mijn regio nog niet zo geweldig.

.......Deze strips komen in de uitsparing in de deuren en er staat Venga op. Zijn net leverbaar zijden ze in Boxmeer. Ik heb alleen een plaatje gezien op het web maar ziet er beter uit dan het chroom en beschermen beter dan de chromen........Let wel op waar de dealer ze plaatst.......

Het blijkt dus dat Wilcot de stootstrips gezien heeft met Venga erop. Verder geeft hij dat ze passen in de uitsparing in de deuren. Dat zal er wel heel anders uitzien. Ben heel benieuwd.

De stootstrips die als accesoires op de KIA site staan zijn niet degene die mijn dealer heeft laten zien bij mijn aankoop van de Venga. Deze lijken meer op degene die ik nu op de cee'd heb zitten. Zal maandag even bellen hoe het nu zit. Begreep van de importeur dat deze eraan zaten te komen.

De stootrips die nu leverbaar zijn worden getoond op de site van KIA de stootrips voor in de ruimte in de deur zijn pas leverbaar over 4 weken terwijl het termijn eigenlijk eind feb zou zijn. Heb nu besloten om mijn Venga woensdag af te laten leveren met de op de site getoonde strips ipv de andere. (wil niet rijden zonder strips voor je het weet heb je schade voordat de strip geplaatst word)

Gaat dat achteraf aanbrengen wel goed met de al uitgevoerde Waxoil behandeling.

Waaien de strippen er niet bij de eerste rit boven de 100 km/hr af bij gebrek aan hechting van de lijm??

Gisteren mijn Venga opgehaald maar helaas de strippen en pook zijn er nog niet. Iedere keer een ander verhaal van de importeur. Ze zouden er zijn twee weken geleden nu zijn ze er niet en is de levering eind week 12 (dus volgende week). Wat betreft de waxoyl is er geen probleem want bij mijn cee'd zaten ze er ook na de behandeling pas op en zijn ze tot de dag van inruil goed blijven zitten.

zodra ik ze erop heb zitten maak ik een foto