Jump to content
brouwer2001

info over de magentis

Recommended Posts

hallo is er iemand met enige ervairng van een magentis?

graag info over deze auto. vooral de v6.

ik ga hier van de week mee proef rijden vind het zelf een mooie auto met erg veel ruimte. ik weet dat ze lekker zakken in waarde maar ik ben van plan om hem dan op te rijden,

het gaat om een v6 uit eind 2007 40.000 gelopen

gr ronald

ja ja de 1ste post hier :clap:

Hoi Ronald,

mooie bak.

Als je even op google zoekt zie iig dat je LPG auto's waarbij geen kleppen zijn gesteld moet laten staan...

Verder is het dezelfde motor/bak als de V6 van de Sportage.

Comfortabel maar vooral DORSTIG..

Neem aan dat je het wel over het nieuwste type hebt..... en niet over een overjarig oud model.

Op zich een fijne auto maar werd zeer slecht verkocht. Restwaarde is dan ook zeer negatief op dit type auto....

Maar wel een fijne bak!

@bigwade: ik ga eens uitzoeken wat erg dorstig is. ik heb met een 2 liter gereden maar vind de motor te weinig kracht hebben voor z'n grote auto.

@kia fan: het gaat om het laatste model. dat hij slecht verkocht is vind ik dan weer een plus punt. ik hou wel van een auto die je niet overall ziet.

de restwaarde zal ook bepalend zijn wat de aankoop prijs is want ik wil hem op rijden dus diversen jaren er mee blijven rijden.

ik kan niet wachten op het belletje dat hij er is :innocent:

gr ronald

@

de restwaarde zal ook bepalend zijn wat de aankoop prijs is want ik wil hem op rijden dus diversen jaren er mee blijven rijden.

Ronald

Auto zoals jij hem omschreef met die km en in schadeloze staat enz... mag een 17 duizend euro kosten!

15 moet dus ook lukken :-))

Dorstig ? de Sportages V6 doen ca 1:8

Een donkere kleur is het fraaist....

ha kia fan als alles goed is kan ik hem voor inruil prijs meenemen en wat er aan gedaan moet worden. ze willen hem zo kort mogelijk houden en het is een goede kennis van mij. als het doorgaat gaat die mij ongeveer 6 duizend minder kosten. vandaar dat ik ook niet zo in zit over de afschrijving. als ik er 5/6 jaar mee rij. schrijf ik ongeveer 2200 af per jaar en dat is als ik er 5 jaar mee rijd en niks er voor terug krijg.

gr ronald

Ja dan zou ik het ook wel weten!! Als je zo'n auto voor 12 kan kopen dan heb je echt een perfecte auto voor een leuke prijs!!!

Fijne kar hoor heb zo'n ding als demo gehad...... ik vind hem er lekker rijden en hij is lekker luxe met leer en electrische verstelbare stoelen....

Nou succes ermee!

net contact gehad met de eigenaar van de auto het gaat om een 2,7l ipv 2,5l motor vermogen schijnt 183pk te zijn en natuurlijk alles er op en eraan. zoals xenon, navigatie, leer enz enz kleur donker blauw.

ha kia fan als alles goed is kan ik hem voor inruil prijs meenemen en wat er aan gedaan moet worden. ze willen hem zo kort mogelijk houden en het is een goede kennis van mij. als het doorgaat gaat die mij ongeveer 6 duizend minder kosten. vandaar dat ik ook niet zo in zit over de afschrijving. als ik er 5/6 jaar mee rij. schrijf ik ongeveer 2200 af per jaar en dat is als ik er 5 jaar mee rijd en niks er voor terug krijg.

gr ronald

Laat em toch effe ergens keuren....

Dat houdt de relatie tussen jou en je kennis ook ok

dat gaat zeker gebeuren hij gaat als we het eens worden bij de anwb langs dat waren we al over een gekomen. net zoals je zegd is vriendschap mee meer waard en van zijn kant ook.

gr ronald

xenon is niet standaard en navigatie ook niet..... persoonlijk vind ik donkerblauw niet de mooiste kleur maar ja je hebt niet alles voor het kiezen....

Maar het moet ook een 2.7 zijn ander zou het het oude model zijn.

net contact gehad met de eigenaar van de auto het gaat om een 2,7l ipv 2,5l motor vermogen schijnt 183pk te zijn en natuurlijk alles er op en eraan. zoals xenon, navigatie, leer enz enz kleur donker blauw.

Klinkt helemaal goed (het is idd dezelfde motor/bak als de Sportage V6)

Mooi kleurtje :-)

Ben je er ook achter waarom de eigenaar er vanaf wil ??

Dat dorstige ??

Als je de auto als tour auto gaat gebruiken en niet als werkhok lijkt het me best te doen.

Kijk ook even wat de "groene terreur beweging" straks voor je in petto heeft w.b. leuke heffinkjes......

Een MB van voor 1985 heeft voorlopig last van niks en behoudt zijn waarde....

Keuzes, keuzes, keuzes............lastig.

Suc6

kleur is ook niet mijn eerste keus had hem liver ijn zwart of donker grijs gehad. maar met deze kleur kan ik goed leven.

de eigenaar heeft een nieuwe opel insigma gekocht en deze ingeruild.

@bigwade: die mb is en zal altijd mijn wens blijven. altijd bedacht om over een jaar of tien een md te kopen als de kinderen een stuk groter zijn.

maar als ik nu bij de dealer bij mij kijk naar alle mb's die er staan gaat mijn hart sneller klooppen. dus ja afwegen en bekijken wat we willen zowrl ik als de vrouw.

woensdag in ieder geval rijden in de magentis.

later meer

gr ronald

vandaag wezen proef rijden met de magentis en wat een prettige auto om mee te rijden alleen heeft deze volgens mij een tik op de wielen gehad want hij trok naar links.

ik heb samen met moeder de vrouw alles op een rijtje gezet en naar het kosten plaatje gekeken waar we toch wel van schokken.

aanschaf 11.500

H

Edited by bigwade

bij deze nog wat foto's. helaas was de camera op anders kon ik nog wat maken tijdens de proefrit. volgende keer beter.

gr ronald

post-1113-1297852960,83_thumb.jpg

post-1113-1297852961,29_thumb.jpg

post-1113-1297852961,77_thumb.jpg

post-1113-1297852962,24_thumb.jpg

post-1113-1297852962,67_thumb.jpg

Da's een mooi schip :-))

Ik vind hem wel heel mooi Ronald, ik snap ook wel waarom je voor zo'n beauty gaat.

auto vandaag voor keuring geweest en daar kwamen 3 dingen uit.

2 kleine dingen ( licht lekkende remcilinder en een stuurhoes )

1 groot ding versleten en lekkende cilinderkop.

de cilinderkop kan gemaakt worden op kosten van de garage en de 2 andere ook. maar heb besloten om een gehele revisie te laten doen op de kop en ook alle kleppen te laten vervangen voor geharde uitvoering die beter bestand zijn tegen de nieuwe brandstoffen.

er zal zeker een flink prijskaartje aanhangen maar de garage betaald een gedeelte mee. cilinderkop zal er van de week af gaan en naar de reviseur toe gaan daarna gaat de auto naar een bedrijf die de bekleding gaan vervangen voor leder. hopelijk eind volgende maand dat hij buiten mag spelen (dan is ook die zooi weer van de weg af hoop ik ).

later meer

gr ronald

Ronald, gelijk heb je om het goed en grondig aan te pakken. Daar heb je ook langer plezier van.

2 kleine dingen ( licht lekkende remcilinder en een stuurhoes )

1 groot ding versleten en lekkende cilinderkop.

de cilinderkop kan gemaakt worden op kosten van de garage en de 2 andere ook. maar heb besloten om een gehele revisie te laten doen op de kop en ook alle kleppen te laten vervangen voor geharde uitvoering die beter bestand zijn tegen de nieuwe brandstoffen.

gr ronald

Ik neem aan dat je beide cilinderkoppen laat doen ?

Dat kan idd in de papieren gaan lopen.

Sterkte :-))

hallo'

helaas begint mijn wens een soap serie te worden.

bij controle door een gespeciliseerd bedrijf blijkt dat er mogelijk met de chassisnr. is geknoeid wat in ieder geval zeker is dat niet het orginele blok er in zit. auto is nu bij de politie voor onderzoek.

het geeft mij een zeer onprettig gevoel ook als blijkt dat het wel goed is.

gelukkig was er voor de rest nog niks getekend en staat de auto nog op naam van de vorige eigenaar en mijn centjes lekker bij mij op de bank.

voor mijn vrouw is het klaar en wil een normale auto hebben :shifty:.

al in gesprek geweest met politie en eigenaar over hoe verder.

politie is nog steeds bezig en heeft niet echt haast en de eigenaar zegd dat ik er zo van af kan en nergens over druk hoeft te maken.

dus wacht ik nog even met alles. hopelijk weet ik spoedig meer.

dan ben ik er zelf misschien ook wel uit wat te doen. ik weet het even niet meer.

.

benz is helaas in beslag genomen en gaat dus niet door.

besloten om toch weer voor een kia te gaan.

benz is helaas in beslag genomen en gaat dus niet door.

besloten om toch weer voor een kia te gaan.

ja hallo, dat zijn ook geen halve maatregelen. Neem aan dat de vorige eigenaar hier niets van af wist??

Dat er al een ander blok inzit zegt op zich niet veel natuurlijk, zeker niet bij een oldtimer. Kan altijd al eens nodig geweest zijn om het blok te vervangen.

Van dat chassisnummer is wat minder natuurlijk, alhoewel het niet altijd wil zeggen dat er sprake is van omkatten van een gestolen auto of iets dergelijks. Ik heb al van meer gevallen gehoord van oldtimers waarvan papieren kwijt zijn of zoiets dergelijks. Er wordt dan een oud (niet meer bruikbaar) chassis met papieren erbij gekocht waarna het nummer wordt overgezet in de goede auto en het oude chassis naar de schroothoop gaat. Niet echt oplichting, meer om problemen op te lossen :wink:, maar nog altijd niet toegelaten natuurlijk!