Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat vraag ik mij ook af..

Aan een Nederlandse kenteken kan je alleen de voertuiggegevens zien..

OK en ook of deze verzekerd is en of de APK - indien nodig - is uitgevoerd..

Voor de rest krijg je geen gegevens..

Geplaatst
Waarom doet iedereen zo geheimzinnig over zijn of haar kenteken?

In het tuningwereldje is in het verleden al menig autoliefhebber achterhaald dmv het kenteken, en vereerd met een bezoekje.

En ik kan je vertellen dat dit geen plezierige bezoekjes waren.

Dat is de achterliggende gedachte achter het "weghalen" van de kentekens op de foto's welke openbaar gemaakt worden dmv een forum oid.

Geplaatst (aangepast)

Als je niets op je kerfstok hebt, en je verkoopt gewoon je auto dan is er niets aan het handje. Maar idd als jij bij vanalles en nog wat betrokken bent, dan is het vaak toch nog wel makkelijk om te achterhalen van wie een auto is. Mensen zijn en blijven gewoontedieren. Als jij met je auto-forum-gebruikersnaam bijv. foto's van je bolide toont m

aangepast door patten
Geplaatst

Ik begrijp jullie verklaring en gedachtegang..

Nu ben ik bijvoorbeeld een computernerd en ik kan je gegevens zo opvragen middels een speciaalprogramma door je IP-adres op te snorren. Kom ik ook aan je adres en zelfs meer.. Ik kan je PC hacken en daar je pin, bankrekeningnummer en dergelijke vinden.. De kans om je gegevens te vinden middels je ip-adres en een slecht beveiligd netwerk is 1000x groter dan je gegevens krijgen via je kenteken.. Vooral omdat tegenwoordig alleen de voertuiggegevens nog maar openbaar zijn en je persoonlijke gegevens alleen op te vragen zijn bij dealers en verzekeringsmaatschappijen..

Je geeft zelf al aan dat ze jou makkelijk vinden op de diverse fora en sociale netwerksites als Facebook, Hyves etc.. De gegevens die daarop staan verraden meer dan je kenteken..

Geplaatst

Laten we het houden op veiligheid voor alles, zoals de Amerikanen zeggen: pre-caution.

Geplaatst
Ik begrijp jullie verklaring en gedachtegang..

Nu ben ik bijvoorbeeld een computernerd en ik kan je gegevens zo opvragen middels een speciaalprogramma door je IP-adres op te snorren. Kom ik ook aan je adres en zelfs meer.. Ik kan je PC hacken en daar je pin, bankrekeningnummer en dergelijke vinden.. De kans om je gegevens te vinden middels je ip-adres en een slecht beveiligd netwerk is 1000x groter dan je gegevens krijgen via je kenteken.. Vooral omdat tegenwoordig alleen de voertuiggegevens nog maar openbaar zijn en je persoonlijke gegevens alleen op te vragen zijn bij dealers en verzekeringsmaatschappijen..

Alex,

Kan dat ook ondanks de instelling dat je niemand toelaat

in je computer ( geen hulp van buitenaf ) ??

Geplaatst

Met speciale software kan dat maar wordt het wel moeilijker... Er zijn genoeg mogelijkheden een pc overtenemen ondanks Firewalls...Maar de meeste hackers hebben daar de software niet voor..Wel de kennis..

Geplaatst
Met speciale software kan dat maar wordt het wel moeilijker... Er zijn genoeg mogelijkheden een pc overtenemen ondanks Firewalls...Maar de meeste hackers hebben daar de software niet voor..Wel de kennis..

Moet maar zo blijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...