kurtje1973 Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Hoi, Ik richt mij hier voornamelijk tot de Belgische KIA-eigenaars, geen idee of het in Nederland ook zo is... Ik moet binnenkort m'n nieuwe auto gaan afhalen, maar blijkbaar moet ik eerst betalen, dan vragen ze de boorddokumenten aan en zo'n twee Quote
Alex VB Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Ik heb dat niet gedaan.. Mijn vorige KIA concessiehouder wilde dat ook omdat dit normaal schijnt te zijn bij KIA. Ik heb echter pas betaald toen ik de auto ging ophalen.. Quote
bigwade Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Daar is een draadje over: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3394 Ik zou zeggen, boter bij de vis, lappen bij aflevering...... Stel, ja stel, dat je dealer in die 2-3 dagen zijn bv'tje laat ploffen ben jij je centjes kwijt. NIET DOEN dus.. Suc6 Quote
Smart Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Volgens mij is daar Europese wetgeving over. Je mag een aanbetaling vragen, maar niet de hele koopsom opeisen zonder te leveren. Maar ja, ik ben een NL'er...... Quote
kurtje1973 Geplaatst 2 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2010 @ Alex VB : Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Naar de dealer gestapt, gevraagd dat ie de papieren aanvraagt, daarna de auto betaald, en met wagen en papieren buitengereden ? txs Kurt Quote
Alex VB Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 @Kurt, Bijna zoals jij beschreef.. Aan mijn aankoop gaat eigenlijk een heel verhaal vooraf komen.. Ik heb mijn wagen eerst besteld bij een andere garagist. Deze is er vrijwillig mee gestopt omdat hij KIA niet rendabel genoeg vond en meer bla bla bla.. Daarna heeft de garagist waar ik hem uiteindelijk gekocht heb deze wagen overgenomen om te verkopen aan mij. Maar omdat ik niet weer het geze..k wilde mee maken dat er een vrijwillige stopzetting roet in het eten gooide heb ik geeist de wagen pas te betalen als ik deze ging ophalen. Maar bij KIA Belgi Quote
Aart.S Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Hoe vaak lees je het niet. Keuken kopen en betalen, keukenboer falliet. Geld weg en geen keuken. Dus betalen via de pin ( even je bank bellen ) bij aflevering. Suc6. Quote
Smart Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Hoe vaak lees je het niet.Keuken kopen en betalen, keukenboer falliet. Geld weg en geen keuken. Dus betalen via de pin ( even je bank bellen ) bij aflevering. Suc6. Aart, Blijkbaar gebeurt het in Belgi Quote
Aart.S Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Daar zal je best gelijk in kunnen hebben Smart. Hoe het daar normaal gaat weet ik ook niet. Maar de andere nieuwe auto`s die Kurt heeft gekocht hoefde hij ook pas bij aflevering te betalen. En Alex heeft toch ook kunnen pinnen? Dus........... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.