Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Hoi.. Ik reed op de snelweg, gewoon 100km/u, er reed voor mij een witte auto... bleven nog rustig rijden, zeker 2,5sec afstand en toen ineens: BOEM! Dikke steen tegen me raam aan, ik heb een dikke put in mijn voorruit zitten stuk glas eruit, is ongeveer een euro munt groot. Maandag ochtend komt Garglas het maken, maar ik voel me ontzettend rot! Ik maak nog wel een foto! Quote
Alex VB Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Gelukkig niets ernstigers.. Dit kan snel gemaakt worden afhankelijk van de diepte en de grote.. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 Gelukkig niets ernstigers.. Dit kan snel gemaakt worden afhankelijk van de diepte en de grote.. Ze kunnen het maken zeggen ze, maar aardig diep.. en zitten twee plekken naast elkaar. Carglas zegt dat je er straks niks meer van ziet.. Zelfs als je het zou blijven zien zou ik kunnen kiezen voor een nieuwe ruit en ze vertelde mij dat je dit zou kunnen verhalen op rijkswaterstaat. Misschien had ik ruitschade in topic moeten zetten, komt nu te ernstig over! Moderator? Quote
Alex VB Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Is geen enkel probleem denk ik.. Ik vloek en tier ook bij deze dingen als de duivel.. Ik heb bij BLack Mamba een ruit schade gehad dat wil je niet weten.. OP een Nederlandse weg was een steentje onder mijn ruitenwisser geslagen en had daar een pieplein gaatje gemaakt. Daarna over een drempel gereden en daar kwam de barst... van rechtsonder naar links onder en toen dwars omhoog.. Dus, ook ruitschade kan een ernstige schade zijn. Zeker als dit je 1ste nieuwe is.. Quote
Smart Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Hey Chrones, Vervelend joh, maar volgens mij wel redelijk goed te herstellen. Zo niet, nieuwe ruit eisen en verhalen op de verzekering. Kost je wel een eigen risico, neem ik gemakshalve aan. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 Hey Chrones,Vervelend joh, maar volgens mij wel redelijk goed te herstellen. Zo niet, nieuwe ruit eisen en verhalen op de verzekering. Kost je wel een eigen risico, neem ik gemakshalve aan. Ach kan gebeuren.. inderdaad dat eis ik dan ook en die eigen risico heb ik niet bij mijn verzekering, Avero Achmea ben ik bij. Ik voelde me eerst rot, maar nu alweer oke. Hij is maandag weer gewoon goed, zie je als het goed is niks meer van! Quote
Alex VB Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Sterretjes reperatie blijf je altijd zien. Tenminste ik bleef dat altijd zien.. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 (aangepast) maar wel minimaal, zie je alleen als je het weet te zitten, voor de rest echt onvindbaar. 6 Februari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Relena Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Hoop en denk dat het allemaal wel mee zal vallen Chrones. We hebben het ook een keer gehad. Zag je bijna niets meer van denk dat wij het nog een heel klein beetje zagen omdat we precies wisten waar het was. Medepassagiers is het nooit opgevallen. Groetjes, Relena Quote
Gast Jantje Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Hoi.. Ik reed op de snelweg, gewoon 100km/u, er reed voor mij een witte auto... bleven nog rustig rijden, zeker 2,5sec afstand en toen ineens: BOEM! Dikke steen tegen me raam aan, ik heb een dikke put in mijn voorruit zitten stuk glas eruit, is ongeveer een euro munt groot. Maandag ochtend komt Garglas het maken, maar ik voel me ontzettend rot! Ik maak nog wel een foto! claim sturen richting rijkswaterstaat. Er bij vermelden op welke weg etc. het gebeurd is en wanneer. Ze hebben dit jaar en ook vorig jaar een heleboel van dit soort schade's vergoedt! En als de ster in je ruit zo groot is als een euro munt blijf je dit na reparatie ook heel duidelijk zien! Die reparatie's zijn voor kleine sterretjes.. Quote
Venga1 Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Hoi Chrones. Helaas gebeurd je dit ,erg vervelend voor je! Maar! Helaas gebeurde het mij ook vandaag. Een gigantische tik op het voorruit, nu zitten er 3 pitjes bij mij in het voorruit. Precies in het gezichtsveld. Dus al ik achter het stuur zit, zie ik drie pitjes in het voorruit zitten. Kunnen kleine pitjes ook hersteld worden? Quote
Tripzor Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 Ik neem aan als jij wel onium op je auto hebt ? Glasschade ? Nou als je er echt niet mee kunt leven gooi je er gewoon een hamer in en word je raam vervangen door de verzekering Bij mij was het dat er een klein klein klein steentje heel mijn raam liet doorscheuren dus moest vervangen worden (verzekering) Ik was het toch niet dat voor je reed xD Als je hier links bij Afbeeldingen kijkt en je kiest mijn Avatar foto en je zoomt in kun je het nog zien, Onderaan de ruit helemaal van links naar rechts Quote
Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 Hoi Chrones.Helaas gebeurd je dit ,erg vervelend voor je! Maar! Helaas gebeurde het mij ook vandaag. Een gigantische tik op het voorruit, nu zitten er 3 pitjes bij mij in het voorruit. Precies in het gezichtsveld. Dus al ik achter het stuur zit, zie ik drie pitjes in het voorruit zitten. Kunnen kleine pitjes ook hersteld worden? LOL! Sorry! Dit is de Anti venga actie! Natuurlijk kunnen ze dat herstellen, echt!!! Quote
Venga1 Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 LOL! Sorry! Dit is de Anti venga actie!Natuurlijk kunnen ze dat herstellen, echt!!! ik heb het ook met onze vorige auto gehad, maar toen zeiden ze dat dit niet gerepareerd kon worden. Het zijn drie kleine stipjes uit het raam. Niet erg genoeg, maar ja het is gewoon heel erg zonde. Ik zit er steeds naar te kijken, en als de zon erop schijnt zie je het helemaal. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Februari, 2010 ik heb het ook met onze vorige auto gehad, maar toen zeiden ze dat dit niet gerepareerd kon worden.Het zijn drie kleine stipjes uit het raam. Niet erg genoeg, maar ja het is gewoon heel erg zonde. Ik zit er steeds naar te kijken, en als de zon erop schijnt zie je het helemaal. Geloof me dat je het kan laten verhelpen.. ze schuren het iets op. Ik heb carglass gebeld en informeerde mij dat het te verhelpen is. Desnoods eis je dat rijkswaterstaat dit gaat oplossen. Ik heb ook 1 klein stukje eruit naast het grotere stukje, ik laat het wel weten of ze dit voor elkaar hebben gekregen. Ze kunnen het repareren vanaf een speldenknopje.. alles kleiner wordt moeilijk.. hoe groot is het? Quote
Venga1 Geplaatst 6 Februari, 2010 Geplaatst 6 Februari, 2010 (aangepast) Ze kunnen het repareren vanaf een speldenknopje.. alles kleiner wordt moeilijk.. hoe groot is het? De grootste is een speldenknop Wel klein dus, maar ik baal wel 6 Februari, 2010 aangepast door Venga1 Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Bij mij zijn de grootste nu gemaakt.. De kleine pitjes +/- 6 stuks zijn nog niet gemaakt, hij zegt beter te wachten naar de winter.. Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Je ziet ze nog duidelijk! Quote
Remko .me Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 (aangepast) Ik moet invullen wat het schade bedrag is, als ik een nieuwe autoruit wil voorruit dus. Iemand enig idee voor de Kia Venga? Ik heb een mail ook naar mijn dealer gestuurd, kijken wat hun adviseren: Er heeft zich iets voorgedaan wat niet zo fijn is. Op de snelweg lagen allemaal losse stenen waardoor ik nu kleine pitjes in mijn voorruit heb. De grootste pit is opgevuld door Carglass alleen vind ik het helemaal niet mooi en zie ik nu een paar witte stipjes op de voorrruit. Niet super opvallend maar voor mij omdat ik het weet wel aardig goed te zien. Ook op de motorkap zit 1 klein pitje, ook niet heel goed te zien maar vind het wel erg jammer. Ik heb rijkswaterstaat gebeld en kan een schade formulier invullen. Mijn verzekering staat eventueel open voor suggesties als ik me er heel erg aan stoor. Wat kan jij mij adviseren? Het zijn 2 grotere pitjes en 3/4 kleine pitjes die je ook kunt voelen als je met je nagel over het glas gaat. Ook 1 klein pitje op de motorkap. Ik hoop van je te horen en een advies te krijgen, Eventueel kunnen we dan kijken wat de verzekering zegt en wat rijkswaterstaat hierop zegt. Ik stoor me er gewoon aan omdat hij nieuw is en het gewoon erg zonde is. De pit op mijn motorkap zou wel verholpen kunnen worden wanneer de kleine beschadiging bij de deur verholpen wordt. (Dit was namelijk vanaf de fabriek en moet nog worden aangestipt zodra de accessoires binnen zijn) Hebben jullie trouwens zo'n stift op voorraad of moeten jullie die nog bestellen van mijn kleur? Ik hoor het wel. Alvast bedankt, 8 Februari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Roderik Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 Dit wordt een grote kostenpost voor de verzekeringsmaatschappijen en/of Rijkswaterstaat. Afgelopen weekend ook even On The Road, en toch wel op gevallen op hoeveel plekken stukken asfalt afbrokkelen. Opzich maakt me een sterretje in de vooruit niet zoveel uit, dit is vrij makkelijk te herstellen heb ik altijd het idee. Ik baal een stuk meer van lakschade. Hopen dat de winter snel voorbij is en de wegen hersteld scheelt een hoop schade aan ruiten en voorkanten van de auto Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.