bigwade Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 (aangepast) Uit dit berichtje :http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=27173&postcount=24 van draadje :http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3366 begrijp ik dat Kia-NL een deel van dit Forum betaalt en "veel" aanwezig zou zijn. Vanuit marketing oogpunt een hele goede zet, we zien er echter (te) weinig van. Marketing manager Huib Stad laat zich nu en dan zien en dat is het dan. Dat kan veel actiever, zeker in geval van vage problemen die tussen wal en schip (dealer/importeur) dreigen te vallen zoals de vliegroest-oplossingen en het totaal onduidelijke garantie/onderhouds verhaal. Zoals al eerder aangegeven hebben we hier een bezoekers verhouding van 13 Februari, 2010 aangepast door bigwade aanvulling Quote
Kia Fan Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Kia NL is in ieder geval eigenaar van de site..... Domeinnaam kiaclub.nl Status actief Houder Kia Nederland B.V Administratieve contactpersoon info@joomlapartner.nl Quote
Smart Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Helemaal mee eens dat de betrokkenheid van Kia wat duidelijker naar voren zou mogen komen. Mogelijk een 'topic' waarbij vraag en antwoord vanuit officieel oogpunt de klanten en dealer/importeur meer betrokken bij elkaar brengt. Je kunt jezelf ook meer identificeren met het merk Kia. Zo kan Kia ook duidelijk aangeven wat nu wel/niet onder garantie valt. Coulance afhandelingen gebeuren individueel en is afhankelijk van het probleem. Ook de 7 jaar garantie is mij nog steeds niet duidelijk, want op de Franse site staat toch duidelijk 7 jaar garantie: 5 jaar volledig (3 jaar tot 150.000 km) en dan nog 2 jaar op de aandrijflijn. Zo wordt dat niet in NL gecommuniceerd. Waarom niet? En ja, die banner mag zo snel verdwijnen. Dat doet afbreuk aan dit forum. Daar hoort een mooi Kia model te staan. Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 13 Februari, 2010 Administrators Geplaatst 13 Februari, 2010 Ha mensen, inderdaad vindt Kia NL dit forum waardevol genoeg om een beetje te sponsoren, echter moeten licenties en dergelijke uit andere bronnen betaald worden. Het feit dat de clubsite (forum) weer zo goed is gaan draaien komt doordat ik een aantal jaar geleden het oude forum eerst uit verschillende hacks heb weten te redden. Het toenmalige forum werd zeer slecht bezocht, draaide op een brakke server en er gebeurde nauwelijks iets. Contact opgenomen met oa KIA NL en na veel gesprekken en mailtjes heb ik dit voor elkaar gekregen. Sindsdien is het aantal leden hard opgelopen en is het dus een succes geworden. De kiaclub van destijds is een slapende club zonder betalende leden. De banner bovenin is momenteel de enige die er is en die wat opgeleverd heeft. Ik heb de PR manager zojuist gemaild met een aantal voorstellen en idee Quote
scorpioshuma Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 En ja, die banner mag zo snel verdwijnen. Dat doet afbreuk aan dit forum. Daar hoort een mooi Kia model te staan. Positive thinking: Verkoop die mini en koop een Kia. Of heb jij dan toch liever een foto van een Kia erbij staan Quote
scorpioshuma Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Kia NL/BE en/of dealers/verdelers zullen eerst het nut moeten zien. De oude leden hier zullen allemaal KIA Opgenoort kennen uit Nijmegen, de dealer van Tazteam die in Breda zat en recentelijk Peterrrrr. Waarom kennen we deze dealers ? Omdat ze iets hebben gedaan voor de club/leden. Kleine dingen zoals een KIA vlag om reclame te maken bij wedstrijden of technische info die nog beperkt beschikbaar is als een model net nieuw is. Ik durf te stellen dat bovengenoemde dealers door de hier gedeelde informatie zeker meer klanten hebben gehad en dus goedkope reclame. Even een voorbeeld hoe het werkt ?? Als ik in Belgie rij in de buurt van Hasselt en krijg autoproblemen dan ga ik op zoek naar Rudi. Waarom ? Hoor hier alleen maar positieve dingen over die garage. Wees reeel, het moet als bedrijf natuurlijk wel wat opleveren. Pas als Kia beseft dat het zien van al die accessoires hier op het forum aanstekelijk werkt en dus verkoopverhogend werken zullen ze hier ook aandacht in willen steken. Een goed begin zou zijn als Kia intern de club meer zou promoten. Als de dealers de club kennen zullen ze misschien ook meer willen doen. Ik kan je vertellen dat Kia Almere nooit van de club gehoord had totdat ik hun dat vertelde. Quote
Alex VB Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Het zou dus een goed idee zijn de dealers in Nederland en Belgi Quote
Smart Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Positive thinking: Verkoop die mini en koop een Kia.Of heb jij dan toch liever een foto van een Kia erbij staan 'Smart thinking', zo had ik het nog niet bekeken! Wat je niet moet doen is om individuele Kia dealers benaderen. Waarom niet vanuit de importeur aandacht vragen voor het forum? Laten zij maar zien aan de dealers dat het niet altijd goed gaat met de klant + auto, de afhandeling van een klacht, enz. Ook dat een dealer de hemel in geprezen wordt en wel netjes de klant weer op weg helpt, zoals het hoort. Positieve discriminatie noemen ze dat. Tenslotte wil elke dealer zich onderscheiden van de rest. De importeur is volgens mij onze ingang naar de dealers. Wat je misschien krijgt is dat de dealers misschien willen stunten met groot ingekochte actiemodellen, leuke accessoires of autoshows. Ik noem maar wat. Benadrukt moet worden dat het forum een zekere meerwaarde (aanvulling) is op de service (aftersales) van de klanten. Hier kan men ook terecht voor een klacht die misschien telkenmale door de dealer moet worden uitgelegd en die wij gewoon in de database hebben staan. Het is geven en nemen. Ach, zo wat hersenspinsels. Het is misschien goed om even vast te stellen wat onze uitgangspunten waren, zijn en misschien moeten worden als forum. Wanneer dat is vastgelegd - of al misschien beschikbaar - kun je verder uitbouwen. Quote
tester Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Als KIA nederland de sponsor voor deze site is, neem ik aan dat sales/aftersales de info gebruikt om zakne te verbeteren. De garantie/onderhouds intervallen is een bizarre discussie KIA Nederland gooit de onderhouds kosten met 25 to 30% OMHOOG. Dauertest KIA CEED autobild site laat zien wat in Duitsland de werkelijke onderhouds intervallen/kosten kosten per 100.000 km zijn. DIT SCHEELT ONGEVEER EEN FACTOR 2!!!! Duitsland heeft een vergelijkbare kosten structuur als in Nederland. Heren KIA after sales doe hier wat aan dit heeft ALLE kenmerken om potentieel uit te groeien een bijzonder negative "press" Quote
bigwade Geplaatst 13 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2010 Jheroen heeft de PR manager van Kia Nederland inmiddels gemaild en de bal ligt nu bij Kia NL. Dat marketing manager Huib in zijn toetsenbord klimt om een berichtje te tokkelen over de Picanto eCollection maar zich niet bemoeit met zaken zoals vliegroest en de discussie over onderhouds intervallen geeft te denken. Voor je het weet liggen dit soort zaken bij Tros Radar en van zo'n imago kom je niet snel meer af (denk aan krukas problemen pica) Dat is een stukje forum marketing en dat staat in elk modern marketing boek. Dealers kun je best op de hoogte brengen van het bestaan van dit forum. Of ze er wat mee doen is vraag 2 maar ik denk dat ze in Breda inmiddels toch echt wel een paar autootjes meer hebben verkocht. Dealers die dit forum niet kennen zijn negen tot vijf denkers.... Wat doet iemand die ge Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 13 Februari, 2010 Administrators Geplaatst 13 Februari, 2010 Kia NL is in ieder geval eigenaar van de site.....Domeinnaam kiaclub.nl Status actief Houder Kia Nederland B.V Administratieve contactpersoon info@joomlapartner.nl Kia NL is eigenaar van de domeinnaam, de software is dus een ander verhaal.... Quote
riodriver Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 wat TESTER ook zegt over de garantie onduidelijk en onderhoud omhoog. het lijkt erop dat het goed gaat met kia we gaan richting Opel kan ook weinig meer en je ziet het ook aan de auto,s Vw praktijken comfort pakket kan je erbij bestellen ,wat is het volgende pakket sport pakket zeker ,we gaan heel langzaam die kant op ,was toyota ook niet zo begonnen goede betaalbare auto,s met veel opties. Kia houd ze goedkoop en beladen met opties want anders lopen mensen weg [denk ik] het is m,n eerste kia en een goede keus vind ik na jaren fiat 1980-2007 rijder te zijn geweest. Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 @ Bigwade: ik weet niet of wij door het forum meer auto's verkocht hebben ? Lijkt me niet om eerlijk te zijn want zie maar weinig aanmeldingen uit het mooie Breda ! Ik adviseer klanten die gekocht hebben om eens op het forum te kijken, zo weet ik dat er minstens 4-5 klanten "meelezen" (wordt tijd voor een goede review ) om achter kleine dingetjes te komen ! Ook voor de verkopers is het forum niet verkeerd, kleine dingetjes die je normaal niet zou weten, weet je nu wel ! Komt aardig over bij klanten als je overal antwoord op hebt ! Tevens vind ik het leuk om te zien dat er opeens zo'n boost in het forum is gekomen. Het is niet voor niets dat KIA de snelste stijger van het jaar is denk ik ! Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Heb het wel eens vaker gezegd, zit hier ook niet uit zakelijk oogpunt maar puur omdat ik het leuk vind, dat ik iets van het forum opsteek en het forum misschien af en toe iets van mij is alleen maar leuk ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.