AT-SOUL Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Vrijdag 26 februari 2010 ga ik mijn nieuwe Kia Soul Picard ophalen bij de dealer Kan eerlijk gezegd niet wachten. Mijn laatste auto's waren Lancer, Civic en Mondeo allemaal in station uitvoering. Omdat ik deze (en vele andere auto's) een beetje saai vond ben ik op zoek gegaan naar iets aparts, iets geks, een beetje van deze tijd. Vandaar dat het een Kia Soul Picard geworden is. Naast de enkele wanklank krijg ik veel positieve reacties, kennelijk zijn er dus mensen die hem wel of niet leuk vinden. Bij de aanschaf gelijk de navigatie bijbesteld omdat ik mijn i-phone wil gebruiken voor zowel muziek als telefonie. Zijn er op dit forum al gebruikers met de i-phone en navigatie ?? Hoor graag jullie bevindingen. Vriendelijke groet Ad Quote
bigwade Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Welkom hier ! Gebruik als het even kan de zoekfunctie op dit forum.... http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3766 is er voor iPhone dingen...... Quote
Guest GreyGriffin Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Hallo Ad, Welkom op de clubsite van Kia en vrijdag veel plezier bij het afhalen van je Soul. Een paar foto's worden hier altijd zeer op prijs gesteld. Vriendelijke groet van GreyGriffin Quote
Alex VB Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Hallo Ad, Inderdaad een hartelijk welkom op dit forum. De SOUL Picard is een mooie SOUL om te zien.. Wil je zodra je hem/haar hebt enkele foto's met ons delen? En af en toe ons verblijden met een ervaringsbericht? Quote
Franske Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Welkom hier en de Soul is inderdaad een niet alledaagse maar wel erg lekkere verschijning! alvast veel plezier ermee en veel veilige kilometers toegewenst! Grt. Franske Quote
brouwer2001 Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 ook namens mij welkom. een mooie keus die soul in dei uitvoering. heel veel lees en rij plezier toe gewenst Quote
marcom Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 (edited) ik heb zelf ook de picard sinds 3 weken en bevalt prima,ik heb ook de navigatie genomen maar is nog steeds niet binnen,dus even wachten maar,verder heb ik de stickers op de moterkap en achterklep laten verwijderen ik vond de te druk en hoe ziet het eruit na 5 jaar wassen tevens heb ik nr 25 van 30 gr marcom Edited February 24, 2010 by marcom Quote
marcom Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 :Dheb je soul picard al opgehaald,en hoe bevalt het. zit de navigatie er ook in ,is deze engels sprekend en wat voor systeem gebruiken ze hier voor bv navteq of een ander merk kaarten. suc 6 met je auto ik heb hem nu 4 weken alleen heb de navigatie nog niet ontangen. ik heb nr 25/30 gr marcom Quote
Relena Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 Hallo Ad, veel plezier met je Kia Soul en welkom op dit mooi forum. Groetjes, Relena Quote
AT-SOUL Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 (edited) Beste lezers, Afgelopen vrijdag de Kia Soul Picard nr.12/30 bij de dealer opgehaald en na een uurtje aflever-procedure (uitleg knopjes, op naam zetten en de betaling) konden we voor het eerst met onze Soul de Nederlandse wegen onveilig maken. Via een aantal binnenwegen en autosnelweg direct naar Belgie gereden voor een familie bezoek en de stad Antwerpen bezocht. Dit was een lekker stukkie rijden om eens goed de auto te leren kennen, moet zeggen dat na 4 jaar een grote zware Ford Mondeo deze Kia mij 100% meeviel. Rustig aan beginnen, alles is nog nieuw dus niet voluit door de bochten en denken aan de snelheid. De in de testen gelezen geluid bij hogere snelheden vielen me bij een stukje van 145 km/u reuze mee. Veel regen gehad en in het donker gereden, dus het was nog even zoeken naar de bediening van de interval ruitenwisser en het afstellen van de radio en zit positie. Dat laatste is met mijn lengte van 1.85m even wennen, hierin mis ik dan wel het in diepte verstelbare stuur. Hopelijk zal dit de komende dagen zijn weg vinden. Door de 18" velgen en de dunne banden merk je goed wat er op de weg gebeurd, wat ik zelf wel prettig vind. Wij hadden de Soul in de showroom zien staan (waren eigenlijk op zoek naar een tweedehands Sportage) en gelijk besloten dat deze het moest worden, vandaar dat de dealer niet binnen 5 dagen de navigatie kon leveren, deze zal later gemonteerd worden samen met een afneembare trekhaak (af en toe een klein aanhanwagentje trekken). Hoop dat deze snel binnen is, kan ik mijn i-phone hiermee testen, dus later hier meer over. Het verloopstekkertje voor de i-phone wilde de dealer er niet gratis bij leveren, dus deze moet ik bij hem of elders zien aan te schaffen. Het begin is goed met de Kia Soul Picard nr.12/30 Hou jullie op de hoogte. Edited March 1, 2010 by AT-SOUL Quote
bigwade Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 Hoi Ad, Ik heb het snoertje hier besteld http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=26849&postcount=1 op dat eBAY linkje. Had het ding binnen 5 dagen in huis voor 21 euro incl. verzenden. Werkt prima (betaald met Paypal) Suc6 Quote
marcom Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 ik zou ook spatlappen bestellen je zult het wel zien aan de zijkant van de auto, die wordt snel vuil de wielen komen iets buiten de wielkasten. gr marcom Quote
marcom Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 ik heb de navigatie ontvangen en het besturing systeem is igo verder werkt de telefoon verbinding goed,ben alles nog aan het bekijken Quote
AT-SOUL Posted March 16, 2010 Author Posted March 16, 2010 (edited) Inmiddels via E-bay uit de USA de kabel binnen gekregen (duurde een goed weekje) en moet zeggen de iphone op de standaard radio werkt ook al aardig. Via de rechter draai-druk knop kun je alle nummers afzoeken op genre, artiest, song, album, etc. Het is even wennen maar als je het door hebt gaat het prima. Nu alleen nog wachten op de omruil actie met de navigatie, zodat ik met de iphone ook hands-free kan bellen. Ben wel benieuwd hoe de bediening van de iphone hiermee werkt , hopelijk via het touch-screen ?? groet Ad Edited March 16, 2010 by AT-SOUL Quote
Recommended Posts