Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waterlekkage voorstijl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn Sorento 2.4 EX uit 2004 lekt druppels water uit de voorstijl aan de bestuurderszijde. Het is deze winter begonnen nadat het de eerste keer had gesneeuwd dus heb ik de wagen vaak sneeuwvrij gehouden maar het bleef lekken. Nu de sneeuw plaats heeft gemaakt voor regen blijven er druppels water uit de stijlbekleding komen die op de leren bekleding drupt. Ik heb geen dakraam alleen dragers op het dak. Of kan het veroorzaakt worden door de voorruit of misschien via de deur rubbers? Wie weet raad?

• 4 maanden later...
Geplaatst

Zit de dakreling nog goed vast? Hoogstwaarschijnlijk zit de voorste bevestiging los.

Normaalgesproken kan dit twee oorzaken hebben: 1. verstopte afvoer slang van het schuifdak en 2. losse dakrelinghouders.

Dat betekent hemel losmaken en de relinghouders van binnenuit weer vastmaken.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo beste forum leden,

Laat uw voorruit bevestiging eens inspecteren, u zult de eerste niet zijn, maar ook de laatste niet, dat de voorruit op een of meerdere plaatsen los is van de sponning.

Dit euvel gebeurt wel eens bij een vervangen voorruit, maar kan ook gewoon spontaan ontstaan.

Ik heb het meegemaakt bij de auto van onze dochter, dit was geen Kia, maar toch was de ruit los gekomen van de sponning, ik heb een hoge druk plantenspuit genomen, heb deze op de gerichte straal gezet, en heb deze plantenspuit eens flink opgepompt, op een paar plaatsen kon ik zo tussen de ruit en de sponning door spuiten.

Het water liep zoals al werd aangegeven vie de A stijl naar beneden, haast letterlijk en figuurlijk op de schoenen.

Blijf hier niet te lang mee doorrijden, je krijgt een hele mooie schimmelcultuur in je auto, die heel erg ongezond is, ja kan chronische ontstekingen krijgen in je neusholtes en bij holtes, wees gewaarschuwd.

Ook heb je grote kans dat je ernstige roestschade aan de vloerpanelen krijgt.

Ik hoop dat ik u een stukje op weg geholpen heb.

Bekijk ook eens aandachtig de nattebak, onder de parafan, de afdekplaat waar de ruitenwissers gemonteerd zijn.

Als de afwateringsgaten verstopt zijn, dan kan het water ook via de luchtinlaat komen, dit gaat dan via de luchtkanalen van uw auto.

Misschien ook nog een mogelijkheid, dat de afwatering van het condenswaterafvoer van de airco verstopt is, het zijn maar enkele sugesties van mij, om uw waterprobleem te kunnen verhelpen, want het is al vervelend genoeg, een waterlekkage.

Met vriendelijke groet,

Ad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...