Roderik Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Uitgegeven: 3 maart 2010 10:18 Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 10:19 AMSTERDAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johann Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 KIA have reacted to the inspectors’ finding by designing protective sleeves which fit over the lower part of the belt. This modification has been immediately instigated on production cars. Owners who have already taken delivery of their cars are being urged by Kia to return their vehicles to dealers to have the sleeves fitted. http://www.euroncap.com/results/kia/venga/2010/396.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Valt mij tegen die 4 sterren. Ze opteerden voor 5 sterren en hadden het ontwikkel- en productieproces daarop aangepast. Zou het komen door die autogordelperikelen? Zo ja, dan kunnen ze een nieuwe botsproef aanvragen. Wie wil zich als vrijwilliger aanmelden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 http://www.euroncap.com/results/kia/venga/2010/396.aspx Safety information on the KIA Venga Today, Euro NCAP is advising all customers of the 2010 Venga to contact their local Kia dealer without delay to ensure the fitment of a safety modification. During recent tests, the organisation identified a weakness in the restraint system of the Venga that requires immediate attention. Last week, Kia swiftly launched a service campaign to respond to Euro NCAP’s concerns. Euro NCAP discovered a cut in the webbing of the seat-belt on the driver’s side following the frontal impact crash test. Euro NCAP inspectors concluded that the seatbelt was damaged by interaction with the seat runners when it was under load from the dummy. Kia has produced a polypropylene sleeve to be added to the seat belt as an effective countermeasure to the problem. The car manufacturer has delayed deliveries of all new cars until the modification is fitted and is requesting those already with the vehicle, to return the car to dealers to have the protective sleeve fitted to the seat belt. In total 2100 cars will be affected by this modification, of which 1100 have been delivered to customers and 1000 are dealer demonstrator vehicles. Euro NCAP advises all customers that the star rating awarded to the car can only apply following the fitment of this safety modification. Botsorganisatie EuroNCAP adviseert Kia Venga bezoek aan dealer De Europese organisatie EuroNCAP dat botsproeven met nieuwe auto's houdt, adviseert eigenaren van de Kia Venga naar de dealer te gaan. Uit een test van de organisatie blijkt dat de gordel gemakkelijk tussen de geleiderail van de stoel kan komen. Daardoor raakt de veiligheidsriem beschadigd met als gevolg dat er tijdens de frontale botsing een scheur in de gordel kan ontstaan. De veiligheidsorganisatie heeft Kia inmiddels op de hoogte gebracht. De fabrikant reageert door een beschermhoes te ontwikkelen. In het productieproces is de modificatie aangebracht. Kopers van de Venga die hun auto al in bezit hebben, worden opgeroepen naar de dealer terug te gaan om de modificatie te laten doorvoeren. De Venga staat sinds eind vorig jaar bij de dealer. In Nederland gaat het om meer dan 700 exemplaren. De Venga scoorde tijdens de crashtest vier sterren. EuroNCAP zegt dat met name "de bescherming tegen whiplash-letsel opmerkelijk goed" is. Ook de bescherming voor voetgangers en fietsers is beter dan gemiddeld goed, zo blijkt uit de test. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Komt KIA MOTORS NEDERLAND met een terugroepaktie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Komt KIA MOTORS NEDERLAND met een terugroepaktie? Er staat dat geadviseerd wordt dat kopers van een Venga zich melden bij de dealer voor de modificatie. Dus hophop naar de dealer...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Er schijnen bepaalde beschermplaatjes voor de gordel te komen. Er is bij de dealers al een schrijven geweest, maar de onderdelen zijn nog niet verstuurd. Inderdaad raar dat er maar 4 sterrren uit zijn gekomen. Maar ik ben meer benieuwd waardoor de 5de ster niet is verkregen. Peterrrrrr, kan jij wat meer over beide vragen vertellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Modificatie Kia Venga Kia Motors Nederland B.V. roept Kia Venga eigenaren op een afspraak te maken bij de Kia dealer om een modificatie aan de veiligheidsgordels uit te laten voeren. Tijdens uitvoerige crashtests is gebleken dat er een kleine kans bestaat dat het onderste gedeelte van de veiligheidsgordels beschadigd kan raken door contact met de geleiderail van de voorstoelen. Met onmiddellijke ingang neemt Kia de volgende voorzorgsmaatregelen: 1. Klanten met een Kia Venga worden opgeroepen de modificatie aan de gordel te laten uitvoeren. 2. Modificatie op nog niet afgeleverde Kia Venga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Ik wordt zojuist gebeld door de dealer. Er is niet alleen een probleem met de autogordel, maar ook met de handrem. De handrem schijnt een afstel probleem te hebben. In totaal ongeveer 1,5 uur werk. Dus de volgende problemen zijn al met de Venga geweest Gordijn Airbags. Auto gordel Handrem Laten we maar zeggen: drie keer is scheepsrecht. Edited March 3, 2010 by Venga1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Toch goed dat er zorgvuldige aandacht voor is en dat het niet gebagetalisseerd wordt zoals Toyota dat heeft gedaan in de USA en Europa, toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Ja daar heb je gelijk in. het is denk ik ook een niet al te groot probleem. (Natuurlijk wel als het je overkomt) Even een vraag. Vinden jullie het terecht dat je voor een leenauto moet betalen. Dit als het om een terugroep actie gaat. Ik kan maar vanaf 8 uur tot 1 uur bij de dealer terecht voor een terugroepactie. Toen ik vroeg waarom tot 1 uur zei hij dat ze voor speciale dingen een monteur tot 1 uur beschikbaar hadden. Daarom vroeg ik om een leenauto, dit was geen probleem maar dan moest ik er voor betalen. Hebben jullie dealers ook maar tijd tot 1 uur? Ik moet er anders gewoon een halve dag voor opnemen. trouwens,dit is te lezen bij de Euro NCAP test Adult occupant When the car used for the frontal impact was inspected after the test, a cut was found in the driver's seatbelt, extending about a quarter of the way across the width. The partial cut, near the point where the belt attaches to the bottom of the B pillar, was thought by inspectors to have been caused by the belt being getting caught in the seat runner during test set up in the lab. KIA have reacted to the inspectors’ finding by designing protective sleeves which fit over the lower part of the belt. This modification has been immediately instigated on production cars. Owners who have already taken delivery of their cars are being urged by Kia to return their vehicles to dealers to have the sleeves fitted. En zie ook dit: http://www.euroncap.com/files/396_datasheet.pdf Edited March 3, 2010 by Venga1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Iemand al enig idee hoe dit eruit komt te zien? Ook omdat de gordels dus iets extra's krijgen? Ik wil het namelijk wel mooi houden!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Ik moet het vrijdag laten monteren.... Over de leenauto, ik krijg het gewoon hoor.. is service van de garage.. ik krijg dan een demo auto mee.. gratis, voor niks.. even beetje benzine erin en hijs blij. Moet ik eerlijk zeggen dat deze Kia dealer kennissen van mij zijn.. De gordel modificatie wordt binnen een half uur uitgevoerd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Ik moet het vrijdag laten monteren....Over de leenauto, ik krijg het gewoon hoor.. is service van de garage.. ik krijg dan een demo auto mee.. gratis, voor niks.. even beetje benzine erin en hijs blij. Moet ik eerlijk zeggen dat deze Kia dealer kennissen van mij zijn.. De gordel modificatie wordt binnen een half uur uitgevoerd... En je handrem dan? Toch raar, mijn dealer zegt dat er nog niets door KIA naar de dealers is verstuurd. Edited March 3, 2010 by Venga1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 En je handrem dan?Toch raar, mijn dealer zegt dat er nog niets door KIA naar de dealers is verstuurd. Vrijdag wordt het bij mij uitgevoerd, handrem niks over gezegd ook niks bekend.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Vrijdag wordt het bij mij uitgevoerd, handrem niks over gezegd ook niks bekend.. Zou ik toch maar navragen Er is een schrijven uitgegeven over dit probleem. De handrem moet afgesteld worden, anders kan je nog een keertje terug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 de kleuters op autoweek hebben ook meteen weer voer om kia af te zeiken alsof hun lease golfjes nooit problemen hebben enzo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Nou het zit erop bij mij... PFFFF wat een irritant geluid, dat is van plastic, komt om je goldel en maakt een rot geluid. Komt elke keer tegen de stoel aan..... iemand tips? Voor de rest hebben ze een tijd onder de auto gelegen en riepen ze maar 4mm, iets meer nog.. enz enz.. Nou.. wat ze precies gedaan hebben weet ik niet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Misschien kan peter wat meer vertellen.... Kia heeft een schrijven inderdaad uitgegeven over servicecampagne Venga: Dealerbulletin 100306: Service Campagne Kia Venga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Hoi Chrones, Kun je een fotootje maken van de hoes? Ben nu wel benieuwd. Mijn dealer heeft nog niets van zich laten horen. Groet, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 ik maak morgen even een foto voor jullie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Als bijlage de foto's, ik heb er zelf filters op geplakt want het maakt een herrie, en het helpt trouwens niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Je hebt bij gamma grote stukken van het materiaal die je er op hebt geplakt. Maar of dit nu zo mooi is? Ik begrijp trouwens niet waarom de huls aan de benedenkant gewoon vast zit. Als de huls per ongeluk naar boven geschoven is, kan het alsnog tussen de stoel komen Is de gordel los gehaald, of hebben ze het er gewoon overheen geklikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Je hebt bij gamma grote stukken van het materiaal die je er op hebt geplakt.Maar of dit nu zo mooi is? Ik begrijp trouwens niet waarom de huls aan de benedenkant gewoon vast zit. Als de huls per ongeluk naar boven geschoven is, kan het alsnog tussen de stoel komen Is de gordel los gehaald, of hebben ze het er gewoon overheen geklikt? Losgehaald, zit niet vast hoor is verschuifbaar. Ik zal het kopen bij de GAMMA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Echt fraai is het niet. Dat rammelen kan ik me goed voorstellen. Het kunststof van de huls ziet er vrij hard uit. Beetje te snel gehandeld van de KIA dudes... Mijn dealer deed trouwens als of hij van niets weet.... Ook de handrem was niet bekend. Heb 'm vriendelijk gevraagd z'n huiswerk te doen en mij terug te bellen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts