Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Waarom die Ford dan bijhouden... ik begrijp het niet, maar het kan aan mij liggen! :mrgreen:

het is een cabrio.. hij gaat nog 1 zomertje mee en dan gaat hij naar de sloop.. Ik heb het complete dak mechanisme + kap al bij een ander afgeleverd. Bijna het complete interieur is al bij een nieuwe eigenaar en straks als hij klaar is gaan we kijken hoe lang het motorblok dit overleeft. Het was al een beste olie stoker dus heel lang zal het niet goed gaan :oops:

• 2 maanden later...
Geplaatst
Hallo Koolmees, Met het laten chiptunen loop ik ook rond, daar de 1,4 toch net even iets te kort schiet. Vooral zwaar beladen tijdens lange vakantie-ritten. Misschien weet jij het antwoord op de volgende vragen. Was dit akkoord met KIA Nederland i.v.m de 7 jaar garantie ? En zo ja, waar heb jij hem laten chiptunen ?

Vast bedankt. KC-JanvdSluis

Wat heb ik hiermee te maken??

Groeten, Koolmees :D

Geplaatst

ach jan v/d sluis 1.4 te weinig vemogen ja ik merk het ook op vakantie maar dan ga ik een tandje terug tis maar voor 3 weken daarna ben je weer in dit vlakke land waar je best weer mee kan komen.

Geplaatst

och wat heet weinig vermogen, hier voor had ik een astra sw met 90 pk en die deed het ook goed in de bergen in Oostenrijk, dus ik verwacht nu met de Kia geen enkel probleem. En ja natuurlijk hoe meer vermogen hoe sneller je naar boven komt. Maar zeg nu eerlijk je hoeft hem niet te duwen en je hebt vakantie. Kijk als je dagelijks met een ahw of veel gewicht rijd zal ik zeggen ja kies voor een zwaardere uitvoering... Maar ik ben er kei tevreden mee. En eind augustus gaan we weer naar Oostenrijk met 5 personen en bagage!. Kan niet wachten

Geplaatst
Chiptuning op een benzine heeft weinig tot geen nut, laat staan vermogenswinst.

Als je begint met een openluchtfilter, uitlaatspruitstuk en betere uitlaat, ga je veel beter resultaat krijgen.

Chiptuning op een benzine heeft alleen maar nut als je al het bovenstaande combineert met andere nokkenassen, vliegwiel, eventueel turbo,...

Het gaat wel over een 16 kleps motor met variabele kleptiming.

Die kun je best flink tunen zonder andere nokkenassen of turbo maar dat is niet zo goed voor het verbruik en de uitstoot. En dat is weer niet goed voor de BPM e.d.

Kia heeft het vermogen van de 1.4 ook teruggebracht naar 90 Pk (bij gelijk koppel) zonder veel aanpassingen aan de motor..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...