Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil een Cee'd of een Venga gaan kopen en zit hevig te twijfelen tussen een 1,4 en een 1,6 motor. Ik rijd al jaren een 1,6 motor. Heel lang een Daihatsu Applause en nu een Toyota Corolla Sol. Nu zal het misschien een heel persoonlijke keuze zijn, maar heeft iemand daadwerkelijk ervaringen met deze twee motortypes? Ik zie, dat de 1,4 1 seconde langer erover doet om op 100 km te komen, maar hoe is de "trekkracht" voor een inhaalmanoeuvre?

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi ik heb een Venga 1.4

Deze bevalt mij prima, maar ik ben denk ik een doorsnee auto rijder.

Ik hou me meestal aan de max snelheid.

Inhalen gaat prima, het zal me een zorg zijn of er een scheurmonster op me moet wachten.

En ik trek toch behoorlijk op hoor bij het inhalen.

Maar het gaat er meer om wat je ermee gaat doen.

Heb je een caravan, ga je veel de bergen in of dat soort dingen

Heb nog een paar maanden geduld, ik ga waarschijnlijk naar Oostenrijk, dan kan ik je vertellen hoe de auto het in berglandschap doet (zonder caravan)

trouwens

welkom op het forum!!

Geplaatst

Ik heb nu een Cee'd 1.4 en heb proefgerden in de cee'd 1.6 en Venga 1.4

De cee'd sw 1.4 heeft wat moeite om naar de honderd te komen vanaf stilstand maar eenmaal op gang merk je weinig verschil de motoren hebben beide toeren nodig om te presteren. Tijdens de rit met de 1.6 viel mij toen op dat er weinig verschil zat tussen beide motoren en toe besloten om de 1.4 te kopen. De nieuwe 1.4 heeft echter 20 pk minder en daarvan kan ik alleenmaar zeggen dat in de Venga je daar niet veel van merkt. Deze weegt echter wel 150 kg minder. Persoonlijk denk ik dat de 1.4 voldoende is maar voor wie meer prestaties verwacht en power gewend is zal met een 1.6 meer plezier hebben in de cee'd.

Geplaatst
Hoi ik heb een Venga 1.4

Deze bevalt mij prima, maar ik ben denk ik een doorsnee auto rijder.