Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn naam is Cock, 49 jaar wonend in de Randstad en hebben (samen met mijn vrouw) een Kia Venga gekocht en moeten daar nog wel even op wachten eind april begin mei 2010. De keuze ging tussen een Citroen C3 picasso en de Kia Venga. Nu heb ik denk ik, net als zoveel mannen thuis (bijna) niets te vertellen, mijn vrouw vindt de C3 helemaal niets dus is het de Venga geworden. Volgens mij als ik op dit forum lees is dit geen straf om in een Venga te gaan rijden. Wij hebben gekocht een 1.4 X.ecutive, kleur Champagne Silver met Colorpack Braun. en RVS instap sierlijsten.

Wat bij mij de doorslag heeft gegeven, als je de bank opklapt is de laatvloer mooi vlak. Deze ruimte hebben wij voor onze hobby gewoon nodig.

Mijn vrouw en ik kayaken met regelmaat (Klepper vouwkano's)en die moeten er wel in passen.

Onze huidige auto is een Citroen Berlingo ruim maar blijft een busje.

Even nog wel een vraag aan een Venga rijder, wij willen nog een trekhaak laten monteren om een fietsendrager te gebruiken.

Vaste trekhaak geen probleem met parkeersensoren?? of moet het een afneembare trekhaak worden.?

Ik lees het wel, alvast bedankt groeten Cock

Posted

Hallo Cock van harte welkom op dit forum en gefeliciteerd met je

aankoop. Bij de aankoop van mijn Venga heb ik een vaste trekhaak genomen

en volgens de dealer geeft dit geen enkel probleem met de parkeersensoren.

Groeten Erik.

Posted

Heb dus voor die 65 euro meer een verwijderbare genomen.

Wil niet de hele zomer met dat ding achter me aan.

Let wel op als je een fietsdrager koopt, voor electrische fietse zijn apparte dragers.

De KIa heeft een knopgewicht van 75 kg.

Dus je 2 fietsen en de drager samen niet over de 75 kg laten gaan.

Gr DE Mier

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Cock,

Welkom op de clubsite van Kia en gefeliciteerd met de aanschaf van de Venga. Ik ben het helemaal eens met je vrouw, de Venga is veel fraaier dan de C3 Picasso!

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Posted

Welkom Cock

Je hebt een mooie auto gekocht.

Ik stap er nog steeds met veel plezier in de auto, het rijd heel erg prettig

Kan jij mij vertellen wat een Colorpack Braun is?

Heb je het ook uitgeprobeerd om een Klepper vouwkano's in de auto te schuiven?

Hoe lang is zo'n kano als het ingeschoven is?

Ik ben zeer benieuwd naar de RVS instap sierlijsten.

Mij werd het afgeraden, dit omdat het zo snel krast, maar het lijkt me super mooi staan.

Heb je misschien de deur beschermers erbij genomen?

ik hoop dat je het wachten overleeft.

Een ding is zeker: Je vrouw heeft smaak!!

Wij hebben ook naar de Citroen C3 picasso gekeken, maar we wisten niet hoe snel we de showroom moesten uitrennen

Qua parkeersensoren met trekhaak kan ik je geen antwoord geven.

Maar ik denk dat je er wel last van zal hebben, de sensoren "zien"altijd een object staan.

En voor 65 euro extra zou ik zelf een losse willen hebben

Posted

Geweldig al de reactie's in zo'n korte periode :lol:

Als antwoordt op de vragen het volgende: Color paket braun dan is de bekleding en interieur niet zwart maar Donker Bruin, staat mooi vinden wij bij Champagne Zilver. ( zie ook achter in de Venga Folder)

De klepper vouwkano is in elkaar gezet 520 cm lang en 87 cm breedt en heeft een vermogen om 370 kg mee te nemen. uit elkaar zijn het drie tassen waar van de langste 135 cm is. past dus perfect in de Venga.

Wij hebben geen deur beschermers genomen maar denk hier wel overna.

De fietsendrager kan 90 kg hebben en de trekhaak 75Kg dat zit dus wel goed voor twee gewone fietsen, mogelijk in de toekomst nog eens elektr.?

als het echt niet meer gaat met tegen wind e.d.

Zo antwoordt op de vragen en vriendelijke kano Groet van Cock

Posted

Vouw-kano, het bestaat !

Je kunt een hoop vouwen, maar een kano ? ik wist het niet.

Het was ook niet bij me opgekomen......

Heb vandaag wat nieuws geleerd....... :-)

Leuk man, dat past vast prima in die Venga.

Dat wordt vast Frankrijk, Jura of Dordogne ?

Veel plezier met je nieuwe auto !! en die kano natuurlijk :-)

Posted
Vouw-kano, het bestaat !

Je kunt een hoop vouwen, maar een kano ? ik wist het niet.

Het was ook niet bij me opgekomen......

Heb vandaag wat nieuws geleerd....... :-)

Leuk man, dat past vast prima in die Venga.

Dat wordt vast Frankrijk, Jura of Dordogne ?

Veel plezier met je nieuwe auto !! en die kano natuurlijk :-)

Vouwkano's bestaan van af 1907 en worden nog steeds gemaakt kijk maar eens op www.klepper.de of www.vouwkano.nl en het wordt dit jaar naar murits seenplatte even boven Berlijn een geweldig kano gebied.

Trouwens een beetje moderne vouwkano kost een komplete auto.

groeten Cock

Posted
Vouwkano's bestaan van af 1907 en worden nog steeds gemaakt kijk maar eens op www.klepper.de of www.vouwkano.nl en het wordt dit jaar naar murits seenplatte even boven Berlijn een geweldig kano gebied.

Trouwens een beetje moderne vouwkano kost een komplete auto.

groeten Cock

Toevallig heb ik vorige week net wat gelezen over de wateren rondom Berlijn, omdat ik bezig ben om op te gaan voor het examen Vaarbewijs.

Rond Berlijn, in de deelstaten Mecklenburg-Vorpommern en Brandenburg, ligt een vaargebied zo groot als Nederland. Je vindt er ontelbare meren en meertjes die door kanalen en rivieren met elkaar verbonden zijn en samen vormen ze het grootste waternet van Europa. Je vaart door een heuvelachtig landschap waartussen de meren als een parelketting liggen en de riviertjes rustiek meanderen. Hier is nog totale stilte en rust in ongerepte natuur te vinden. Maar je kunt ook het bruisende leven in Berlijn opzoeken. De indrukwekkende architectuur, de jongste geschiedenis na de val van de muur, en de behulpzame bevolking maken dit gebied tot een onvergetelijk vaargebied. En wie verder wil kan zomaar doorvaren naar de Oder, de grensrivier met Polen, en naar de Boddengew

Posted (edited)

Cock, doe maar de de Dordogne......... :-)

stuk veiliger........als Smart daar zijn maidentrip gaat doen.....

Edited by bigwade
Posted

Deze schipper krijg je de pis niet lauw......hahahaha:mrgreen:

Posted
Toevallig heb ik vorige week net wat gelezen over de wateren rondom Berlijn, omdat ik bezig ben om op te gaan voor het examen Vaarbewijs.

Rond Berlijn, in de deelstaten Mecklenburg-Vorpommern en Brandenburg, ligt een vaargebied zo groot als Nederland. Je vindt er ontelbare meren en meertjes die door kanalen en rivieren met elkaar verbonden zijn en samen vormen ze het grootste waternet van Europa. Je vaart door een heuvelachtig landschap waartussen de meren als een parelketting liggen en de riviertjes rustiek meanderen. Hier is nog totale stilte en rust in ongerepte natuur te vinden. Maar je kunt ook het bruisende leven in Berlijn opzoeken. De indrukwekkende architectuur, de jongste geschiedenis na de val van de muur, en de behulpzame bevolking maken dit gebied tot een onvergetelijk vaargebied. En wie verder wil kan zomaar doorvaren naar de Oder, de grensrivier met Polen, en naar de Boddengew

Posted

Graag gedaan en bedankt. Zal wel lukken....., moet lukken!:shock:

Ik wil met een vaarbewijs een boot gaan huren in Itali

Posted
Heb dus voor die 65 euro meer een verwijderbare genomen.

Wil niet de hele zomer met dat ding achter me aan.

Let wel op als je een fietsdrager koopt, voor electrische fietse zijn apparte dragers.

De KIa heeft een knopgewicht van 75 kg.

Dus je 2 fietsen en de drager samen niet over de 75 kg laten gaan.

Gr DE Mier

Beste De Mier, even een vraagje je geeft aan 65 euro verschil. Maar als ik op de prijslijst van Kia kijk, lees in vaste 565,- euro en afneembaar 709,- euro. Dit is toch een groter verschil dan 65,- euro of heeft u een andere leverancier.

Groeten Cock

Guest Jantje
Posted

haha alle schepen in italie opgepast.. smart komt eraan.. :mrgreen:

Posted
haha alle schepen in italie opgepast.. smart komt eraan.. :mrgreen:

Ik hou je nog steeds in de gaten h

Posted
Ik heb met de kano niet zoveel ruimte nodig hoor :P:p:p:p:p

Groeten Cock

worstel je even door de 2000+ berichten van Smart heen.....HAHAHAHAHA!

Posted
worstel je even door de 2000+ berichten van Smart heen.....HAHAHAHAHA!

Geweldig, ik hou wel van een beetje humor, maar wie van jullie heeft er nu het laatste woooooordt :?:

Groeten Cock

Guest Jantje
Posted
Geweldig, ik hou wel van een beetje humor, maar wie van jullie heeft er nu het laatste woooooordt :?:

Groeten Cock

ik.. ik heb altijd het laatste woord

Posted

Smart moet meestal om 00.00 naar bed, HAHAHAHAHA!

Maar van mij mag hij.

BTW leuke kleurstelling die auto van je ......

Posted
Smart moet meestal om 00.00 naar bed, HAHAHAHAHA!

Maar van mij mag hij.

BTW leuke kleurstelling die auto van je ......

Don't change the subject!