Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo, ik ben een nederlander/spaans die in nu Polen woont. Ik heb een kia venga XL automaat (rijkste uitvoering) besteld hier in Polen voor maar 63000Zl,dat is ongeveer 16000 euro, veeeeeeel goedkoper dan in nederland (22000)daar heb ik wel effe geluk mee, maar daar gaat het effe niet om, ik heb een vraag, hoe rijdt die automaat eigenlijk, heeft iemand er in gereden?

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Hallo,

Je moet even de zoekfunctie gebruiken rechts bovenin. Er heeft inderdaad iemand, volgens mij zelfs meerderen, een 1.6 automaat gereden. Blijkbaar heeft Kia bedacht dat er meer Venga's 1.6 met automaat geproduceerd moesten worden, want de meeste

Geplaatst

Zoals gezegd gebruik de zoekfunctie, toets Venga 1.6, en een hele wereld gaat voor je open...:wink:

Geplaatst

OK, bedankt maar als ik om 1.6 vraag zijn er niet zo veel reacties.

Ik heb mijn KIA tog al een maand geleden besteld, ik zal het zelf maar uitproberen, ik kan echter niet wachten, mijn vrouw krijgt mijn oude seat cordoba TDI waar ik nog steeds mee rij, zij vindt die outo erg leuk en ik ben het al zat, lijkt wel een vrachtwagen, wat een kabaal!!!!!!

Daarom ben ik terug naar benzine, ik hoop dat hij lekker stil is.

Geplaatst

Ja hoor.......

Toets automaat in het zoekvenster, links onder adverteren....

Klik op geavanceerd zoeken.

Toets misschien nogmaals automaat in en klik forum "Venga" rechts ergens onder aan.

Nu moeten er genoeg berichten boven komen drijven.

Suc6

Geplaatst

Hoe vaak mag je de zoekfunctie eigenlijk maximaal aan een forumlid uitleggen, voordat de moderatoren ingrijpen?:wink:

Geplaatst
Hoe vaak mag je de zoekfunctie eigenlijk maximaal aan een forumlid uitleggen, voordat de moderatoren ingrijpen?:wink:

Kan ook de Poolse Firewall zijn......

Geef die man een kans.....:-))

Geplaatst

Ok, nu heb ik ondertussen de hele forum doorgenomen en ik weet nu dat er niet een met een 1.6 automaat heeft gereden (wel besteld).

dus mischien zal ik de eerste zijn die er iets over vertel als ik hem krijg, ik moet nog tot eind mei wachten.

Dus fotos en rijervaring komen eraan............

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb een Hyundai matrix met 1.6 automaat en ik verwacht eigenlijk dat de venga dezelfde automaat heeft. Dan ben ik wel benieuwd naar de verbruik cijfers want als je korte stukje rij dan wordt je niet blij met het verbruik van deze wagen!

Geplaatst

OK , ups, ik bedoel niet ok, ik hoop dat je niet gelijk hebt, ik zal je wel vertellen als ik hem krijg. Ik weet wel dat hij meer gaat verbruiken dan normaal maar het moet ook niet overdreven zijn, ik denk dat alles aan de rechtse voet ligt......

Geplaatst

Ik rij kleine stukjes in de stad (na 5 jaar 38000 km) en een enkele keer snelweg. (85-15) en de matrix rijd ongeveer 1 op 9. Als ik alleen snelweg rij is het ongeveer 1 op 11. Nu zal de venga wel zuiniger zijn omdat deze naturlijk niet zo hoekig is en met start stop in de stad gaat dit veel verschil uitmaken denk ik,

succes

Geplaatst

Ja ik heb er een, rijdt prima ook in heuvelachtig gebied en met cruisecontrol, terugschakelen kan, maar heb ik nog niet nodig gehad

Geplaatst

hi Henk, en hoe is het verbruik?

de dealer zij dat het niet eind junie wordt maar begin junie, dus nog 2 weekjes en dan heb ik mijn eerste automaat in mijn leven, ik heb al genoeg geschakelt in mijn leven dacht ik hahaha.

• 3 weken later...
Geplaatst

eindelijk is het zo ver :lol:

ze belden me net en de dokumenten zijn er al, hier in polen werkt het zo dat ik zelf naar de gemeente moet gaan om mijn kentekenplaten optehalen.

helaas is het nu vrijdag dus ik red het niet deze week, en hun ook niet want ze moeten de alarm er nog opzetten.

ervaringen en fotos komen eraan, maar helaas niet eerder dan volgende week.

dit wordt een hele lange weekend voor mij.

Geplaatst

Gefeliciteerd! Het lange wachten wordt beloond. Laat je ons nog even je ervaringen weten vanuit Polen?

Geplaatst

Jaaaaaaaa!!!!!! ik heb hem!!!!!!

Ik moest de zelfde dag wel effe terug naar de dealer omdat als ik de lichten aandeed ging de dashboard verlichting uit in plaats van aan, haha ze wouden mij niet gelofen, maar 5 minuten en het was weer verholpen, excuses aangeboden, ze schaamden ze er een beetje voor en dan weg was ik.

Nu al 300km gereden, tot nu toe alles werkt, telefoon samsung 900i zonder probleem, USB geen probleem, wat een geluid!!!!! geweldig!!!

tussen 100 en 115 is hij heel sloom maar als ik de 120 haal dan trekt hij wel weer, ik weet niet tot hoe ver omdat ik dat nog niet wil/kan uitproberen.

100 km/uur = 3000 RPM

De drempels, gewoon rustiger nemen dan normaal, voor de rest heel still en komfortable. hij schakeld zonder het kleinste schok, wel een beetje te snel naar de 4, maar ik denk dat als ik meer gas geef dan zal hij niet zo snel schakelen.

Verbruik tot nu toe geeft 7,4 aan, niet verkeerd. bijna alles in de stad gereden.

Foto's komen eraan en verder ervaringen ook, ik ben zeer tevreden met deze auto.

Geplaatst

blij om te horen dat dat hij goed bevalt tonisaez.

Ik ben zelf niet zo'n fan van automaten, vooral niet in kleinere auto's met lichte motoren.

Gelukkig dat de kleine storing snel verholpen was

Geplaatst

Het verbruik valt zeker niet tegen als je rond die 7,5 blijft. Als de grote weg er ook bij gaat komen zal het zeker mogelijk zijn. De matrix automaat gebruikt heel wat meer! Hebben ze het toch onder de knie gekregen bij kia/hyundai.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...