Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Effe een vraag:

niet dat het belangrijk is maar ik vraag me af hoe het start-stop systeem werkt als je een automaat hebt.

Als ik voor de stoplicht sta dan heb ik de D ingeschakeld, en in die stand kan je de auto niet starten!!!

In nederland zijn alle vengas met ISG uitgerust, maar automaten ook?

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Automaten - ongeacht welk type auto - hebben geen ISG (Start/stop-systeem) En dat is niet alleen bij KIA zo maar ook bij de andere merken.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik heb wat nieuws te vertellen en ik dacht ik ga mijn eigen topic maar effe opnieuw herstarten.

Ik moest effe wachten en ik kon niet goed parkeren dus maar effe met mijn dochter op de achterbank in mijn Venga wachten want het weer was niet om effe te gaan wandelen...

dat was de eerste keer dat ik op de achterbank had gezeten na aanschaf van de Venga; en na wat rommelen met de radio heb ik ondekt dat mijn achter speakers niet werken, volgens mij hebben ze nooit gewerkt, en het geluid vanuit de bestuurders stoel was zo goed dat ik het helemaal niet doorhad.

Ik heb in dit forum wel wat gelezen over de achter speakers maar dat was het.

Ik raad jullie aan om effe te spelen met de FADER van de radio en mischien ben ik niet de enigste.

Heeft iemaand dit ook al gehad? is het aleen software of moeten de cabels die naar de luidsprekers gaan helemaal na gekeken worden?

Geplaatst
Hallo allemaal.

na wat rommelen met de radio heb ik ondekt dat mijn achter speakers niet werken, volgens mij hebben ze nooit gewerkt, en het geluid vanuit de bestuurders stoel was zo goed dat ik het helemaal niet doorhad.

Heeft iemaand dit ook al gehad? is het aleen software of moeten de cabels die naar de luidsprekers gaan helemaal na gekeken worden?

Ik heb met de fader alle vier de standen uitgeprobeerd, en bij mij doen alle vier de luidsprekers het prima. (Linksvoor; rechtsvoor; linksachter; rechtsachter.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal, ik vroeg me af als dit goed is voor de motor, mogenlijk adviesen van ervaren automaat rijders want dit is mijn eerste automaat.

Ik kan, hoe snel ik ook maar rij...... ik ga niet 180 rijden..... boven de 4000 toeren komen met mijn automaat, tot hier geen probleem, hij rijdt en hij schakeld keurig voor zo minder brandstof te gebruiken.

Met mijn vorige auto liet ik de toeren wel eens in het rood komen, zo dat hij weer lekker wakker wordt, af en toe effe schoonmaken dacht ik dan.

Nu kan ik dat niet meer doen omdat hij voor mij schakeld en ik heb er niks over te zeggen.

Mijn vraag is dan; is dat niet slecht voor de motor? wordt de motor dan niet sloom? bij normaal gebruik in de stad komt hij nooit maar dan nooit boven de 3000 toeren, en zo al 15000 km.

Geplaatst

Mijn vraag is dan; is dat niet slecht voor de motor? wordt de motor dan niet sloom? bij normaal gebruik in de stad komt hij nooit maar dan nooit boven de 3000 toeren, en zo al 15000 km.

Niks aan doen..

3000 t/m is echt genoeg

Lekker doorkarren..:wink:

Geplaatst

Ik wist het dat ik zo'n reactie zou hebben!!!!! :cry:

In ieder geval nooit meer een handgeschakelde auto.

Tonisaez,

ik heb 20 jaar automaat gereden, 2 jaar roerbak, en nu weer automaat.

Het "schoonblazen" van een motor is nooit nodig geweest en sloom

zijn ze ook nooit geworden

Maak je geen zorgen, rij lekker zo door :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...