tonisaez Geplaatst 25 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Mei, 2010 Hierbij een paar foto's, hij is wel sloom hoor mijn kia..... mischien meer gas? 450 km gereden dus dat wordt nog niet uitproberen. Quote
tonisaez Geplaatst 26 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 26 Mei, 2010 Nog een paar KM erbij, GVD hij wil wel !!!!! ik was gewoon te bang om gas te geven....hahaha, het gaat wel ten koste van het verbruik maar als het echt nodig is dan gaat hij veel later schakelen en dan gaat hij veel beter. iemand een advies van vaneer kan ik gerust fol gas? nu heb ik 750 KM. en wat ik zij van 100=3000RPM is niet waar 115=3000 RPM, dus 6000 RPM zal 230 moeten zijn hahahahaha Alles werkt perfect, ik ben heel trots op deze auto. Quote
Gast Jantje Geplaatst 26 Mei, 2010 Geplaatst 26 Mei, 2010 vroeger was dat inrijden ongeveer 1000km. Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit. Quote
pjotter Geplaatst 27 Mei, 2010 Geplaatst 27 Mei, 2010 Dat 115 km 3000 toeren is dat zou wel eens kunnen kloppen. In de Matrix is 3300 toeren ongeveer 120 km. Laat weten wat het verbruik is dat is mijn voornaamste minpunt tot nu toe op de automaten van Kia/hyundai. Quote
Davidsgulden Geplaatst 27 Mei, 2010 Geplaatst 27 Mei, 2010 Nog een paar KM erbij,GVD hij wil wel !!!!! ik was gewoon te bang om gas te geven....hahaha, het gaat wel ten koste van het verbruik maar als het echt nodig is dan gaat hij veel later schakelen en dan gaat hij veel beter. iemand een advies van vaneer kan ik gerust fol gas? nu heb ik 750 KM. en wat ik zij van 100=3000RPM is niet waar 115=3000 RPM, dus 6000 RPM zal 230 moeten zijn hahahahaha Alles werkt perfect, ik ben heel trots op deze auto. wat betreft het voluit gas rijden. moet je even pag. 1-5 van het boekje lezen. Men adviseert de eerste 1000Km wat kalmer aan te doen (niet boven de 3000 toeren) en o.a. het toerental wat te varieren. Ik heb de automaat sinds 12 mei, en nog slechts 400 km gereden. Tot nog toe zeer tevreden. Eerste probleempje (??) gevonden: dashboard verlichting is niet continu te regelen met de regelaar. Er zit een dood stuk in, d.w.z. van zeer flauw, dan een poosje uit, en daarna veel helderder verder te regelen. Zal t.z.t. de dealer eens vragen, of komt iemand dit bekend voor ? Al ervaring met het benzine verbruik ? Heb het zelf nog niet echt in de gaten gehouden, maar hou het wel bij op een 'benzinelijst' en zal als ik wat info heb, het hier posten. Quote
tonisaez Geplaatst 27 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2010 Ik had een ander probleem met dashboard verlichting, hij ging uit als ik de lichten aandeed maar dat was de zelfde dag al verholpen. Ik heb nog niet in het donker gereden dus dat heb ik nog niet gemerkt. Ik heb de 4000 echter al gehaald toen ik een heuvel opmoest, hij ging namenlijk helemaal niet, dus meer gas en dan schakelde hij terug, ik hoop dat dat ik niks gebroken heb, maar nog steeds heel rustig aan. Quote
Davidsgulden Geplaatst 28 Mei, 2010 Geplaatst 28 Mei, 2010 Ja dat is zo bij alle automaten, voor 't geval je ergens snel voorbij wilt. Men noemt dit de "kick down". Even een stamp op het gaspedaal, automaat schakelt direct terug naar een lagere versnelling en je hebt voldoende power om ergens snel langs te rijden. Je kunt dit overgens in allerlei situaties gebruiken waar je zelf vind dat je terug wilt schakelen en direct wat meer power wilt hebben. De eerste 1000Km dus zo min mogelijk gebruiken. Quote
tonisaez Geplaatst 31 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 31 Mei, 2010 verbruik tot nu toe; BC geeft 7,8 aan, ik vind dit niet slecht, ik woon in Gdynia en dat is een stad waar alles gebouwt wordt met alle gevolgens van dien, ook wel snelweg en ook wel binnenweggetjes waar je 70-80 rijd (5 op BC) Nog steeds last van BC, als ik de auto start s'ochtens dan geeft hij een verschrikkelijke verbruik aan, en tijdens de dag moet ik dat maar goedmaken....en het lukt altijd.... Quote
De Mier Geplaatst 31 Mei, 2010 Geplaatst 31 Mei, 2010 Ga maar eens een berg op, dan weet je wat je gebruikt. Ben dus de slingerberg opgereden en BC gaf aan 24l/100km Gelukkig is deze berg maar een 600 meter lang Quote
Venga1 Geplaatst 31 Mei, 2010 Geplaatst 31 Mei, 2010 Ik zie dat je een mooie drukknop voor het starten hebt, mooi! Maar waar is die gleuf in je stuurkolom voor? Quote
Smart Geplaatst 31 Mei, 2010 Geplaatst 31 Mei, 2010 En.....hij is de 1e die de RVS deurgrepen heeft gemonteerd. MOOI! In Polen, dat dan weer wel. Dus ik heb de primeur in NL? Quote
bigwade Geplaatst 31 Mei, 2010 Geplaatst 31 Mei, 2010 Ga maar eens een berg op, dan weet je wat je gebruikt.Ben dus de slingerberg opgereden en BC gaf aan 24l/100km Gelukkig is deze berg maar een 600 meter lang Wat is de slingerberg ? Quote
tonisaez Geplaatst 1 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Juni, 2010 Bedankt. De RVS handgrepen zijn standard in de rijkste uitvoering, hoort namenlijk bij die start stop knop, en keyless entry. Die gleuf is voor de afstands bediening er in te steken als de baterij leeg of kapot is. Quote
De Mier Geplaatst 1 Juni, 2010 Geplaatst 1 Juni, 2010 Wat is de slingerberg ? Ja, de mooiste slingerende bergweg in Geulle Zuid Limburg Wordt vaak door de wierrenners genomen Gr De mier Quote
tonisaez Geplaatst 4 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Juni, 2010 eerste 1000 km zitten erop, to nu 112l getankt, 1085 op teller, tank 3/4 vol BC geeft 6,8 aan. Erg verbaast, erg blij, erg tevreden, en ja hoor hij wil wel rijden , gewoon meer gas = meer vermogen.(logish eigenlijk) Gewent aan mijn TDI, half gas was hetzelfde als vol gas dus ook als ik snel wau heb ik nog nooit vol gas gereden. Effe wennen Quote
tonisaez Geplaatst 19 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Juni, 2010 (aangepast) Na alle ISG berichten die ik gelezen heb hier, ben ik blij dat ik dat niet heb. Net ondekt dat mijn achterklep ook tegen mijn lak aan zit, effe bij de bouwmarkt een paar van die stikkertjes die je onder de poten van de meubels plakt gehaald en effe op de auto geplakt, nu moet ik de achterklep nog harder dicht slaan dan gebruikelijk (het ging al zwaar genoeg), we zien wel als het werkt. koelvloeistof blijft op peil. Verbruik 8 per 100. op BC en in het echt ook. Gefeliciteerd nederland met de uitslag van de kia world championship. 19 Juni, 2010 aangepast door tonisaez Quote
Dave(nga) Geplaatst 19 Juni, 2010 Geplaatst 19 Juni, 2010 Net ondekt dat mijn achterklep ook tegen mijn lak aan zit, effe bij de bouwmarkt een paar van die stikkertjes die je onder de poten van de meubels plakt gehaald en effe op de auto geplakt, nu moet ik de achterklep nog harder dicht slaan dan gebruikelijk (het ging al zwaar genoeg), we zien wel als het werkt. Waarom niet gewoon effe naar de dealer i.p.v een bouwmarkt???? (uh--------->Garantie!!!!!?) Quote
Smart Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Na alle ISG berichten die ik gelezen heb hier, ben ik blij dat ik dat niet heb. Dat ben ik niet met je eens. Bij de meeste van ons werkt het gewoon heel erg goed. Een enkeling heeft er wat problemen mee, maar dat dient de dealer gewoon naar tevredenheid op te lossen. Net ondekt dat mijn achterklep ook tegen mijn lak aan zit, effe bij de bouwmarkt een paar van die stikkertjes die je onder de poten van de meubels plakt gehaald en effe op de auto geplakt, nu moet ik de achterklep nog harder dicht slaan dan gebruikelijk (het ging al zwaar genoeg), we zien wel als het werkt. Waarom niet gewoon het rubber dopje iets uitdraaien? Deze is daar speciaal voor bedoeld. Gefeliciteerd nederland met de uitslag van de kia world championship. Dank je wel, we zijn reeds geplaatst voor de kwartfinales, maar moeten gewoon elke wedstrijd winnen. Nog vier te gaan.......:mrgreen: Quote
tonisaez Geplaatst 20 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Juni, 2010 Waarom niet gewoon het rubber dopje iets uitdraaien? Deze is daar speciaal voor bedoeld. Ik kan die dopje niet draaien, er zit geen schroevdraad in!!! Ik kan het aleen eruit halen. Quote
Smart Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Er zit nog een rubber dopje hoger in de klep met rubberen schroefdraad die, wanneer je naar links draait, deze rubber laat zien uit een gaatje van de achterklep. Probeer het maar eens. Quote
xxxx Geplaatst 26 Juni, 2010 Geplaatst 26 Juni, 2010 het verbruik is aan de hoge kant,zo'n 7,5 liter/100km Quote
tonisaez Geplaatst 27 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 27 Juni, 2010 Dat haal ik niet eens, met 8,5 per 100 moet ik tevreden zijn(aleen in de stad). In de folder staat echter 9 per 100 in de stad dus tot nu toe klopt het wel aardig. Het is wel veel maar dat verwachte het ook wel..... Quote
tonisaez Geplaatst 4 Augustus, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Augustus, 2010 Hallo allemaal, ik ben net 3 weken in Nederland geweest en ik heb maar een Venga gezien in die tijd, en het was een van Belgie, waar zijn jullie allemaal? Quote
pjotter Geplaatst 4 Augustus, 2010 Geplaatst 4 Augustus, 2010 waarschijnlijk in Polen op vacantie Quote
tonisaez Geplaatst 21 Augustus, 2010 Topic Starter Geplaatst 21 Augustus, 2010 Ik zie dat mensen op dit Venga forum geen klachten meer hebben, laatste 2 dagen geen berichten, haha dus het valt best wel mee. Ze zijn lekker aan het genieten van hun VENGA. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.