Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik zit met een vraag waar vast wel iemand het antwoord op weet.

Vanmiddag liet ik als (voorlopig;-)) laatste extraatje de achterbumperbescherming (zie: http://www.kia.nl/showroom/kia-sorento/accessoires-.aspx bij de dealer

op mijn sorento plakken (wel weer een rib uit je lijf)

Het viel mij op dat het kennelijk geen origineel Kia onderdeel is want er staat een (niet storende ) tekst op "sorento R"

Het is de R die ik al vaker tegenkwam op sites, b.v. http://www.customsrt.net/store/product_info.php?cPath=96_97&products_id=616

Het is de R voor "personalization and styling"

Nieuwsgierig als ik ben wil ik graag weten waar die R vandaan komt en of er enige verdere betekenis is

En...ojee het was niet het laatste hebbedingetje ik heb gelijk zo'n RVS achterkleplijst besteld (weer 100 euries) en maar hopen dat die niet gaat roesten

Wie kent het geheim van de Sorento (of Kia) R ?????

Is het de R van Race, van Ralley, van Rommel

Of misschien: (niet) duurrrrrrrrr of wellicht zelfs Peterrrrrrrrrrrrrr

Ik ben benieuwd

Edited by ger.w.
Posted

Maar dat slaat volgens mij op de nieuwe dieselmotoren.

Blijft de prangende vraag: waarom nu op mijn bumper beschermer van mijn BENZINE slurper. Men zal toch geen 2 verschillende rubber beschermmatjes hebben : 1 voor de diesel en 1 voor de benzine versie

Het blijft raadselachtig (voor mij althans)

Posted

"R" wordt in Korea, de thuismarkt van Kia, gebruikt om de tweede generatie Sorento aan te geven.

Dus: Sorento tot modeljaar 2010 is Sorento, daarna Sorento "R".

Bij de nieuwe Sportage komt er in de thuismarkt ook zo'n toevoeging. Dus generatie

Posted
"R" wordt in Korea, de thuismarkt van Kia, gebruikt om de tweede generatie Sorento aan te geven.

Bij de nieuwe Sportage komt er in de thuismarkt ook zo'n toevoeging. Dus generatie

Guest Jantje
Posted

Posted (edited)

Edited by ger.w.
Posted
Heer Huibstad,

Zoals u ziet wordt het forum druk bezocht door vaak enthousiaste Kia rijders. Echter zijn er weleens 'common' problemen op bepaalde Kia modellen, die meer aandacht behoeven. Vaak is de dealer daar niet in gekend en moet dus elke dealer elke keer opnieuw het wiel uitvinden.

Ik weet toevallig dat er bijv. op de modellen Venga en Cee'd (SW) problemen zijn met het ISG-systeem, navigatiesysteem en met de bluetooth verbindingen. Deze staan echter niet op zichzelf, maar worden bij meerdere Kia rijders geconstateerd.

Wat kan Kia NL doen, zodat deze problemen naar behoren worden opgelost?

Graag uw mening!

Met vriendelijke groet,

Arnold

Helder antwoord....bedankt

Jammer dat dezelfde bumperbeschermer waar in Nederland 149 euro voor betaald moet worden nu in USA te bestellen is voor $ 69,95 te bestellen is :

http://www.customsrt.net/store/product_info.php?cPath=96_97&products_id=717

In het vervolg dus maar even kijken op internet voor ik accessoires ga bestellen

Jammer heren, daar trapt dhr. Huibstad niet in, hahahaha!

Die reageert alleen op "imago postings" en niet inhoudelijk.

Jammer, dat wel ! :-)

Posted
Jammer heren, daar trapt dhr. Huibstad niet in, hahahaha!

Die reageert alleen op "imago postings" en niet inhoudelijk.

Jammer, dat wel ! :-)

Inderdaad jammer, ik heb het in ieder geval bespreekbaar willen maken.

Guest Jantje
Posted

tjah ik wacht nu ook al 1,5 week op een reactie van kia na invulling van een vraag formulier op de kia website... vindt ik toch best lang duren

Guest Jantje
Posted
Bellen ?

ja, alleen zet dan niet zon formulier op je internet site :mrgreen: