Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Peter,

Nee, nog geen ervaring met Nokia Maps (Ovi Maps). Wel heeft mijn vrouw de Nokia 5230 aangeschaft met de mogelijkheid van gratis installatie van Ovi Maps. Lijkt mij een handige en goedkope oplossing.

Ik overweeg ook een telefoon aan te schaffen met navigatie, maar ben er nog niet uit of het een Nokia moet worden. Mogelijk een iPhone.

Posted

Nee, probleem met navigatie op telefoon is dat het in het buitenland gigantisch veel geld kost! Data roaming in het buitenland is heel erg duur....

Alle nagivatie software systemen voor mobiele telefoons zijn gebaseerd op interactie tussen internet en de nagivatie zelf.

Zo werkt de TomTom voor de iPhone minimaal zonder internet op je mobiel.

Ik raad het af, koop gewoon een, goede volwaardig systeem..

Guest Jantje
Posted

Klopt via je telefoon loopt alles via het internet zover ik het weet.

Om nog maar te zwijgen hoe snel je batterij van je telefoon leeg gaat als hij op de navi stand staat!

Posted
Nee, probleem met navigatie op telefoon is dat het in het buitenland gigantisch veel geld kost! Data roaming in het buitenland is heel erg duur....

Alle nagivatie software systemen voor mobiele telefoons zijn gebaseerd op interactie tussen internet en de nagivatie zelf.

Ik raad het af, koop gewoon een, goede volwaardig systeem..

Die Live info kun je, volgens mij, gewoon uitzetten hoor en dan heb je net zoiets als een normale TT (en geen extra kosten, alleen GPS signaal)

Het is alleen een wat prijzige oplossing.

iPhone, de app, de speciale carkit (met 2 losse snoeren) etc.

Maar ja dan werkt het wel en dat kan lang niet van al die ingebouwde systemen gezegd worden ......

Posted

en daarbij.. nagivatie op de telefoon werkt sowieso zeker 50% langzamer, reageert erg langzaam!

Ik heb TomTom op mijn iPhone gehad, en dit is heel erg langzaam... soms ben je al de bocht uit terwijl die op de telefoon nog voor de bocht zit..

Posted
Hallo Peter,

Nee, nog geen ervaring met Nokia Maps (Ovi Maps). Wel heeft mijn vrouw de Nokia 5230 aangeschaft met de mogelijkheid van gratis installatie van Ovi Maps. Lijkt mij een handige en goedkope oplossing.

Ik overweeg ook een telefoon aan te schaffen met navigatie, maar ben er nog niet uit of het een Nokia moet worden. Mogelijk een iPhone.

Nokia werkt met een eigen navigatie systeem, die je ook voor wandelen kunt gebruiken.

Zou je het voor mij kunnen uitproberen ?

Ja, maar dat werkt volgens mij met de Iphone wel zo, maar met Nokia werkt dit dus niet zo.

Nokia heeft gewoon het Nav systeem op de telefoon staan.

Thuis alles inladen en rijden maar

Die Live info kun je, volgens mij, gewoon uitzetten hoor en dan heb je net zoiets als een normale TT (en geen extra kosten, alleen GPS signaal)

Ja dit klopt!

en daarbij.. nagivatie op de telefoon werkt sowieso zeker 50% langzamer, reageert erg langzaam!

Ik heb TomTom op mijn iPhone gehad, en dit is heel erg langzaam... soms ben je al de bocht uit terwijl die op de telefoon nog voor de bocht zit..

Maar dit schijnt juist met de OVI software heel hard mee te vallen,zou prima werken

Heeft iemand anders het wel eens uitgeprobeerd?

Posted
Klopt via je telefoon loopt alles via het internet zover ik het weet.

Om nog maar te zwijgen hoe snel je batterij van je telefoon leeg gaat als hij op de navi stand staat!

ik heb tomtom op een nokia n95 gehad en dat werkte erg goed.

alleen had ik een externe gps nodig.

het werkte net zo snel als mijn pioneer die in onze sorento waar het systeem is ingebouwd.

nadeel nokia n95 heeft een kleiner scherm.

Hank

Posted

bij de nokia n95 werkte het zeker zo snel als op een pda.

pda was mijn eerste navigatie systeem (mio 168 die ik nog steeds gebruik in onze picanto)

Hank

Posted

Ik navigeer op dit moment in mijn Sportage met een HTC Hero (android telefoon met ingebouwde GPS) met daar op Sygic en N-drive. Vooral Sygic werkt perfect, nog beter als TT. Als een gewoon navigatie pakket gebruikt heb je ook geen extra kosten aan dataverkeer.

Jan Willem

Posted
ik heb tomtom op een nokia n95 gehad en dat werkte erg goed.

alleen had ik een externe gps nodig.

het werkte net zo snel als mijn pioneer die in onze sorento waar het systeem is ingebouwd.

nadeel nokia n95 heeft een kleiner scherm.

Hank

Heb je wel eens de Nokia software er op gehad?

Ik ben naar een telefoon met 3.2 inch scherm aan het kijken.

Dus zo klein is het nu ook weer niet

Posted
Heb je wel eens de Nokia software er op gehad?

Ik ben naar een telefoon met 3.2 inch scherm aan het kijken.

Dus zo klein is het nu ook weer niet

nee , nooit gehad.

ik wil niet elke keer betalen voor een download van de kaarten en/of de route

Hank

• 5 months later...
Posted

ik heb het ergens anders ook gemeld, maar omdat ik dit topic ben begonnen, wil ik even er verder op in gaan.

Ik heb een Mio navigatie systeem gehad, deze bleek niet altijd goed te werken, en ben daarom verder gaan kijken.

Ik heb besloten om van een navigatie systeem af te stappen , en een navigatie systeem op een telefoon te zetten.

mijn keuze is uiteindelijk een Navigon systeem geworden.

http://www.navigon.com/portal/nl/produkte/navigationssoftware/index.html

Je hebt er verkeer informatie en flitspalen erop.

De route wordt aangepast als er een file is.

Ik heb Navigon genomen, dit omdat je dit in het buitenland kan gebruiken zonder dataverkeer.

Het scheelt weer een apparaat mee te sjouwen.

Je hoort wel eens zeggen dat een navigatie systeem sneller werkt als een telefoon met gps.

mijn ervaring tot nu toe is dat het absoluut niets uitmaakt

Ik zal later nog wat meer gebruikers ervaringen neerzetten.

Posted

Hoi Venga1

ik lees dit voor de iPhone :

Bij gebruik van de NAVIGON select T-Mobile Exclusief Editie in het buitenland kunnen kosten ontstaan. In het buitenland controleert de applicatie van tijd tot tijd de gebruikslicentie. Voor deze verificatie worden gegevens met een omvang van ca. 2 KB verstuurd. Afhankelijk van uw tarief voor mobiele telefonie kunnen hierbij kosten ontstaan. Meer informatie hierover vindt u in de prijslijst die bij u abonnement hoort.

bron: http://tinyurl.com/33npy55

Posted

Het ingebouwde systeem in de Kia Cee'd is ook erg verrassend. Het stuurde mij vandaag op de A28 tussen Assen en Hoogeveen 2 keer een afrit af, om direct weer de oprit op te gaan en verder de A28 te volgen. Om dat vervolgens op de A35 Almelo richting Hengelo bij de afslag Delden NOG een keer te doen. (blauwe route).

Posted
Je hebt er verkeer informatie en flitspalen erop.

De route wordt aangepast als er een file is.

Ik heb Navigon genomen, dit omdat je dit in het buitenland kan gebruiken zonder dataverkeer.

In sommige buitenlanden zijn navigatiesystemen met flitsinfo verboden. Op straffe van een bekeuring en ter plekke inleveren.

Posted

Hoi,

Ik heb een Nokia E71 met daarop Ovi Maps van Nokia zelf en het werkt prima!

Geen datakosten als je dat niet wilt, is allemaal in te stellen.

Voor mij geen losse systemen meer....:)

Posted
Hoi Venga1

ik lees dit voor de iPhone :

Bij gebruik van de NAVIGON select T-Mobile Exclusief Editie in het buitenland kunnen kosten ontstaan. In het buitenland controleert de applicatie van tijd tot tijd de gebruikslicentie. Voor deze verificatie worden gegevens met een omvang van ca. 2 KB verstuurd. Afhankelijk van uw tarief voor mobiele telefonie kunnen hierbij kosten ontstaan. Meer informatie hierover vindt u in de prijslijst die bij u abonnement hoort.

bron: http://tinyurl.com/33npy55

Maar ik heb ook niet gezegd dat ik een iphone heb, dit vind ik een veel te dure telefoon.

En T-Mobile is ook niet mijn provider,ik zit bij een andere provider

tot nu toe werkt het goed, alle nieuwe extra's dij b.v. in de nieuwe tomtom zitten,zit ook ik de Navigon, alleen ziet het misschien iets mooier er bij de tomtom eruit.

het verschil met de aanschaf van een nieuwe tomtom 1000 en een telefoon met internet en navigatie is helemaal niet zo veel.