Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Welke vloeibare of vaste wax vinden jullie het beste?

Wat raad je aan? en waarom?

In de hoop een topic te cre

Edited by Chrones
Posted

He Chrones,

Mijn voorstel weet je al.. Wil je veel doen in weiniger tijd dan absoluut vloeibaar..

Keuze van de wax is moeilijker. Wat wil je bereiken? Een diepe glans etc..

Posted
Ja I know! Maar mijn vaders Cerato wil je niet zien LOL, die is niet echt mooi glimmend meer.

Met het 5 stappenplan van Meguiar's en geduld krijg je elke auto in een showroom shine..

Posted (edited)

dan moet je echt de stappen 1 t/m 5 ( van meguiar's of mother's wax)( nogmaals meguiar's is iets duurder dan mother's wax)uitvoeren of met een machine aan de slag gaan, maar dat moet je echt kunnen !! anders wordt het misschien alleen maar slechter.

alex vb was iets sneller. :-P

Edited by lausbub
Posted
Ik ga over paar weken aan de slag met zijn auto.... ik zal een before en after foto maken! Leuk!

Hopelijk blijft er veel over... kan ik het houden voor mijn eigen auto... haha vaders centjes altijd goed toch ! LOL grapje...

Hij heeft een Cerato van 4 of 5 jaar oud... eigenlijk als je er nooit wax op doet, is de Kia lak echt slechter he... slechter dan andere merken als ik eerlijk ben.

ik weet niet welke merk lak ze gebruiken.

Posted (edited)
... eigenlijk als je er nooit wax op doet, is de Kia lak echt slechter he...

Wanneer je geen bescherming aanbrengt heeft elke autolak te lijden, hoe dan ook. Dat kun je volgens mij niet zomaar vergelijken met lakken van andere automerken lijkt mij. Dan moet je weten of die wel/niet in de lak zijn gezet, hoe intensief, enzovoort, enzovoort.

Edited by Smart
Posted

Net als 90% van de autobouwers gebruiken ze Dupont lakken.. Alleen zijn de kwaliteiten anders geweest.. Tegenwoordig zijn de lakken van de nieuwe KIA's op het gelijke nivo als AUDI etc..

Posted
Net als 90% van de autobouwers gebruiken ze Dupont lakken.. Alleen zijn de kwaliteiten anders geweest.. Tegenwoordig zijn de lakken van de nieuwe KIA's op het gelijke nivo als AUDI etc..

Ook de toplak? Die is van Audo, VW enzo veel harder

Posted
... eigenlijk als je er nooit wax op doet, is de Kia lak echt slechter he...

Wanneer je geen bescherming aanbrengt heeft elke autolak te lijden, hoe dan ook. Dat kun je volgens mij niet zomaar vergelijken met lakken van andere automerken lijkt mij. Dan moet je weten of die wel/niet in de lak zijn gezet, hoe intensief, enzovoort, enzovoort.

Posted

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Hij is echter wel zuinig op zijn auto, altijd met de hand wassen.. maar die wax, dat doet die nooit!

En ik heb Ultimate Compound gekocht paar weken geleden, en dat is voor hem echt een wondermiddel LOL...

Maar dit ging over wax... ik hoopte eigenlijk een topic te cre

Posted

Volgens mij hebben wij hier op het forum al een paar degelijke experts die de nodige topics met nuttige tips hebben gevuld.

Posted

ER zijn inderdaad genoeg experts op het forum aanwezig.. Ook tussen deze experts zijn er verschillen te zien als ze eenmaal hun auto klaar hebben..

Ikhoudt bijv. van een diepe wetlook. ALs finishing touch om dat te verkrijgen wordt mijn wagen 2x in de wax gezet..

Als eerste in de rij van waxen gebruik ik deze:

G7016_L.gif

Deze zorgt voor een geweldige diepe reflectie..

Als 2e en laatste wax breng ik de NXT 2.0 aan:

NXT2_L.gif

Deze zorgt voor een super diepe wetlook. In combinatie met de Gold Class heb je een auto waarin je jezelf kan spiegelen en die voor een lange tijd beschermd is.

Is de keus NU makkelijker? ;)

Posted (edited)

Welke mijn voorkeur is, op dit moment....: Ik heb veel met Alex en ook met Lauslub gesproken over bepaalde methodes..

En ik vind de Meguiars Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax - 473ml het fijnste. Al heb ik het nog niet bij mijn auto gebruikt, bij een vriend was het super op metallic lak, zwart. Resultaat was super.

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Clear_Coat_Liquid_Car_Wax_473ml_G7016EU_100058.aspx

ShowProdImgLarge.ashx?id=100058&f=d.jpg

Vloeibare vorm heeft dus voor mij de voorkeur..

Ik gebruik deze pads: Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_High_Tech_Applicator_Pad__Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094.aspx

Edited by Chrones
Posted

Ik ben helemaal om.........hahahahaha!

Alex ik heb mij aangemeld in Belgique voor de Meguiar's workshop. Dat wordt kleien, waxen en zalven.:wink: Wel 215 kilometers afleggen en voor 09.00 uur arriveren (gaap!).:-(

Ik zag op het Meguiar's forum al het

Posted

Och ja... Zo'n Workshop is inderdaad erg leuk.. Vorig jaar hebben we veel plezier gehad met zijn allen.. Volgens mij was Brouwer2001 toen de gek die meer dan 400km aflegde? Alleen weet ik dat niet zeker meer.. Hij is nog niet zo gek als een vriend van ons die eventjes uit N

Posted

Ik kom dan vanuit Doetinchem aanrijden. Ik blijf het een klere afstand vinden voor een zatermorgen hoor! Maar ik wil dit weleens bijwonen. Mijn kennis van waxen/clayen moet bijgeschaafd worden. En dat kun je volgens mij het beste doen bij degenen die het product ook op de markt brengen.

@Chrones: zeker jij moet nodig eens een (gratis) cursus bijwonen om je Venga in topconditie te brengen en te houden. Dat verandert jou in een Pro. Kun je ons weer bijpraten over het

Posted
Ik kom dan vanuit Doetinchem aanrijden. Ik blijf het een klere afstand vinden voor een zatermorgen hoor! Maar ik wil dit weleens bijwonen. Mijn kennis van waxen/clayen moet bijgeschaafd worden. En dat kun je volgens mij het beste doen bij degenen die het product ook op de markt brengen.

@Chrones: zeker jij moet nodig eens een (gratis) cursus bijwonen om je Venga in topconditie te brengen en te houden. Dat verandert jou in een Pro. Kun je ons weer bijpraten over het

Posted
Jij moet zeker oefenen.... Er staat over een tijdje een Sorento voor je deur voor DE grote poetsbeurt, hahahaha:smile:

Een bakkie troost kun je krijgen.......:wink: