Remko .me Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Hoi Allemaal, Ik vind mijn banden steeds zacht.. ik heb ze al twee keer opgepompt.. Voor doe ik er 2.4 in en achter 2.3. Klopt dit wel? Hoeveel moet de spanning zijn? Na van loop van tijd lijkt het weer zachter te zijn... Ben benieuwd. Groeten Quote
Venga1 Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 hoi Chrones Je bandenspanning kan je gewoon op mijn KIA vinden. http://media.kia.nl/mijnkia/Overzicht_Kia_bandenspanningen.pdf bij normale belasting dus 2.2 Quote
Venga OK Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Hoi Allemaal,Ik vind mijn banden steeds zacht.. ik heb ze al twee keer opgepompt.. Voor doe ik er 2.4 in en achter 2.3. Klopt dit wel? Hoeveel moet de spanning zijn? Na van loop van tijd lijkt het weer zachter te zijn... Ben benieuwd. Groeten Chromes, Dit is een gevalletje RTFM.... Read The F***ing Manual ;-) Quote
Remko .me Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 Ja I do... Maar ik heb wel genoeg erin zitten maar vind ze zo zacht lol Thnx voor de link Venga1 Quote
Guest Jantje Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 banden spanning is ook meer iets hoe je het zelf wilt.. er zijn natuurlijk wel grenzen aan de maximum druk en te laag is ook niet goed. Maar ik rij rondom met 2,8 bar druk, ik vindt dit prettiger rijden dan 2,5 bar Quote
bigwade Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Nee, en het rijdt iets zuiniger en iets on-comfortabeler. Probeer het uit met 2,5 en 2,8 Mijn Sportage staat op Quote
Guest Jantje Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 op de banden die onder mijn auto zitten staat dat er maximaal 56psi in mag.. dat is zo rond de 3,5/4 bar. Dus het is nog gewoon veilig, ik vindt het persoonlijk beter rijden en sommige vinden wat bigwade zegt dat het oncomfortabel rijdt. Quote
Smart Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Vergeet niet dat lucht uitzet bij warmte. Dus feitelijk kun je nooit maximaal lucht tanken, zoals aangegeven op de band. Ik heb de banden van de Picanto ook op 2.3 bar rondom gezet. Geadviseerd wordt 2.2 bar. Het stuurt iets strakker op de snelweg. Vind ik al veel, maar het oogt weinig als je de banden ziet. Dat zal Chrones wel bedoelen. Het is belangrijk dat je zelf constateert dat er teveel of te weinig lucht in je banden zit, maar niet overdrijven. Quote
Recommended Posts