Smart Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Klopt enigszins wat betreft huurprijzen, maar niet wat betreft stalling. Er zijn hier boeren die hun varkensschuur hebben omgebouwd tot stallingsruimte voor caravans, campers en vouwwagens. Alleen komt het weleens voor dat de ammoniak van de varkens nog zijn uitwerking heeft op het (verzinkte) chassis van de caravan......! En Quote
Gast Jantje Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 je moet ook niet opzoek naar een boer die zijn schuur er voor heeft omgebouwd, die mensen proberen hun brood er nog wat dikker mee te beleggen. Ik snap overigens ook niet waarom een caravan/camper niet gewoon het hele jaar buiten kan staan? dat doe je personen auto toch ook? Quote
Smart Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Ik was (destijds) niet op zoek naar een boerenschuur. Heeft onze caravan ook maar even in gestaan. Maar wilde toch even vermelden dat bij ons de stallingsprijzen ook niet mals zijn en opgetrokken naar landelijk niveau. En ja, een caravan is geschikt om het hele jaar buiten te staan, maar de plaatsen zijn beperkt en de plaatselijke APV staat geen caravans toe in de bebouwde kom. Quote
OutOfFocus Geplaatst 22 Juli, 2010 Geplaatst 22 Juli, 2010 (aangepast) Hallo, Heb je er 1 per veer geplaatst en zit deze boven of onderin de veer? Ik heb een set van 2 veren en lees nu in de handleiding dat er eigenlijk (minimaal) 2 per veer geplaatst moeten worden. Ik heb er 1 per veer geplaats en helemaal bovenin. Dan werkt het beter; hoe zwaarder de belading hoe hoger de weerstand. De auto blijft dan comfortabel bij lage belading. De achterveren zijn erg kort en breed dus ik denk dat er niet eens plek is voor 2 hulpveren per veer. Wel met veel tie-raps vastzetten anders kunnen ze er tussenuit gaan. Overigens gebruik ik deze veren al een paar jaar op diverse auto's (focus, 307 Break, Colt CZ5) en ze werken prima. BTW: volgens mij dwaalt het topic een beetje af van het onderwerp als de caravans en stalling besproken worden. Ik heb trouwens een Jamet vouwwagen en die is niet zo zwaar als een 'gewone' caravan. Wel een kogeldruk van 50 kg. Bovendien is de stroomlijn een stuk beter omdat hij onder het dak van de auto blijft. 22 Juli, 2010 aangepast door OutOfFocus Quote
guusvb Geplaatst 22 Juli, 2010 Geplaatst 22 Juli, 2010 Bedankt OutOf Focus[/url] Ik ga ze eronder zetten Quote
rome Geplaatst 11 Oktober, 2010 Geplaatst 11 Oktober, 2010 Beste leden, Ik heb een cee'd CRDI 115 pk besteld. Deze wordt januari 2011 afgeleverd. Omdat ik nogal veel met de caravan op pad ben en ik heb gelezen (ook in dit forum) dat hulpveren wel goed werken overweeg ik deze te laten monteren. Uit het forum begrijp i nog steeds wat nu het bewte is; hulpveren of vervangingsveren? Mijn dealer zegt echter alleen maar vervangingsveren te monteren. Dit zijn volgerns mij echter geen progresief werkende veren. Bij niet belqading is de vering dan ook stug. Hulpveren (progressief) spreken mij meer aan. Van MAD heb ik ze wel gezien. De ervaringen schijnen wel goed te ziin. Op een eerdere auto, een Toyota Avensis heb ik ze ooit ook gehad. Deze zijn echter wel duurder dan de vervangingsveren van KIA. Mijn vraag is wat adviseren jullie en heeft iemand van jullie ervaring met de vervangingsveren van KIA? Quote
Rob D Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ik heb mijn Ceed SW diesel nu 1.5 maanden. Ik ga niet zomaar hulpveren plaatsen. De eerst volgende keer als ik met de caravan ga (voorjaar 2011) wil ik eerst eens kijken hoe de auto en vering op m'n caravan reageren. Misschien valt het wel mee. Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Ben je dan niet bang dat als hij tever doorzakt dat het een hele lange irritante rit wordt? Quote
OutOfFocus Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Ik heb vorige week met 12 zakken metselzand Quote
OutOfFocus Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Beste leden,Ik heb een cee'd CRDI 115 pk besteld. Deze wordt januari 2011 afgeleverd. Omdat ik nogal veel met de caravan op pad ben en ik heb gelezen (ook in dit forum) dat hulpveren wel goed werken overweeg ik deze te laten monteren. Uit het forum begrijp i nog steeds wat nu het bewte is; hulpveren of vervangingsveren? Mijn dealer zegt echter alleen maar vervangingsveren te monteren. Dit zijn volgerns mij echter geen progresief werkende veren. Bij niet belqading is de vering dan ook stug. Hulpveren (progressief) spreken mij meer aan. Van MAD heb ik ze wel gezien. De ervaringen schijnen wel goed te ziin. Op een eerdere auto, een Toyota Avensis heb ik ze ooit ook gehad. Deze zijn echter wel duurder dan de vervangingsveren van KIA. Mijn vraag is wat adviseren jullie en heeft iemand van jullie ervaring met de vervangingsveren van KIA? Ik vindt de vervangingsveren een erg dure oplossing. Ze zullen ongetwijfeld beter genoemd worden door de dealer (hij kan er meer aan verdienen). Ik heb prijzen gezien van Quote
Leon Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 (aangepast) Ok, dan zal ik jullie maar de tip van de dag geven om dit probleem op te lossen: http://www.niveauplus.nl/levelplus/producten/4/1315_kunststofringen_2_stuks/ Een goedkope en erg effectieve manier om het doorhangen tegen te gaan. En ook redelijk makkelijk te monteren en weer te verwijderen als je ze niet nodig hebt, zodat je ze bijvoorbeeld alleen kan monteren als je op vakantie gaat met de caravan. Ik heb ze zelf permanent onder onze Kia Pride zitten ivm met doorhangen na montage van de lpg tank. Probleem was direct opgelost. Ik heb zelf aan beide kanten 1 ring zitten, bij mij was dat ruim voldoende. Moest dat niet voldoende zijn kun je altijd nog een ring bijplaatsen, maar de ervaring leert dat 1 per kant meestal wel genoeg is. Edit: oei zie nu pas dat Outoffocus dezelfde tip heeft gegeven, maar had het niet direct door omdat hij het hulpveren (het zijn geen veren ) noemde. Nu goed, bij deze dus nog iemand met een positieve ervaring met deze ringen. 14 Oktober, 2010 aangepast door Leon Quote
Rob D Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Ben je dan niet bang dat als hij tever doorzakt dat het een hele lange irritante rit wordt?Nee, want ik ga eerst binnen Nederland op vakantie, dus lang en irritant denk ik niet dat het wordt.Ik wil eerst zien wat er bebeurd, alvorens ik ga investeren in veren, er zal toch niet voor niets bij de opgave staan wat de kogeldruk en het gewicht voor de auto inhoudt of zie ik dat verkeerd? En met mijn hobby caravan van 1050 kilo (leeg) zal het volgens de opgave moeten kunnen, natuurlijk komt er nog wel wat gewicht bij, maar niet meer dan 200 kilo. Quote
rome Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Mijn caravan weegt 1300 kg (beladen) en met het rijden met mijn huidige auto KIA Carens zakt de auto toch wel ver door. De kogeldruk houd ik dan nog op ca. 73 kg. Ik heb er eigenlijk altijd spijt van gehad dat ik nooit iets aan de vering gedaan heb. Met mijn nieuwe cee'd wil ik dat bij voorbaat proberen te voorkomen. Quote
Leon Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Nee, want ik ga eerst binnen Nederland op vakantie, dus lang en irritant denk ik niet dat het wordt.Ik wil eerst zien wat er bebeurd, alvorens ik ga investeren in veren, er zal toch niet voor niets bij de opgave staan wat de kogeldruk en het gewicht voor de auto inhoudt of zie ik dat verkeerd? En met mijn hobby caravan van 1050 kilo (leeg) zal het volgens de opgave moeten kunnen, natuurlijk komt er nog wel wat gewicht bij, maar niet meer dan 200 kilo. Lees mijn tip boven je bericht: je zal je broek niet scheuren aan 39 euro voor 2 van die ringen. Het is echt een goede oplossing. Ik had eerst ook m'n twijfels, maar ze werken perfect en zijn betaalbaar. Quote
mike.kooijman Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 Nee, want ik ga eerst binnen Nederland op vakantie, dus lang en irritant denk ik niet dat het wordt.Ik wil eerst zien wat er bebeurd, alvorens ik ga investeren in veren, er zal toch niet voor niets bij de opgave staan wat de kogeldruk en het gewicht voor de auto inhoudt of zie ik dat verkeerd? En met mijn hobby caravan van 1050 kilo (leeg) zal het volgens de opgave moeten kunnen, natuurlijk komt er nog wel wat gewicht bij, maar niet meer dan 200 kilo. Ik ga over 2 weken mijn caravan ophalen in Frankrijk, en dan zal ik eens kijken hoever deze doorhangt. De caravan weegt 1300 kg en zelf heb ik een ceed sw 1.6 diesel. Ik zal dan hier doorgeven wat mijn ervaring ermee is. Mijn vorige auto, een Opel Astra station, had geen probleem met de caravan. Quote
exsubaru Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 Wij hebben een Cee'd SW 2,0 Crdi. Een Wilk erachter van (beladen) 1.500 kilo. Geen centje pijn. Natuurlijk hangt de achterkant iets lager dan zonder caravan erachter, maar dat geldt voor elke auto. Kogeldruk inderdaad erg belangrijk, evenals een stabiele belading van de caravan. Zo krijg je vrijwel altijd een stabiele combinatie. Ik heb verschillende caravana achter verschillende auto's gehad (o.a. enkele Subaru's), en nooit ook maar de geringste behoefte gehad aan hulpmiddelen. Mijn auto's waren wel altijd goed onderhouden, een must als de auto zo zwaar belast wordt. Quote
OutOfFocus Geplaatst 18 Oktober, 2010 Geplaatst 18 Oktober, 2010 http://www.niveauplus.nl/levelplus/producten/4/1315_kunststofringen_2_stuks/ ... Edit: oei zie nu pas dat Outoffocus dezelfde tip heeft gegeven, maar had het niet direct door omdat hij het hulpveren (het zijn geen veren ) noemde. Nu goed, bij deze dus nog iemand met een positieve ervaring met deze ringen. Klopt. ik heb al jaar of 10 dezelfde set en dit is de 4e auto waar ik ze op gemonteerd heb. Ik heb ze destijds bij Halfords gekocht. Je kunt ze ook hier http://www.autovision.nl/autovision/merken/av-accessoires/av-spring-adjusters/ vinden. Quote
Rob D Geplaatst 18 Oktober, 2010 Geplaatst 18 Oktober, 2010 Ik ga over 2 weken mijn caravan ophalen in Frankrijk, en dan zal ik eens kijken hoever deze doorhangt. De caravan weegt 1300 kg en zelf heb ik een ceed sw 1.6 diesel. Ik zal dan hier doorgeven wat mijn ervaring ermee is. Mijn vorige auto, een Opel Astra station, had geen probleem met de caravan. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, mijn vorige auto (Peugeot 307 SW diesel) had ook nooit problemen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.