mrhope Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Bij wat warmer weer zit er een kraak links in mijn dashboard. Kent iemand dit verschijnsel? Quote
Venga1 Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Heb je het rechts voor? Heb ik ook! Ook als ik over een bult rij Quote
Remko .me Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Hier hetzelfde! Ik dacht eerst dat er spullen in mijn dashboard kastje los lag, maar dit was het niet geval Quote
mrhope Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 Het is wel weer zo'n klacht waarvan je denkt is die wel op te lossen... Heeft iemand er wel eens met de dealer over gehad? Quote
Venga OK Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Het is wel weer zo'n klacht waarvan je denkt is die wel op te lossen...Heeft iemand er wel eens met de dealer over gehad? Misschien ben ik iets te kritisch.... maar ik heb weinig op met de kwaliteit van het sleutelwerk van de KIA dealers. Ook op dit forum lees ik bijna zonder uitzondering dat wanneer er iets aan de auto's gedaan is, er een tweede bezoek nodig is om het uiteindelijk goed te krijgen.... Voor je kraak in het dashboard denk ik dat je beter even zelf goed kan kijken dan dat je naar de KIA dealert gaat. Moch de kraak verholpen worden (grote twijfel...) dan krijg je er vast weer wat anders voor terug waar je dan vervolgens weer mee terug moet. Zelf heb ik een aantal kraakjes in het interieur verholpen, echter mijn dash is stil. Succes, Peter Quote
mrhope Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 Hoe verhelp je kraakjes, als ik vragen mag? Heb je daar tips voor? Quote
Venga1 Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Hoe verhelp je kraakjes, als ik vragen mag? Heb je daar tips voor? Door loszittende schroeven vast te zetten. Ik heb al verschillende losse schroeven gevonden. Je kent die teken filmpjes wel dat een auto spontaan uitelkaar valt. Ik moet hier elke keer weer aan denken als er weer een schroef vast gedraait wordt. Quote
mrhope Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 Het zal ook wel iets zijn dat los trilt, de eerste weken had ik nergens last van. Quote
Venga OK Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Hoe verhelp je kraakjes, als ik vragen mag? Heb je daar tips voor? Door te rijden en te luisteren. Doe dit me z'n tweeen. 1 rijdt de ander zoekt. Pak elke keer iets vast en luister of de kraak weg blijft. Ga zo steeds meer in detail dingetjes vast pakken tot je de boosdoener hebt gevonden. Soms plak ik ook wel eens ergens een stukje duct tape (jawel daar is het weer!!) op een verdachte plek en ga dan weer rijden bij gebrek aan een derde hand.. Andere methode die ik gebruik (in de garage zonder omgevings geluid) Met de vuist op bv het dashboard (of ander onderdeel) slaan en goed luisteren. Dit kun je alleen doen. Vervolgens dashboard kaastje open en weer slaan, dashboard kastje leeg en weer slaan. klepjes (bv voor zekeringen) er uit en weer slaan, kabels vast houden en weer slaan, etc etc. Zeg maar de methode van systematische eliminatie. Kan best een tijdje duren hoor. Ik had bv een kraakje van het leer op de achterbank tegen het kunststofpaneel bij de achterdeur. Omdat de achterbank kan schuiven dacht ik eerst dat het kraakje daar vandaan kwam, maar na wat duwen, slaan met de vuist en het vast houden van het schuifmechniek in de ontgrendelde stan en weer slaan, kwam ik uiteindelijk bij de bekleding uit. Beetje plasticclean er tussen en het kraakje was weg. Heeft twee weken geduurd al met al om het te localiseren en te verhelpen. De oplossing is vaak het makkelijkste! Neem de tijd, zie het als een uitdaging en probeer te beredeneren wat het zou kunnen zijn (Be one with the car...) Succes! Peter Quote
Remko .me Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Ik heb toch best wel zo'n irritante kraak achter vandaan, als je achterin zit is het net of het van de kofferbak komt... kunnen jullie de bekende schroefjes specificeren, dan kan ik deze nalopen! Quote
Smart Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Ik heb altijd al geweten dat je een schroefje los had....... Quote
Recommended Posts