Jump to content

slijtage stoelbekleding (half leer/ half stof)

vis

Recommended Posts

Zo het is weer even geleden, mijn laatste bericht hier was in 2006.

Ik heb nog steeds de kia Sportage 2.0 Executive van 2005 met inmiddels 60.000 op de teller.

Sinds een jaar is de bekleding van de bestuurdersstoel (zijvlak van de zitting) gaan scheuren. Eerst dacht ik nog, nou zeker een keer per ongeluk met iets scherps in mijn kontzak gaan zitten en daardoor een scheur veroorzaakt. Nu wil het geval dat ik dagelijks met auto's werk en het valt mij op dat ik dit veel vaker zie bij Sportage's ......... Kan inmiddels dus niet anders concluderen dan dat het gemaakt is van slecht materiaal. Wie heeft dit ook en hoe heb je dit opgelost?

Verneem het graag! groetjes Rodi

Zelf ervaar ik het stoelmateriaal van zowel onze joendaai i10 als sportage als

"campingspul".

Daar heb ik zelf niet echt problemen mee en bij beide auto's is van slijtage geen sprake bij 30.000km.

Het gaat waarschijnlijk gewoon ineens kapot.

We houden het in de gaten;-)

Edited by bigwade

De kwaliteit is zoals BW al stelde zeker niet super. Ik heb zelf tot januari dit jaar in een sportage van 2005 gereden waarbij van slijtage geen sprake was (70K mee gereden)

Zou naar mijn idee toch reden zijn om een garantieclaim in te dienen (er was toen nog geen sprake van 7 jaar, maar ik zou het toch proberen) Het moet iets zijn van een stuk slechte stof of draag je soms altijd jeans met erg veel spijkers.

Alternatief: op de autosloop op zoek naar een sportage stoel met dezelfde bekleding, maar dat zal niet meevallen vrees ik. Dezelfde bekleding wel want er was wat ik mij herinner maar 1 interieuroptie, maar een "platte "KIA met een goede stoel zou wel eens lastig kunnen zijn

Wij hebben sinds 4 weken ook een Sportage uit 2006 (km-stand 36.000) met hetzelfde euvel.Aan de linkerkant in het 'leer' van de bestuurderstoel zitten een aantal (bijna) scheuren. Aanvankelijk dachten we dat dat veroorzaakt was door iets wat bijvoorbeeld in een broekzak had gezeten, maar nu we lezen dat dit probleem zich ook bij anderen voordoet, willen we daar toch de Kia over benaderen.

Wellicht dat meerdere gelijke klachten de kans op een soort van garantie verhogen.

Erik en Heleen

Hoi Rodi,

met 2006 en 65000 km, heb ik (nog) geen slijtage van de stoelen,

Hier in het dorp (Apeldoorn) wordt je stoel opnieuw bekleed vanaf 199 euries.

Gr Hans D

correctie! deze week( 9 aug) een scheurtje gevonden op de "gangbare" plek dus, deze winter maar eens laten maken, hij moet nog een tijdje mee

Edited by HansD

vorig jaar oktober heb ik bij een (ex) dealer van Hensbergen in Roosendaal de prijs opgevraagd voor vervanging met een orginele zitting hoes: 360,-euro incl. montage.

dit vind ik dus echt belachelijk veel, montage is met een ritssluiting dus dat kunnen de kosten niet zijn.

op het moment van scheuren stond er 60.000 km op de teller!

garantie? nee hij is ouder dan drie jaar.(12-10-2005)

ik ben toch wel snel op zoek naar een oplossing, het ziet er niet meer uit en wil over een maand mijn Sportage op marktplaats zetten.

(ik had al voor de roadshow een nieuwe besteld dus afgezien van dit manco ben ik dik tevreden met de kwaliteit)

• 2 months later...

Hi

Wij hebben ook een paar scheuren in het leer. Precies zoals beschreven!!!Vond het raar en dacht ook aan een "stud" van een spijkerbroek maar nu ik dit lees??? We gaan binnenkort vragen bij een reparateur van belekleding hier in Dordrecht(Dubbeldam) ik zal het antwoord hier op het forum zetten, misschien een goede tip op bekleding deel te vervangen? k Hou jullie op de hoogte.!!

Zo het is weer even geleden, mijn laatste bericht hier was in 2006.

Ik heb nog steeds de kia Sportage 2.0 Executive van 2005 met inmiddels 60.000 op de teller.

Sinds een jaar is de bekleding van de bestuurdersstoel (zijvlak van de zitting) gaan scheuren. Eerst dacht ik nog, nou zeker een keer per ongeluk met iets scherps in mijn kontzak gaan zitten en daardoor een scheur veroorzaakt. Nu wil het geval dat ik dagelijks met auto's werk en het valt mij op dat ik dit veel vaker zie bij Sportage's ......... Kan inmiddels dus niet anders concluderen dan dat het gemaakt is van slecht materiaal. Wie heeft dit ook en hoe heb je dit opgelost?

Verneem het graag! groetjes Rodi

Edited by Alex VB

Ik had met mijn vorige Sportage (uit 2006) ook het probleem dat de kunststof zijkanten van de bestuurders-zitting scheurtjes begonnen te vertonen (na ong. 10.000 km.). Het kwam waarschijnlijk doordat het materiaal te stug was. Dit viel toen gelukkig nog binnen de 3-jaars garantie waardoor de zitting werd vervangen en de zijkanten toen van een soepeler materiaal werden gemaakt. Het bleek een bekend probleem.

Edited by flipperdeflap