Frans Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 (edited) Ik ben op zoek naar een nog nieuwe Hankook Optimo K406 235/60R16 100H. Misschien heeft iemand nog een nieuwe in zijn auto liggen als reserveband, je ruilt hem dan om met mij voor een gebruikte maar zeker nog goede band. Je kunt dan zelf overstappen op een beter merk. Ik wil mijn reserveband gaan gebruiken met nog een nieuwe om 2 nieuwe banden in gebruik te gaan nemen. Ik heb een Sportage van 2006 met de standaard velgen en er 45000 km mee gereden. Twee zijn nog redelijk en 2 nog prima. Nu voor mij de tijd om er al 2 nieuwe op te willen en Edited June 16, 2010 by Frans band gekocht ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Ik bestel al sinds een tijd autobanden via www.autobandenmarkt.nl. Nu bestellen=binnen een week in huis. Heb nu al drie keer banden besteld via dat bedrijf en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. En ze zijn ongeveer even duur als de gemiddelde bandenleverancier waar de dealerkorting die ik krijg al vanaf is, dus dat zegt een hoop! Nieuwe zomerbanden zijn er vanaf 60 euro in jouw maat, all-season vanaf 71 euro en winterbanden vanaf 75 euro. Off-road banden zijn er vanaf 69 euro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 30, 2010 Author Share Posted May 30, 2010 Deze Hankook kost daar 117 euro. Nog een ander bedrijf 111.87 Nog een bedrijf in Duitsland 101.10 Dan nog de montagekosten van pakweg 20 euro. Ik hoop hier op een handigere en goedkopere oplossing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted June 16, 2010 Author Share Posted June 16, 2010 (edited) Na een paar weken geen reactie dus de knoop maar doorgehakt. Ik heb de prijs opgevraagd bij de dealer en is compleet met montage, balanceren etc Edited June 16, 2010 by Frans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Ik heb de prijs opgevraagd bij de dealer en is compleet met montage, balanceren etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Voor een standaard bandje ?Goed om te weten iig. Nogal een verschil zeg...... Voor banden moet je niet bij de dealer zijn. Kocht vorig jaar ook een Hangkookje voor de sportage die ik toen had. Bij Bandenboer 130 euro en bij de dealer 195...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 ik heb vandaag nog 2 banden geleverd inclusief montage voor 210 euries inclusief btw. Toyo banden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullet Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Absurd dat een dealer zoveel telt voor die banden, ik werk zelf ook bij een Kia dealer, die hankooks verkopen wij voor +/- 130,- all in (incl montage, balanceren etc.) Een dealer kan zeker mee met de bandenprijzen, ze moeten het alleen wel willen, en dat willen de meeste niet. Als ik bij ons de bandenprijzen noem zijn de klanten aangenaam verrast en de banden kan ik dan ook altijd verkopen, ondanks de concurentie van diverse fastfitters in de buurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Absurd dat een dealer zoveel telt voor die banden, ik werk zelf ook bij een Kia dealer, die hankooks verkopen wij voor +/- 130,- all in (incl montage, balanceren etc.) Een dealer kan zeker mee met de bandenprijzen, ze moeten het alleen wel willen, en dat willen de meeste niet. Als ik bij ons de bandenprijzen noem zijn de klanten aangenaam verrast en de banden kan ik dan ook altijd verkopen, ondanks de concurentie van diverse fastfitters in de buurt. de dealer heeft het voordeel dat de gemiddelde klant hun het heus wel gunt ook al zijn ze iets duurder. Prijs verschil moet natuurlijk niet te groot worden, maar wij doen voor 99% van ons klanten bestand de banden. Wij kunnen de prijzen ook scherp houden doordat wij over de gehele organisatie flink wat banden afnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Je moet eens weten wat die standaard Hankook bandjes kosten hahahah die kosten nog geen 30 eur per stuk. greetz, Ursin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Je moet eens weten wat die standaard Hankook bandjes kosten hahahahdie kosten nog geen 30 eur per stuk. greetz, Ursin En zo ken ik ook wel een paar voorbeelden... je mag er 100 leveren voor die prijs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 En zo ken ik ook wel een paar voorbeelden... je mag er 100 leveren voor die prijs Wat voor voorbeeld? Ik heb elke dag containers voor hankook tire nederland en Hankook Tire Reifen. Zijn toevallig klanten van ons bedrijf, waarvoor ik de documentatie klaar maak. En de banden in en uit slaat in hun Loods. Dus weet wat de inkoop is vanuit hankook Tire China en Korea. Ik kan geen Hankook banden meer zien. Greetz, Ursin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Wat voor voorbeeld?Ik heb elke dag containers voor hankook tire nederland en Hankook Tire Reifen. Zijn toevallig klanten van ons bedrijf, waarvoor ik de documentatie klaar maak. En de banden in en uit slaat in hun Loods. Dus weet wat de inkoop is vanuit hankook Tire China en Korea. Ik kan geen Hankook banden meer zien. Greetz, Ursin Mooi magazijn overigens daar op de maasvlakte, zijn er tijdens een KIA rit wel eens op bezoek geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Tijd geleden ben ik nog langs geweest daar in de loods, om afgekeurde banden op te halen kon ik mooi gebruiken voor de vlonder op de maas. Lag de sportage helemaal vol met nieuwe afgekeurde banden. Scheen een foutje in te zitten waardoor de band een ei kreeg en gewoon explodeerde lol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts