Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hoera . . . 1:17,45

Gast Paul van Gils

Aanbevolen Berichten

Gast Paul van Gils
Geplaatst

We zijn naar Duitsland geweest (Essen) via de snelweg en hebben gewoon met al het verkeer meegereden, in Duitsland heb ik stukjes 150 km p/u gereden en de laatste liters van de tank zijn op- gegaan aan woon/werk (stads) verkeer.

En kijk: 1 : 17,45 gereden!

Dus daar moeten stukken bij zitten van over de 1:20.

Met konstant stadsverkeer blijft hij op de 1: 14 schommelen.

Maar dat was wel in de afgelopen koude periode.

We houden ons verbruik ook bij op de verbruiksite.

Geplaatst

Hey Paul,

proficiat met je behaalde resultaat, wij komen er nog niet in de buurt.

Wij blijven steken op 1:14, zelfs een enkele keer 1:11 :cry::cry:

Maar ja, wat nog niet is kan nog komen..........................hopen we :wink::wink:

Veel plezier met zuinige kilometers maken

Philip en Agnes

• 2 maanden later...
Geplaatst

Wij hebben onze pica nu een maand of 4, en het verbruik bij ons ligt gemiddeld op 1:15, maar op de buitenweg zijn er uitschieters naar 1:17

Het maakt niet uit of het warm of koud is, er worden vaak korte ritjes mee gemaakt, maar ook langere, dat alles maakt voor het gemiddeld gebruik niet uit.

Nogmaals, de uitschieters van ruim 1:17 zijn lange ritten op de snelweg, war dan wel een snelheid aangehouden wordt van ca 110 kilometer per uur, komen we daar echt boven, dat zitten we weer op een verbruik van ca 1:15.

Samenvattend een wat hoger verbruik dan gehoopt, maar toch beter dan onze vorige auto's :-)

Verder rijdt hij (zij) echt perfect!!!

• 3 maanden later...
Geplaatst
hoe kan je dat dan het beste uitrekenen?

Ik probeer meestal de getankte liters benzine te delen over de gereden kilometers van de tank

Correct ... en dat quotient vermenigvuldigd maal 100 % ... :P

Keep it on the island ... :wink:

• 3 weken later...
Geplaatst

Op advies van mijn dealer hou ik het toerental van de pica tijdens het rijden ergens in de buurt van de 3500 toeren, daar zou het verbruik optimaal zijn.

Uiteraard draait de moter niet altijd op dat toerental, maar als ik daar rekening mee hou door niet te vroeg op te schakelen (boven de 80 naar de 4, ruim boven de 100 naar de 5) dan heb ik een verbruik van zo rond de 1:17 a 1:17,5

Niet slecht vergeleken met het verbruik daarvoor (toen gemiddeld 1:14 a 1:15)

Hopelijk hebben jullie hier iets aan...

Grtz

John

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...