Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kai Internationale wegenhulpgarantie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
is dat bij de anwb dan wel zo ?

de anwb is een echte pech hulp service, de kia dealer niet.

Bij ons in de bedrijfswagens hebben we zowel onderhoudt aan alle voertuigen maar ook vanuit de importeur de verplichting om elk voertuig van dat merk binnen een bepaalde regio te helpen als ze met pech staan. Iveco regelt dan ook de betaling etc.

Wij zelf als bedrijf hebben daarvoor ook erbij gekozen om alle laadklep storingen en opleggers met problemen onderweg te helpen, maar dan moeten we zelf regelen via wie wij ons geld kunnen krijgen voor we er heen gaan.

Geplaatst
De Kia hulpverlening komt niet in actie als je met pech staat met aanhanger/caravan, de anwb wel. Daarom zijn wij nog steeds anwb lid.

Dit staat er op Kia.nl m.b.t. de wegenwachtservice van Kia (MijnKia.nl / veelgestelde vragen).

Wat gebeurd er met mijn aanhanger als ik pech krijg in het buitenland met mijn Kia?

Indien uw pechgeval niet ter plaatse verholpen kan worden, dan wordt uw Kia en een eventueel aangekoppelde aanhanger vervoerd naar de dichtsbijzijnde gekwalificeerde garage gesleept. Als blijkt dat de Kia niet ter plaatse gerepareerd kan worden en gerepatrieerd moet worden naar Nederland, blijft de caravan ter plaatse staan. Deze wordt niet met de Kia Internationale Wegenhulpgarantie gerepatrieerd naar Nederland. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisverzekering voor meer informatie over de repatri

Geplaatst

Kia internationale wegenhulpgarantie,

Deze vorm van wegenhulp is eigenlijk erg misleidend!

Dat is niet door kia expres zo gedaan dat is door een inzicht fout van ons allen.

Kia internationale wegenhulpgarantie, is puur op onze kia gericht alles wat niet kia is valt er dus NIET onder aanhanger, vouwwagen, caravan, het weg spoelen van je hele auto en caravan combinatie, het ziek worden van een partner waardoor de combinatie niet meer naar huis gereden kan worden. De ANWB regelt dit, indien verzekert natuurlijk!

Dus als je NU in zuid Frankrijk in zo'n mooi dalletje stond met je hele hebben en houden bent weg gespoeld! Kan en zal kia niets voor jou doen!

Als je ieder jaar naar het buitenland op vakantie gaat is het gewoon noodzakelijk dat je bij calamiteiten aan je combinatie auto + aanhang iets geregeld heb bij een club.

Dit kan de ANWB zijn (ik ben lid met alle toeters en bellen er op) Zij doen gewoon alles om jou op de weg te houden en je vakantie te redden. Vervangen de auto + caravan als je daar voor verzekert bent natuurlijk!

Dit betekent gewoon dat je het ANWB pakket niet

• 1 maand later...
Geplaatst

Misschien plaats ik mijn vraag wel een een verkeerde topic, maar wil hem dan toch even stellen.

Mijn / onze Kia Venga moet van de week terug naar de garage voor een garantie reparatie (iets electronisch), mijn / onze vraag is dan eigenlijk, heb je dan ook recht op een gratis bruikleen / vervangende auto van de dealer dan wel van Kia NL, aangezien ze verwachten dat ze misschien wel een dag bezig zijn met onze Kia Venga. Bij onze vorige dealer kregen wij altijd een kosteloze bruikleen / vervangende auto mee als deze terug moest voor garantie reparatie (gelukkig niet vaak voorgekomen, behalve bij Peugeot).

De dealer zij tegen ons dat we

Geplaatst

Het zou de dealer sieren door bij garantie werkzaamheden gratis vervangend vervoer (uitgezonderd brandstof) aan te bieden!! Meeste dealers doen dit ook wel. Zou het in ieder geval aan kaarten. Verder is er wel jurispendentie over..... helemaal officieel schijnt het wel verplicht te zijn voor een dealer om dit te regelen.

Geplaatst

Een schande dat een dealer dit durft te vragen aan een klant. Hij zou moeten weten dat bij garantie-aanspraken er enige coulance betracht moet worden richting de klant. Zeker in de huidige tijd.

Je hoort recht te hebben, vind ik, op een leenauto. En zoals Kia fan al memoreerde, alleen de benzinekosten hoort te betalen.

Geplaatst
Een schande dat een dealer dit durft te vragen aan een klant. Hij zou moeten weten dat bij garantie-aanspraken er enige coulance betracht moet worden richting de klant. Zeker in de huidige tijd.

Je hoort recht te hebben, vind ik, op een leenauto. En zoals Kia fan al memoreerde, alleen de benzinekosten hoort te betalen.

Hoi Smart

hoe is het daar, ben je al in Oostenrijk?

Wat is de weersverwachting?

Ik ga nu niet meer naar mijn eigen dealer, en de auto wordt van de week gerepareerd.

(Ook iets met de elektronica)

Ik krijg een heuse fiets te leen, nou ja hoef ik tenminste niet te lopen

Geplaatst

Ik heb nu al 2x een leen auto gekregen van Kia, vanwege een storing waar ze een dag mee bezig zijn geweest. Ik hoefde hier ook niks voor te betalen, ik kreeg een keurige afgetankte Soul mee. Benzine kosten hoefde ik ook niet te betalen.

Dat is dealer service.

Groeten,

Ursin.

Geplaatst
Hoi Smart,

Hoe is het daar, ben je al in Oostenrijk? Wat is de weersverwachting?

We zitten eerst 2 weken in Itali

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...